Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Eco mode 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Wel belangrijk om te weten dat de eco-mode-strategie van de ph1, de ph2, en de ph3 alle behoorlijk verschillend werken!
Waarbij de ph1 de simpelste, en de ph3 de meest uitgebreide (met accumodule) strategie kent.
Dus onderling niet goed te vergelijken qua werking.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


08 feb 2012 22:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 19:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
BJG schreef:
.........Dus onderling niet goed te vergelijken qua werking.


Jawel hoor......Eco mode aan, meer aandacht voor de accu...... :lol:

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


09 feb 2012 13:18
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 dec 2011 13:05
Berichten: 6
Auto: C5Tr Thp 155 Exc
Opties: Reservewiel,
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 280
Kleur: Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
:idea: LOL ik snap nu eindelijk waarom hij niet meer oppompt tijdens stil staan in de garage. Moet maar eens na 7 jaar een nieuwe accu planten.


18 feb 2012 16:58
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 21 maart 2011 12:06
Berichten: 22
Woonplaats: Heemskerk
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: navi; leder pack Claudia, panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: suroit parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco-mode
exroosje schreef:
Mij is overigens wel opgevallen dat de eco mode er heel snel invalt (<5 min) .De eco mode is vooral lastig met de el achterklep.



Vrienden,

Ik heb met mijn Tourer dezelfde problemen met een weigerachtige elktrische achterklep. Het was me al opgevallen dat ik als ik bij weigering de motor startte de klep moeiteloos open en dicht ging. Dus inderdaad zoals ik hier lees de eco-mode die het elektrisch openen en/of sluiten van de achterklep verhindert. Maar:.................... als ik het contact aanzet staat op het display van de boordcomputer bijna altijd meteen eco-mode, dus dat is dan wel heel snel.

Nu vraag ik me af of er wellicht sprake kan zijn van een slechte accu die aan vervanging toe is. Mijn Tourer is van 2008 met 180.000km, met wellicht zijn 1e accu er nog in; is 4 jaar een normale leeftijd of moet ik daar eens naar laten kijken omdat het probleem wellicht toch door een te lage accuspanning agv slechte staat van de accu kan worden veroorzaakt? kan dat?

graag jullie visie en/of tips,

Mvg, Hans

_________________
Citroën-historie:

Citroën Tourer Exclusive HDIF2.0
Citroën C5 Break Athena 2.0
Citroën C5 Break Exclusive 2.0
Citroën BX 16 TRS
Citroën CX 2000
Citroën 2CV
Citroën GS Pallas


21 apr 2012 11:48
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Wat ik op cifo ook aangaf, als eerste de BSi laten updaten , dat is o.a. bedoeld om snel inschakelen van de eco-modus op te lossen.
In deze modus gaat de klep ook niet meer elektrisch open.

Daarnaast kan het natuurlijk ook aan de accu liggen, even doormeten ;)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


21 apr 2012 12:14
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Ik heb mijn accu enkele weken lang gemeten, niets mis mee. BSI update gehad (al hele tijd terug), heeft allemaal geen donder geholpen . Tja, het zal wel weer "een producteigenschap" zijn.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


22 apr 2012 13:21
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Vreemd, bij mij is het snel inschakelen van eco-modus verleden tijd na de update , ....
Nieuwste BSi update is naar ik weet wel vrij recentelijk.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


22 apr 2012 13:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Misschien moet de accumodule juist geprogrameerd, of gereset worden?
Dit wil ook wel eens helpen, omdat deze module de ecomode kan afdwingen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


22 apr 2012 14:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Bij mij heeft de betreffende update ook vrij weinig geholpen. Ik kan de klep ook maar een paar keer op en en dicht doen alvorens eco mode. En als de auto een weekend heeft stilgestaan meestal maar 1 keer.

Laatst een keertje stil gestaan te wachten ergens met motor uit en radio aan: 5 minuten tot eco mode.

JO heeft geconstateerd dat mijn accu prima is. Dat resetten is dan misschien nog eens te proberen.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


23 apr 2012 09:03
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 maart 2012 11:44
Berichten: 34
Woonplaats: Nijmegen
Auto: C5 2009 tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 77000
Kleur: blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Hoi Exroosje,

Ben wel benieuwd of dat resetten bij jou soelaas biedt. Kan ik daar nog is naar kijken.

Het updaten van de BSI heeft bij mij ook weinig uitgehaald...

