Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3. 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2017 20:59
Berichten: 31
Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Tourer 2.0 BlueHDI 150pk S&S
Opties: Exclusive, pack HiFi, PDC, CarPlay, Mirrorlink, Navigatie, DAB, dubbele tuner, xenon, panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14196CJ
Productienummer: 10045
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Hallo allemaal,

Hoewel ik al enige tijd lid ben van het forum, gaat dit pas mijn eerste eigen bericht worden. Tot nu toe was er geen aanleiding eerder iets te posten, omdat er al een enorme rijkdom is aan allerlei onderwerpen met oplossingen en ideeën. En dat is echt te gek en heel erg waardevol. :smt038

Hoe dan ook, nu dan toch een stukje eigen proza en wel vanwege het volgende: sinds een kleine twee maanden ben ik gewisseld van een ph2 HDiF 110pk Athena uit 2005 naar een ph3 BlueHDi 150pk S&S uit het najaar van 2015. Best wel een verandering, zeg maar. In positieve zin uiteraard! Maarrr, want die is er natuurlijk, als heavy iPhone-gebruiker was ik verrukt toen bleek dat er al CarPlay in deze dame zat, alleen functioneerde dat niet helemaal naar behoren. Er bleek nog een oude firmwareversie op de SMEG+IV2 te staan en na een upgrade waren de meeste problemen verholpen, op één na.

Bij gebruik van CarPlay ontstaan er bij elke vorm van audio (muziek, Siri, gebruik van navigatie van Apple Maps of Google Maps en bij gebruik van de telefoon) na iets meer dan twee minuten na het inschakelen van CarPlay (via USB, draadloos behoort niet tot de mogelijkheden) op willekeurige momenten hikjes in het geluid. Het klinkt zoals een cd in een draagbare cd-speler die een tik krijgt, waarna het geluid overslaat. En dat is op z’n zachtst gezegd hoogst ondragelijk. Muziek kun je niet meer normaal luisteren en met iemand bellen is een crime. En als ook Siri nog tegen je begint te stotteren, dan denk je er toch wel heel snel weer over om die telefoon gewoon in je handen te pakken tijdens het rijden.

Ik heb al een enorme zoektocht achter de rug en onwijs veel dingen geprobeerd en getest, (onder meer iPhone volledig resetten, CarPlay op telefoon opnieuw instellen, andere iPhone proberen, oudere iPhone met oudere iOS proberen), maar tot nu toe heeft niets tot de oplossing geleid. Inmiddels is het een obsessie en toen dacht ik ineens, laat ik er eens op de juiste plek een berichtje aan wijden. Hier dus.

Heeft iemand soort gelijke ervaringen en/of ideeën waar ik moet zoeken om tot de oplossing te komen?

Wat ik zelf in ieder geval nog wil proberen, is om te kijken of ik de SMEG+IV2 volledig kan resetten, alleen weet ik nog niet hoe dat zou moeten. Misschien accu een keer losmaken en een half uurtje wachten? Ik weet alleen niet of dat zomaar kan met een Start&Stop Systeem uitrusting.

Hopelijk kunnen jullie me een stapje verder helpen.


21 jul 2019 18:08
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 22 jun 2009 18:31
Berichten: 95
Auto: C5 Tourer exclusive aut 2015 Motor DW10FC
Opties: Arkamys SMEG v2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Guaranja bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Hello,

CarPlay gebruikt beide usb en BT. denk ik.

"After all upgrade from a SW 6.1 to 6.3 or 6.4 a calibration is MANDATORY.
Without this calibration the DTC F300 will remain on the product.
Without this calibration, sound degradation can occurs on Bluetooth communication
(Echo Cancellation-Noise Reduction default value parameters will be apply)"
Bron Citroen.

Calibration kan enkel via servers van PSA (diag box). Een knappe dealer zoeken denk ik.

