Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 android in auto 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 feb 2011 19:40
Berichten: 129
Woonplaats: almelo
Auto: c5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 67.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht android in auto
Hallo allemaal ik ben eea tegen gekomen wat zeer interessant is een display voor de c5 met daarop android aanraak scherm
hier enkele links ;
https://youtu.be/FMbBLHLgo-I

https://chinacarpc.nl.aliexpress.com/store/1357818

het is dus een complete module wat is jullie idee erover?


04 maart 2019 17:31
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 03 nov 2011 17:16
Berichten: 230
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C4 Cactus PT110 Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 48000
Kleur: Polar White


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
https://www.joyingauto.eu/head-unit/a-c/citroen.html

Hier compleet met radio...


04 maart 2019 23:54
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3019
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Lijkt me levensgevaarlijk maar ik snap de aantrekkingskracht wel. Alleen heb ik de pest aan Android dus als er ooit een iOS versie komt zal ik er over nadenken ;)

Een Tesla model 5 (dacht ik) is eigenlijk een soort rijdende iPad maar daar zitten dan ook heel veel features op die het veilig maken om te gebruiken. Bij een Android systeem ben je minuten aan het scrollen en slepen voor je onderhand eens een nummer opgezet hebt. Vandaar levensgevaarlijk.
Wellicht met integratie van het C5 spraaksysteem iets veiliger (want daar is Google veel sterker in dan Apple) maar ik verwacht niet dat dat gaat lukken

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


05 maart 2019 00:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Ik denk dat je je mening over Android eens moet updaten, het is nog niet zo mooi als Windows Mobile 10, maar wat jij beschrijft is niet op versies van toepassing die ik ken, en dat start bij 4.


05 maart 2019 00:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
...en dat desondanks WM10 door Microsoft de nek om gedraaid is..... :cry:
Ik gebruik een Lumia 650 met WM10, een prima smartphoontje. En dat hoop ik nog een poos te kunnen blijven gebruiken.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 maart 2019 01:29
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4496
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Hier nog een grote fan van Windows Phone, heb er diverse gehad, de laatste was het topmodel Lumia 950.
De 650 heb ik ook gehad, erg fijn toestel met een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, wees er zuinig op ;)
Omdat support voor een hoop apps werd gestaakt, ben ik 1,5 jaar geleden noodgedwongen overgestapt op een Nokia 8 met Android.
Ik vind Android nog altijd niets, bemoeizuchtig en onoverzichtelijk met eindeloze instellingen.
Bij voorkeur gebruik ik dan ook niets van Google, zoveel mogelijk alles van Microsoft onder Android.
Met WP had ik nooit problemen met de RD4 BT Carkit (KML), zowel BT verbinding, bel kwaliteit en het telefoonboek in de auto.
Met Android is het iedere keer wel wat, word het één opgelost, dan komt een ander probleem terug.


05 maart 2019 02:12
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 1310
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Jij gaat veel te laat naar bed ;)

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


05 maart 2019 02:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
C5HDI110 schreef:
Met Android is het iedere keer wel wat, word het één opgelost, dan komt een ander probleem terug.

Geen enkel probleeem mee eerlijk gezegd; ik gebruik een Huawei P10, probleemloos toestel wmbt.
Daarvoor had ik een Lumia 925. De mooiste WP wmbt, geweldige camera.
De ipad die ik heb installeert vaker nieuwe updates met nieuwe problemen dan dat ie aan de lader ligt, en dat is ook al best vaak. Het enthousiasme over iOS gaat geheel aan mij voorbij.


05 maart 2019 10:19
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21
Berichten: 2016
Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Wat een hoop misleidende zaken wordt hier geroepen zeg. Android is net zo goed of slecht als andere besturingssystemen. Het is maar waar je de nadruk op wilt leggen. Elk "onderzoek" geeft een andere uitkomst, geschreven naar het doel van de onderzoeker lijkt het wel.

Lang scrollen voor je een nummer gevonden hebt? Geen idee welke app je dan gebruikt. Komt bij dat zelfs een nummer selecteren met 1 klik de aandacht al van het verkeer af haalt dus dat is net zo levensgevaarlijk...

Veel problemen met Android? Kijk eens naar de lijst met issues van ios (en dat staat niet voor Is Ook Schitterend) met als leukste het verhaal het issue dat je gewoon geen verbinding kon maken wat in diverse opeenvolgende updates NIET werd opgelost.

Elk systeem heeft wat dus dat geblaat over "dit is beter", joh, wat probeer je daarmee te bereiken?

En over bedienen tijdens het rijden: dat ligt niet aan de tools maar aan de bestuurder. Zelfs al bouwt Elon in zijn auto's in dat je iets niet kunt/mag doen tijdens het rijden dan nog zijn er mensen die dat omzeilen of negeren.

Android of een ander vrij te kiezen en hardware onafhankelijk os in de auto kan zeker een toevoeging zijn. In ieder geval beter dan al die software pogingen die autofabrikanten in hun auto's proppen en dan maar een paar jaar ondersteunen zonder kans op (betaalbare) updates.

_________________
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...


05 maart 2019 10:22
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2013 16:22
Berichten: 197
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 106.000
Kleur: rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
:smt190 In een auto moet je rijden en niet bellen, tv kijken etc.....krijg je alleen maar stress van....als je toch iets moet doen...….auto aan de kant en doe je ding......is het ook nog veiliger. :smt190


05 maart 2019 11:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Ok. Maar muziek luisteren en navigeren, mag dat wel? Werkt overigens prima op het split screen van mijn androïde.