gr tim


26 apr 2012 20:31
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 12 jun 2012 20:53
Berichten: 10
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Exclusiv automatique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 71000
Kleur: bordeaux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Ik blijk dan toch niet de enigste te zijn, Mijn tourer sukkelt ondertussen al bijna twee jaar met hetzelfde probleem. Het eerste jaar geen problemen maar dan is het begonnen. De wagen is al meerdere malen bij de dealer geweest hiervoor, en tot nu steeds onder garantie maar opgelost is het nog steeds niet, de accu werd al twee maal vervangen de software werd ook al een paar maal opnieuw ingeladen. Ze hebben me ook al proberen wijs te maken dat het normaal is dat je maar 5minuten radio kan luisteren met de motor uit ik heb hun er dan op gewezen dat in dit geval de handleiding fout moet zijn want daar staat iets heel anders. Geen radio vind ik nog het meest hinderlijk daar ik een paar maal per week een twintigtal minuten moet wachten in de auto als ik de kinderen van school haal terwijl ik van het werk kom, dan kan je zelfs de klok niet meer lezen want er staat in grote letters Eco-modus. Dat de kofferklep niet automatisch opent vind ik persoonlijk niet zo erg, als het werkt is het wel leuk maar ik zou het ook nooit als optie genomen hebben maar die keuze had ik niet daar ik een automatische versnellingsbak wilde.
Het straffe van het hele verhaal is dat als de auto bij de dealer is geweest het probleem drie tot vier maanden niet voorkomt om dan plotseling weer daar te zijn.
Ondertussen heb ik de hoop dat het ooit opgelost raakt zo goed als volledig opgegeven en aangezien de garantie er bijna opzit ben ik van plan om uit te zoeken of het mogelijk is om de radio voor het contact te schakelen, zo deed ik het vroeger ook bij mijn DS,CX en XM's, een lege accu heb ik daardoor nooit gehad. De elektrisch pompen van de kofferklep kieper ik gewoon uit en zet er gewone in dat loopt toch wat soepeler als die elektrische. Tenzij er iemand is die me kan vertellen of dat hele eco-modus gedoe niet kan worden uitgeschakeld.
Maar voor de rest niets dan lof over de auto.

Dirk


12 jun 2012 21:55
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
De ph3 heeft gewoon een hele veilige strategie van ecomode.
Daar moet je mee leren leven vrees ik,
de update is al gedaan, ook de accu is ok.

Er zijn twee trucjes die je kunt uithalen:
Een andere accugrootte configureren.
De accumodule resetten

Verder moet na een rit van een paar uur echt wel de radio langer dan 5 minuten aan kunnen! Is dat niet zo dan is er WEL iets aan de hand.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


12 jun 2012 22:07
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 12 jun 2012 20:53
Berichten: 10
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Exclusiv automatique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 71000
Kleur: bordeaux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Dat men een veiligheid inbouwt om te voorkomen dat de accu leeg raakt kan ik wel begrijpen, maar als zoals het nu is is het misschien wel een hele veilige strategie maar vooral ook een heel hinderlijke strategie waar ik persoonlijk niet mee kan leven. Ik zie het nut niet in van een automatische kofferklep als men ze meer met de hand moet opensleuren dan dat ze vanzelf opent, en een software die beslist dat ik maar vijf minuutjes naar de radio mag luisteren werkt echt wel op mijn systeem, de accu raakt echt niet leeg als de radio een uurtje aan staat.
Hoe dan ook als ik weer eens van de dealer kom en alles werkt voor een paar maanden normaal valt er best mee te leven en is het de zaligste auto die ik al gehad heb.
Korte of lange ritten, warm of koud, winter of zomer, licht of donker het maakt allemaal niet uit sinds vorig weekend is het na vijf minuten weer stil en blijft de koffer dicht. Soms verdwijnt het probleem weer voor een paar dagen maar genezen doet het niet.
Of te wel is er wel degelijk iets fout of te wel zijn de parameters zo scherp of onrealistisch ingesteld dat bij het minste de eco-modus wordt ingesteld. Ik heb er bij de dealer ook al een paar keer op aangestuurd of dit niet de reden kan zijn maar die haalt dan steeds zijn schouder op, een echt antwoord heb ik hier nog niet op gekregen.
Ik ben dan ook dankbaar voor iedere concrete tip die mij uit mijn lijden kan verlossen.
De accumodule resetten, wat houdt dat in, kan ik dat zelf of moet ik daarvoor nog steeds om de paar maanden naar de dealer. Een grotere accu configureren? Bedoel je een grotere plaatsen, zo ja is daar genoeg plaats voor onder de kap of bedoel je een andere instelling in de programmatie zoals Citroënnetje een paar pagina's geleden bedoelt met "getweeked".
Nu kan ik me moeilijk inbeelden dat een accu van amper vier maanden oud zo ver achteruit is gegaan dat dit problemen kan of mag geven tenzij je pech hebt en een slecht exemplaar krijgt maar het is niet de eerste keer dat hij vervangen werd, en hij is geplaatst na de strenge vorst periode van vorige winter, dus daar kan hij ook geen slag van gekregen hebben.


12 jun 2012 23:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Ik begrijp je frustratie maar kan er ook niet veel aan doen.

De accu grootte is ingesteld in de accumodule, die zou je kunnen vergroten zodat hij denkt dat je meer capaciteit hebt.

De module resetten kun je ook zelf doen door de accupool los te nemen voordat de auto een paar uur stilstaat. Dat paar uur stilstaan is om de juiste ladingstoestand te kunnen schatten.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


13 jun 2012 18:05
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 12 jun 2012 20:53
Berichten: 10
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Exclusiv automatique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 71000
Kleur: bordeaux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Eco mode
Bedankt voor de uitleg,

De accumodule resetten ga ik dit weekend eens proberen. Als het werkt zal ik het snel weten want momenteel is het weer goed prijs met de Eco-modus. De accu configureren zal ik ergens anders moeten laten doen natuurlijk, daar heb ik de middelen niet voor.

grtz
DIrk


15 jun 2012 06:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 85 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.