Grts eddy


21 jul 2019 20:33
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2017 20:59
Berichten: 31
Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Tourer 2.0 BlueHDI 150pk S&S
Opties: Exclusive, pack HiFi, PDC, CarPlay, Mirrorlink, Navigatie, DAB, dubbele tuner, xenon, panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14196CJ
Productienummer: 10045
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Dank voor je reactie Edon,

Ik was op de hoogte van de calibratie die er bij de upgrade kwam kijken en heb hem daarom door de dealer laten uitvoeren. Dus wat dat betreft de volledige officiële weg bewandeld.

CarPlay is inderdaad te gebruiken via USB en BlueTooth, alleen hangt dat van de uitvoering van de navigatie/radio-unit af. Bij deze versie, de SMEG+ iv2 werkt het enkel met USB en dus een kabel.

Vrees dat er inderdaad niets anders opzit dan die knappe dealer te gaan zoeken... Iemand nog tips?

Groet!


22 jul 2019 11:39
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2017 20:59
Berichten: 31
Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Tourer 2.0 BlueHDI 150pk S&S
Opties: Exclusive, pack HiFi, PDC, CarPlay, Mirrorlink, Navigatie, DAB, dubbele tuner, xenon, panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14196CJ
Productienummer: 10045
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Voor wie het interessant vindt en met een schuin oog meeleest:

Ik was gisteren in de gelegenheid om een jongere C5 te rijden dan die van mij, maar met hetzelfde audio/navigatiesysteem. Ook met CarPlay en dus een mooie gelegenheid om te testen of en hoe het daar werkt. En wat blijkt? Met iPhone X en de laatste versie van iOS werkt het gewoon vlekkenloos! :o

Er bleek nog wel een ietsje oudere versie van de firmware op te staan (6.3.C.R11), maar goed, Carplay functioneerde dus wel helemaal naar behoren. Het idee dat begon te ontstaan dat de technologie van de iPhone de oudere SMEG-technologie inmiddels heeft ingehaald en daarom niet meer fatsoenlijk met elkaar werkt, kan ik gelukkig uit m'n hoofd zetten.

Heeft er iemand kennis van of ervaring met dat telecoderen c.q. kalibreren van audio/navigatiesystemen? Ik heb ergens het vermoeden dat daar iets verkeerd is gegaan en hoop dat het nog een keer opnieuw gedaan kan worden.

Hoe dan ook, terug naar de dealer...


23 jul 2019 13:34
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2017 20:59
Berichten: 31
Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Tourer 2.0 BlueHDI 150pk S&S
Opties: Exclusive, pack HiFi, PDC, CarPlay, Mirrorlink, Navigatie, DAB, dubbele tuner, xenon, panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14196CJ
Productienummer: 10045
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Dit verhaaltje is nog (steeds) niet afgelopen. Maar er is wel nieuws. Voor wie het weten wil. :)

Kort door de bocht heb ik eigenlijk per toeval ontdekt (na vele uren googlen en zelfs spelen met een andere head unit), dat de geluidsproblemen in CarPlay, zoals hierboven beschreven, worden veroorzaakt door antennestoringen. De DAB antenne en de tweede fm antenne (of eerste, geen idee wat nou precies het verschil is :geek: , maar de C5 heeft in ieder geval een dubbele tuner) zijn de grootste boosdoeners.

Als die twee niet ingeplugd zijn in de SMEG unit, werkt CarPlay als om door een ringetje te halen. Of bijna dan. Heel af en toe treedt er nog wel eens een stottertje op, maar dat is eens in de 10, 15 minuten. Dus voor nu is daar mee te leven, want de radio, daar luister ik toch niet echt veel naar. Ik vermoed overigens dat die laatste paar stotters door de GPS antenne veroorzaakt worden. Maar ja, dat weet ik niet zeker. Ik heb hier namelijk technisch gezien de ballen verstand van.

