Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Navigatie kaarten illegaal of niet 
Auteur Bericht
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Navigatie kaarten illegaal of niet
Bij HERE kun je gewoon navigeren zonder dataverbinding, kunnen ze ook geen data verzamelen dus. Alleen heb je dan geen traffic info, maar die heeft je ingebouwde systeem wel (bij mij dan), hoewel die niet altijd even accuraat is. De gedownloade kaarten nemen natuurlijk wel aardig wat ruimte in, maar ook dat is tegenwoordig toch geen probleem meer met geheugens van 64 en 128 Gb en zo.

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


24 jan 2018 13:00
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 26 sep 2017 16:46
Berichten: 161
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 145000
Kleur: rood


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Navigatie kaarten illegaal of niet
Ik betaal graag een reeele prijs voor dingen, en zonder probleem wat meer voor kwaliteit (vandaar dat ik peuk en citroen rijdt en geen oude lada of skoda). Ik houdt er echter niet van om onredelijk hoge prijzen te betalen dankzij een monopolie positie.

Ik denk dat PSA dit lang gedaan heeft omdat telefoons niet zulke goede navi's waren, losse navi's niet altijd even handig, en de mens gemakzuchtig. Nu mensen alternatieven hebben zou voor PSA de oplossing zijn compleet te stoppen? Dit zou een goedkope maar goede klantenservice kunnen zijn, maar ze proberen er ruim winst mee te maken en als dat niet lukt?

PSA heeft citroen, peuk, nu ook opel etc, dus die kunnen ruim inkopen of zelfs een eigen EU opdate team hebben. Op de totale omzet zijn dit druppels. En vandaag de dag is kaarten updaten relatief gemakkelijker dan 10 jaar geleden. Bovendien is er al zoveel verbetert, met name in ex Oost Europa, dat compleet nieuwe wegen relatief weinig meer voorkomen en vaak al ingetekend staan in de oude kaarten.

Snel rekensommetje. Stel 2000 autobezitters in de hogere Peuk-Citroen-Opel segmenten kopen 1 update per jaar, misschien inclusief in de bedrijfsauto lease. Dat kost hun bij elkaar 400 000 Eur. Daar kun je VIER personen een jaar lang van laten updaten. Moet lukken, zeker als je een paar Tsjechen of Polen inhuurt. Ik woon in Tsjechie, ik ga graag kaarten updaten voor een bruto salaris van 40 000 EUR. Als je dan nog even een kombo maakt met andere auto producenten of een deal met de navi producent en het is duidelijk dat er wel degelijk zwaar veel winst op updates gemaakt wordt.


25 jan 2018 13:44
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Navigatie kaarten illegaal of niet
Dat zal best, maar waarschijnlijk vooral door de kaartenmakers van Here/TomTom etc

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


25 jan 2018 14:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Navigatie kaarten illegaal of niet
De suggestie wordt gewekt dat het geld makkelijk verdiend wordt met het maken van de kaartupdates.
Maar stelselmatig wordt vergeten dat de investeringen die HERE en TomTom elk jaar doen om de data te updaten zeer hoog zijn.
Daarvoor rijden continu in heel Europa heeeeeeel veel auto's rond die data verzamelen, tot op de centimeter nauwkeurig en met foto's van verkeerspalen/lichten en alles wat daarbij komt. Die data moeten vervolgens allemaal bewerkt worden alvorens ze te kunnen gebruiken in onze kaarten voor de Navi's.

Vergeet niet dat die data alsmaar belangrijker worden, ze zijn essentieel bij het tot stand komen van "zelfrijdende auto's".

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


25 jan 2018 15:10
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Navigatie kaarten illegaal of niet
Mcduff schreef:
Ik betaal graag een reeele prijs voor dingen, en zonder probleem wat meer voor kwaliteit (vandaar dat ik peuk en citroen rijdt en geen oude lada of skoda). Ik houdt er echter niet van om onredelijk hoge prijzen te betalen dankzij een monopolie positie.

Ik denk dat PSA dit lang gedaan heeft omdat telefoons niet zulke goede navi's waren, losse navi's niet altijd even handig, en de mens gemakzuchtig. Nu mensen alternatieven hebben zou voor PSA de oplossing zijn compleet te stoppen? Dit zou een goedkope maar goede klantenservice kunnen zijn, maar ze proberen er ruim winst mee te maken en als dat niet lukt?

Door monopolie is en word nog steeds grof geld verdien, in alle takken van sport.
Pas als er alternatieven komen, zie je dat de prijzen van absurd naar redelijk niveau gaan.

Kijk maar naar TomTom, updates waren vroeger niet gratis, nu wel, omdat concurenten dat wel gratis gingen aanbieden en uiteraard de telefoons met up to date gratis navi.
Geld word nu verdiend met data verzamelen/verkopen en reclame.


25 jan 2018 15:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.