Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 RT4 NaviDrive navigatiescherm of videokaart overleden? 
Auteur Bericht
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht RT4 NaviDrive navigatiescherm of videokaart overleden?
Beste forumgenoten,

Het navigatiescherm van mijn RT4 heeft kuren! Ik ben bang dat het scherm stuk aan het gaan is maar wil toch even vragen of het misschien niet aan de videokaart kan liggen. Even wat foto's ter verduidelijking:

Bij het opstarten krijg ik het volgende te zien:

Bijlage:
opstart.jpeg


Na een paar minuten komt er beeld maar dit gaat heel langzaam, een soort "fade in" en bij overschakelen naar en ander schermbeeld gaat het ook supertraag waarbij de twee beelden een tijdje doorelkaar lopen:

Bijlage:
doorelkaar.jpg


Vervolgens lijkt de boel weer redelijk normaal maar bewegende tekst of andere dingen vervagen tijdens het bewegen (zie rood kader in foto)

Bijlage:
redelijk.jpg


Verder zijn de kleuren van het scherm vaag en niet zoals het hoort. Ik heb het idee dat er een component van de RGB kleuren mist.

Mijn vragen:

1) zijn dit typische bekende symptomen van een overleden scherm? Hij wil af en toe ook nog wel eens op zwart springen om daarna weer langzaam terug te komen.

2) of is dit een probleem van de videokaart? Deze zit op de HDD unit als ik me niet vergis.

in geval van 1: zelf vervangen is geen probleem maar die krengen zijn nogal prijzig! de goedkoopste heb ik gezien bij Maresia parts, kost 190€ en heeft iets van 250.000 dienstkilometers :shock:
Zijn er wellicht werkende alternatieven te vinden? of heeft iemand toevallig nog wat liggen?
Het is een Siemens VDO scherm, onderdeelnummer: 6593 71, vervangingsnummer: RP 6593 Q4

In geval van 2: Is de kaart te vervangen of los te verkrijgen? Zo ja is het te doen, moet er bijvoorbeeld gesoldeerd worden?
Of moet er dan een hele nieuwe unit in die vervolgens weer ingeleerd moet worden en toestanden?

alvast bedankt voor het meedenken,

Gr. Hans


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


01 maart 2024 09:31
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RT4 NaviDrive navigatiescherm of videokaart overleden?
Alweer tijdje geleden dat ik heb geknutseld aan een RT4/5, het verhaal van een SSD inbouwen, wat niet mogelijk zou zijn ;)

Als het goed is, wordt het scherm aangestuurd door de aangebouwde computer aan de achterkant van het scherm, daar zit ook de software en configuratie voor de auto in. De schermen van een RT4, 5 en 6 zijn hetzelfde, alleen de computer is steeds anders, de computer van een RT6 is niet uitwisselbaar met RT4/5, een andere computer is bijna altijd opnieuw inleren met Mirascript.

Een nieuwe scherm is te koop op AlieExpress, c.a. 150 euro, maar lastig en niet altijd te vinden, het exacte type staat aan de achterkant van het scherm, zichtbaar na demontage van de computer. Op AE staat het te koop als een scherm voor Mercedes, er staat geen Citroen/Peugeot bij, want als je daarop zoekt krijg je gegarandeerd de verkeerde te zien.

Ik heb een RT4 en scherm liggen, overgehouden na de upgrade naar RT5.


01 maart 2024 10:53
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RT4 NaviDrive navigatiescherm of videokaart overleden?
Thanks Sohail. Ik zal hem er van het weekend eens uitpakken en kijken wat er op staat.
In de database staat hij als Siemens VDO (2008 t/m 2009) onderdeelnummer: 6593 71, vervangingsnummer: RP 6593 Q4

Als ik de gegevens heb PM ik wel voor de prijs ;)

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


01 maart 2024 12:29
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RT4 NaviDrive navigatiescherm of videokaart overleden?
Het nr. in de database van service.citroen is het scherm compleet met aangebouwde computer, aan dat nummer heb je helaas niets, als je alleen op zoek bent naar een ander scherm. Wees voorzichtig met loshalen, zitten 1 of 2 dunne folie kabels achter.


01 maart 2024 12:46
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RT4 NaviDrive navigatiescherm of videokaart overleden?
Probleem is opgelost!
Ik moest voor een reparatie en apk naar gjo en die heeft er een scherm van een C6 ingezet. Alles werkt weer ende auto mag weer een jaartje door dieselen :)

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


16 maart 2024 00:13
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: RT4 NaviDrive navigatiescherm of videokaart overleden?
Mooi zo, een C6 scherm heeft al de juiste (software) configuratie voor een C5, dan is het plug&play.


16 maart 2024 00:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 106 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.