Maar wel een vreemde situatie vind ik net. Zeker gezien het feit dat die storingen in hert geluid dus alleen optreden bij CarPlay geluid, pas na gemiddeld minimaal 2 minuten 5 seconden muziekplayback en niet bij muziek via een USB-stick, of getreamd via bluetooth.

Heeft er iemand misschien enig idee hoe dit zou kunnen ontstaan? Slechte aarding of zo? Of slechte aansluitingen? Ik heb ook wel eens iets gehoord over een antenneversterker, maar kan daarover aangaande de C5 x7 eigenlijk niet concreet iets terugvinden.

Ben benieuwd!


18 sep 2019 19:12
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 22 jun 2009 18:31
Berichten: 95
Auto: C5 Tourer exclusive aut 2015 Motor DW10FC
Opties: Arkamys SMEG v2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Guaranja bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
@ timk
"Voor wie het weten wil." ik wel.
Spannend verhaal, mocht ik iets zinnigs kunnen vertellen zal ik het zeker doen.
Dat van die slechte radio-ontvangst heb ik ook (heb geen DAB en luister nooit radio).
Antenne eens (verwijderen) uitdraaien op het dak?
dit is niet hetzelfde als de connectoren verwijderen.
Heb je een link waar die informatie vandaan komt?
Courage! Grts eddy


20 sep 2019 08:17
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2017 20:59
Berichten: 31
Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Tourer 2.0 BlueHDI 150pk S&S
Opties: Exclusive, pack HiFi, PDC, CarPlay, Mirrorlink, Navigatie, DAB, dubbele tuner, xenon, panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14196CJ
Productienummer: 10045
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Hoi Eddy,

Leuk om een medegeïnteresseerde te hebben. :-)

Wat bedoel je precies met die link waarom je vraagt? Alles wat ik tot nu toe heb verteld, is proefondervindelijk ontdekt namelijk.

Overigens kan ik het verhaal mogelijk nog wat spannender maken, of op zijn minst curieuzer. Want voordat ik had ontdekt dat CarPlay zonder antennes ingeplugd goed werkt, had ik het een paar weken terug al een keer goed werkend. Helemaal blij heb ik toen een post gewijd aan hoe ik tot de oplossing kon komen op het GPSPower platform (een waardevolle bron van info voor alles wat met GPS te maken heeft trouwens). Was vergeten dat hier te doen. :? Maar voor de volledigheid hieronder de link naar die desbetreffende post:

https://www.gpspower.net/peugeot-citroe ... 4-r10.html

En nu het gekke aan het hele verhaal: zoals ik in die post beschrijf, werkte CarPlay dus na het plaatsten van een snellere microSD kaart en het nogmaals uitvoeren van de laatste firmware update. Maar met de. laatste bevindingen, die van die antennes, is dat natuurlijk vreemd. Want ik heb toen niets met antennes uitgevreten...

Resultaat is een nieuwe 'spannende' theorie; die nieuwe microSD kaart had ik een dag voordat kop vakantie ging geplaatst. Toen ik na die plaatsing, thuis nog, de boel testte, leverde dat geen resultaat op. Eenmaal op vakantie in Zuid-Frankrijk heb ik op een verloren moment tegen beter weten in dus nogmaals die firmware update gerund. En daarna werkte het dus ineens, vreemd genoeg. Nu denk ik dus dat dit niet zozeer met de herinstallatie van die update te maken had, maar met de fysieke lokatie waar ik mij bevond. Dat was namelijk in Frankrijk of een behoorlijk afgelegen lokatie. Ver weg van DAB radiosignalen, denk ik. Er was slechts een zendertje of twee via de FM te ontvangen. Resultaat is dat die DAB dus niets kon verstoren. En die tweede (of eerste) FM antenne dus ook niet. Simpelweg omdat er geen signaal was.