05 maart 2019 12:01
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 18 jul 2012 12:41
Berichten: 24
Woonplaats: Almere
Auto: Tourer HDi 200
Opties: Pack integral etc. Geen LdWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 125000
Kleur: Blanc nacre


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Leuk spul allemaal. Ik gebruik gewoon mijn telefoon in een houder, meestal toch het fijnste om te gebruiken. Ik heb een plaatje tussen de middenconsole en het beeldscherm in de naad vh dashboard geschoven. Daarop een telefoon houder die je normaal in je ventilatie opening schuift. Zo zit mijn telefoon min of meer tussen mijn stuur en het scherm vd auto. Makkelijk te bedienen en af te lezen. Zonder telefoon zie je er bijna niets van, of ik haal het gewoon weg.
Muziek luister ik gewoon via de originele radio, soms via BT vanaf mijn telefoon naar de AUX (heb daar een BT adapter/ontvanger voor een koptelefoon aan hangen)
Navi kletst normaal lekker door de muziek heen over de telefoon luidspreker, vind ik eigenlijk fijner dan een systeem wat de muziek steeds "Mute".
Het mooie is dat de originele radio wel te gebruiken is om te bellen, zelfs Whats App bellen herkend hij.
Ook SIRI werkt via de Bluetooth telefoon verbinding. Na het commando gaat echter de verbinding met de autoradio weer weg.
Ik vind het zo goed genoeg werken. Apple CarPlay zou wel leuk zijn, maar dan met een goede audio versterker, behoud van bediening via stuur en een volume draai schakelaar......

_________________
Het laatste bolwerk van Citroen houd stand.


05 maart 2019 13:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Dat soort slimmigheid vast ingebouwd in een auto is me veel te modegevoelig. Mijn gebruiksduur voor een auto is zoveel langer dan de generatie hardware voor een bepaald OS, het creëert afhankelijkheden waar je ze eigenlijk niet zou moeten willen hebben wmbt. Kijk naar de ondersteuning van oudere radio's voor moderne telefoons. Daar word je niet blij van.
Zo'n nabouw-kit is natuurlijk iets anders, daarvan is de versie-kritische hardware vast wel te vervangen na enkele jaren.


05 maart 2019 14:02
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3019
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Oei oei… Het was absoluut niet mijn bedoeling hier een systeem X tegenover systeem Y discussie los te weken!! Daar doe ik zelf namelijk ook liever nooit aan mee, wordt op den duur toch alleen maar grimmig meestal.
Met dat slepen en scrollen refereerde ik eigenlijk aan het voorbeeld in dat youtube filmpje in de link van de eerste post. Daar probeert iemand met behulp van de Kodi app een nummer af te spelen en dat gaat er wel zo ongelofelijk knullig en tijdrovend aan toe dat ik denk dat zoiets levensgevaarlijk is!
Ik heb de pest aan Alles wat van Google komt omdat mijn ervaring precies die is zoals C5HDI110 die beschrijft, De Philips tv met Android gooi ik binnenkort van frustratie uit het raam zo ergerlijk vind ik dat systeem.
Maar eigenlijk mag ik daar niets over zeggen want ik gebruik al decenia lang uitsluitend Mac/Apple producten en geheel naar tevredenheid. Wel ooit anders geprobeerd maar nooit met succes. Websites maken en vormgeving vereist heel af en toe wat Windows gebruik en dat gaat ook allemaal prima maar een feest vind ik het niet.

Maar goed; allemaal pure eigen mening en ervaring en geen absolute waarheden (en al helemaal geen misleidende zaken :x )
iedereen moet gewoon lekker gebruiken wat hij het mooist en fijnst vindt
Ik hoop alleen dat ik nooit zo’n dwaas als tegenligger tref die via Kodi zijn muziek probeert af te streamen op een eigen inbouwschermpje met om het even welk besturingssysteem!!!!
Laat staan dat hij het gebruikt om een film van zijn telefoon naar dat scherm te streamen op de snelweg :shock:

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


05 maart 2019 14:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: android in auto
Ik heb op zich mijn twijfels over het gebruik van gewone mobiele OS-en voor autogebruik in zijn algemeenheid.

De factor "vertrouwd zijn met" heeft voordelen; tijdens het rijden is het dan wat minder aandacht opeisend dan iets wat je niet kent, of wat bij sommige auto's (zoals BMW bijvoorbeeld) van een volstrekt andere planeet lijkt te komen.

Of Kodi zodanig is aan te passen dat het voor een android-gebruiker "vertrouwd" voelt is denk ik iets wat ieder voor zich zal moeten uitmaken.
De kleine bewegingen die je op een smartphone maakt lijken mij echter veel geschikter tijdens het rijden; een groot scherm om te kijken, een klein scherm om te bedienen, dat werkt wmbt.

Ik had in m'n leaseblik een (ik denk 2 DIN) full HD nav met touch screen menu (ook voor auto parameters), maar dat vond ik eigenlijk te groot om te gebruiken tijdens het rijden omdat je vingers steeds naast de softbuttons landden bij ieder hobbeltje of bocht of wat dan ook. Ziet er mooi uit maar is niet ideaal qua bedieningsgemak.


05 maart 2019 14:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.