Citroen C5 club forum
http://www.c5club.nl/c5forum/

Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=56&t=20463
Pagina 2 van 2

Auteur:  Menno [ 08 nov 2018 12:51 ]
Berichttitel:  Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?

Veel motoren vind je ook in de C5 ,.. THP / VTi

Auteur:  exroosje [ 09 nov 2018 10:21 ]
Berichttitel:  Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?

Het begint denk ik met het olieverbruik. Als dit afkomstig is van een defecte olieschraapveer, dan zit je tegen een engine rebuild aan te kijken. Of een vervangende motor. Die schijnen 2ehands nog wel te vinden te zijn....

Als het een andere oorzaak heeft is ze denk ik nog wel te redden. Het zouden ook de seals van de klepstoters kunnen zijn. Een vastzittende olieschraapveer kan loskomen met een engine flush.

Als je de oorzaak van het olieverbruik weg kunt nemen zal de vervuiling ook minder snel opbouwen. Wel moet de zaak nu geheel gereinigd worden en dat is een boel werk. Reken voor de ketting op tijd zetten en een volledige reiniging op een 1000 euro. Veel geld, maar een auto in een dergelijke staat inruilen kost je ook een boel geld.

Gezien het feit dat je een monteur er naar laat kijken doet mij vermoeden dat je het onderhoud buiten citroen om doet. Dat boort elke hoop op coulance de kop in...

Auteur:  kostenzer [ 09 nov 2018 12:12 ]
Berichttitel:  Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?

Nou, als er een coulance toont dan is het die monteur wel.

Ik heb een Autel diagnostisch rapport...... Ga maar eens zitten.

P1336 Storing overslaande ontsteking in onbekende cilinders
P1337 Storing overslaande ontsteking in cilinder 1
P1339 Storing overslaande ontsteking in cilinder 3
P0087 Storing hogedrukregeling benzine
P1340 Storing overslaande ontsteking in cilinder 4
P1338 Storing overslaande ontsteking in cilinder 2
P0131 Storing voorste lambdasonde
P0171 Storing mengselregeling
P0271 Storing aansturing injecteur no 4

U2005 permanente storing wekfase (storing ontvangst wagensnelheid)

F730 Storing in signaalspanning van de aanjager

U1213 storing in het signaal wagensnelheid dat het CAN-netwerk ontvangt van de electronische eenheid ABS of ESP.

De monteur vertelde me een samenhangend verhaal over oorzaak en gevolg en kosten die daar mee samenhangen. Het begon met de hogedrukregeling en eindigde met revisie van de motor, wat kwa kosten niet lonend zou zijn.
Door de computer te resetten kan ik weer even gewoon rijden.

DUS, voorlopig einde Citroen tijdperk voor mij.
e.e.a. is niet direct de "schuld" van Citroen. Maar die THP motor van BMW deugt al jaren niet. En daar komt Citroen weer op de proppe. Daar hadden ze rigoureus mee moeten kappen.

Dan de C5 is eigenlijk wat groot voor ons, maar als je hydraulische vering wilde, kwam je daar niet onder uit.

De nieuwe vering zou interessant kunnen zijn, maar die wagens zijn voor mijn budget nog te nieuw.

Auteur:  rene hoekstra [ 09 nov 2018 16:17 ]
Berichttitel:  Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?

kostenzer schreef:
Ik ga me eens verdiepen in een C4. Welke? Geen idee, er zijn er zoveel....

Ik heb de C4 Picasso, met het EW10A motorblok, degelijk en betrouwbaar, ik heb er geen problemen mee.

Auteur:  exroosje [ 12 nov 2018 11:56 ]
Berichttitel:  Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?

Mijn ervaring met de THP dat de kettingproblemen zo dominant zijn dat direct dat ding gecontroleerd en vervangen wordt. Bij mij was echter tot 2 maal de hogedrukpomp de veroorzaker. Die werd pas in 2e instantie vervangen (en dat dus tot 2 maal toe!).

Naar de storingen kijkend zouden alle P's wel eens veroorzaakt door P0087 Storing hogedrukregeling benzine
De hogedruk pomp dus.

Auteur:  BJG [ 12 nov 2018 22:56 ]
Berichttitel:  Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?

Eens.
Drukproblemen bij DI geeft altijd cilinderoverslag.

Maar goed mosterd na de maaltijd.

Pagina 2 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/