Maar... zou dat kunnen? Weet iemand of dat zo werkt? Zet die SMEG de boel in een soort sleep stand als er een tijdlang geen signaal komt? En kennelijk ook niet kwam. Want de twee daarop volgende weken, heb ik in Frankrijk, ook op minder afgelegen stukken, CarPlay probleemloos kunnen gebruiken.

Het ging pas weer mis onderweg terug. De navigatie van de auto stuurde ons mooi naar huis en CarPlay verzorgde de muziek. Alleen was ik dat even vergeten en trok de USB uit de iPhone. Muziek weg natuurlijk. Ik prik de boel weer in en hopsa, stotters in Carplay weer terug. Beats me...

Zoals ik al schreef ontstaat het gestotter in de muziek altijd pas na +2 minuten (na starten van de auto die helemaal in ruststand is geweest). Meestal rond de 2 minuten en 5 seconden. Altijd. Nooit anders. En dan blijft het op willekeurige momenten terugkomen. En als ik dan andere geluidsbronnen via CarPlay gebruik, zoals gesproken navigatie, Siri of een telefoongesprek, dan zitten ook daar de stotters in. Maar, als ik geen muziek luister en CarPlay gebruik voor bovengenoemde geluiden, is er niets aan de hand. Ook niet na een aaneengesloten telefoongesprek dat langer dan die 2 minuten en 5 seconden duurt. Raar toch?

Zou het een aardlus kunnen zijn die voor het probleem zorgt? Of de Philips versterker-equalizer?

Nou, dat was me weer een episteltje wel. Amen. :smt203

Heb jij nog ideeën na dit verhaal Eddy?

Groet!


22 sep 2019 13:27
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 22 jun 2009 18:31
Berichten: 95
Auto: C5 Tourer exclusive aut 2015 Motor DW10FC
Opties: Arkamys SMEG v2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Guaranja bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Hello,
1-Ik heb dus geen DAB.
2-Ik gebruik geen Carplay , alhoewel dit eens is getest, en werkte.

3-Ik zou het probleem NIET aan hardware linken, eg aardlus.

4-Naar analogie van problemen die ik heb, zou ik zoeken naar een bottleneck van de SMEG, eg processor. USB, Radio, Dab, FM, navigatie, BT, Carplay, als die allen tegelijk, interrupts sturen, kan er wel ergens een bottleneck ontstaan, kan zowel SD, geheugen, proc of iets anders zijn.
Het feit van die 2min5sec wijst daar op.

5 De analogie met mijn probleem:

Ik heb nogal wat usb sticks met muziek, meestal in flac. Een gekend probleem is dat het systeem sommige sticks niet herkend.
Mijn ondervinding is dat die sticks te traag zijn, er moet namelijk eerst een lijst gemaakt worden van het content, die lijst gaat vervolgens ergens in een non volatile geheugen, Kan SD zijn. Afhankelijk van wat het systeem nog anders moet doen, wordt de stick niet herkend, of treden er audio haperingen op, zoals u die omschrijft. Maw het systeem moet teveel tijd besteden aan het lezen van die stick en dan ontstaan er andere problemen.
Ik heb nu de gewoonte, om eerst het contact, aan te zetten, en te wachten om te starten, tot de muziek van USB speelt. Zo werken bijna alle USB sticks.
Dat het systeem min of meer werkt, als het zich niet moet moeien met DAB, of FM heeft volgens mij niets met storingen, maar weer met die bottleneck te maken.
Graag uw mening. Grts eddy


22 sep 2019 14:53
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2017 20:59
Berichten: 31
Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Tourer 2.0 BlueHDI 150pk S&S
Opties: Exclusive, pack HiFi, PDC, CarPlay, Mirrorlink, Navigatie, DAB, dubbele tuner, xenon, panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14196CJ
Productienummer: 10045
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Hallo Eddy,

Als ik het goed begrijp, is het zo dat bij jou vergelijkbare problemen optreden als bij mij, maar dan met USB-sticks, en dat daar ook na zo'n 2 minuten problemen optreden. Klopt dat?

Ik heb eigenlijk maar 1 usb-stick met muziek en die werkt prima. Het format van de muziek is alleen geen FLAC, maar mp3 en naar ik vermoed qua bestandsgrootte een stuk kleiner (waarom anders voor FLAC kiezen? ;) ). De stick die ik gebruik is 16GB groot, FAT32 gefromatteerd en USB-2.

Wat betreft het 'opstarten' van de USB-stick, dat gaat eigenlijk altijd prima. Het laden van de album art kan soms een opstartprobleempjes geven dat een hiccup veroorzaakt, maar dat is het dan. Soms zit de stick nog in de auto en als ik dan start, speelt hij meteen. Zonder problemen en zonder stotters. Misschien omdat dan de informatie van de stick nog in het geheugen van de SMEG zit?

Overigens weet ik dat de vorige versies van de firmware van de SMEG een jukebox functie hadden. Of misschien heeft versie6.4 die ook nog, maar bij mij is die grijs en kan ik hem niet selecteren. Hoe dan ook, als dat bij jou nog wel actief is, kun je overwegen om te kijken wat er gebeurt als je microSD kaart vervangt voor een hele snelle en één met heel veel geheugen. Ik kan me voorstellen dat de muziek dan vrijwel meteen goed werkt na het starten van de auto. Er hoeft namelijk niets ingelezen te worden, want alles staat al in het systeem. Alleen ja, je moet dat wel de SMEG 'durven' openschroeven. :-! Stelt trouwens niets voor hoor. :-)

Groet!


23 sep 2019 13:06
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 22 jun 2009 18:31
Berichten: 95
Auto: C5 Tourer exclusive aut 2015 Motor DW10FC
Opties: Arkamys SMEG v2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Guaranja bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Hello,
Oei, ik zaai meer verwarring, dan ik u voorruit help, denk ik.
1-het enige probleem dat ik heb is bij, het voor de eerste keer inlezen van usbstick music.. En de oorzaak daarvan is de stick, daar bestaan veel kwaliteiten in.
2-Flac is een betere kwaliteit dan mp3. (Arkamys systeem)
3-Processor gestuurde elektronica heeft bij het opstarten heel wat routines te doorlopen.
4-Wat ik probeerde te vertellen was, dat u het probleem misschien moet zoeken in een botleneck van het systeem, daarmee bedoel, om dit te weet te komen, zoveel mogelijk routines buiten gebruik zetten, zodat het systeem niet vastloopt . Vastlopers veroorzaken die stuttering, denk ik.
Bvb zonder FM antenne, of in een streek zonder FM zenders moet het systeem zich niet om RDS bekommeren, aangezien er geen digitale signalen binnenkomen.
Je kan ergens in een menu RDS uitschakelen denk ik.
Dit is een voorbeeld, nog andere zaken uitschakelen, die het systeem kunnen ontlasten?

6-De Juke-box moet je eerst laden met nummers, eer die oplicht. (max 4000 dacht ik)
7- SD vervangen? “do not throw parts to fix anything”

Grts eddy


23 sep 2019 17:20
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 aug 2017 20:59
Berichten: 31
Woonplaats: Helmond
Auto: C5 Tourer 2.0 BlueHDI 150pk S&S
Opties: Exclusive, pack HiFi, PDC, CarPlay, Mirrorlink, Navigatie, DAB, dubbele tuner, xenon, panoramadak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 14196CJ
Productienummer: 10045
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 120000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Hoi Eddy,

Haha, ja volgens mij heb ik niet alles helemaal goed begrepen. Mea culpa. :?

1 - Ik snap het. Ik dacht dat je daarvoor een oplossing zocht, vandaar dat ik bedacht dat je daarvoor Jukebox kunt gebruiken in combinatie met een snellere uSD, aangezien je dan niet steeds de stick opnieuw hoeft te laden.

Overigens werkt Jukebox niet meer bij mij sinds firmware 6.4. Met een USB-stick aangesloten, krijg ik niet meer de mogelijkheid om de muziek naar de Jukebox te kopiëren. Geen idee waarom dat is.

2 - I know! Is het verschil in de auto ook echt zo goed hoorbaar? En misschien een beetje een bleue vraag, maar waar staat dat Arkamsys systeem nou precies voor? Ik heb een multiplex versterker/equalizer in de auto, die van Philips, maar dat is niet hetzelfde, of wel?

3 - Klopt, ik wacht ook altijd met het aansluiten van mijn iPhone totdat de hele boel up and running is.

4 - Ik begrijp de theorie en aanname. Alleen toen ik alles heb getest met een veel nieuwere, één van de laatst geleverde SMEG+iv2 units, ondervond ik exact dezelfde stutters. En dat terwijl de hardware van die andere unit zo'n twee jaar jonger is en naar ik zou aannemen meegegaan met de tijd (achterop mijn eigen unit staat HW: PRS1 en op die nieuwere staat HW: PRS3-1).

Hoe dan ook, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik één en ander uitschakel in het instellingenmenu. Alhoewel je zou denken dat als je de radiofunctie niet in gebruik hebt, omdat je bijvoorbeeld CarPlay gebruikt, de unit zich niet met radioprocessen zou bezighouden.

Overigens las ik in dit artikel iets over dat het mogelijk een aardlus kan zijn: https://www.lifewire.com/curing-car-audio-static-534627

5 - Dit nummer is overgeslagen :)

6 - Zie nummer 1 hierboven.

7 - Het hoeft natuurlijk niet. Maar het kan je leven aangenamer maken. :D


25 sep 2019 10:11
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 22 jun 2009 18:31
Berichten: 95
Auto: C5 Tourer exclusive aut 2015 Motor DW10FC
Opties: Arkamys SMEG v2
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Guaranja bruin


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Hallo,
1-Mijn Juke-box is al vol, (zie 7) goed merk USB stick, hebben het probleem opgelost!
"Jukebox niet meer bij mij sinds firmware 6.4." ik zou daar toch bevestiging voor zoeken,
anders is er iets mis met uw OS en zou ik dat toch eerst oplossen, kan wel eens verband hebben met uw ander probleem!
2-Test het zelf uit, als je geen verschil hoort, dan zo laten.
3-NA
4-Dat uw probleem geen hardware probleem is, is nu net wat ik probeer uit te leggen.
5-NA
6-NA
7-Wat ik op sticks heb, kan nooit op 1 SD, Remember: flac > mp3.
Grts eddy


28 sep 2019 09:01
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 aug 2020 11:27
Berichten: 1
Auto: C5 2.0i 16V Caractere
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 146432
Kleur: antraciet


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
Hallo C5 rijders,
Nieuw op dit forum. Maar blij met alle informatie die er is.
Waar vind ik die knappe dealer? Ik heb misschien geen probleem, wrsch vooral niet ge-update software tav de radio. "Mijn" dealer, waar ik overigens onwijs blij mee ben, doet als ik het goed heb geen Lexia meer. Het kan best dat ik toch beter moet zoeken op het forum. Dan excuses. Ik woon ten noord-oosten van Utrecht. Voor zo'n dealer wil ik best een eindje rijden. Dat gaat heel fijn in die C5. :D

Dank alvast! groet, Jeannette


24 aug 2020 11:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audioprobleem met Carplay in C5 Ph3.
In die C5 PH3 zat een SMEG systeem, dat is veel moderner en heel wat anders dan er bij jouw PH2 in zit.
Vraag daarbij: heb je er een radio in zitten, of een Navigatiesysteem?

Maar in beide gevallen is er geen mogelijkheid om er rechtstreeks een Carplay op aan te sluiten.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


24 aug 2020 12:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 40 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.