Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Display vervangen 
Auteur Bericht
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 jul 2022 08:12
Berichten: 34
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Display vervangen
Hallo allemaal,

tijdens de aankoop van mijn C5 was het centrale display defect, https://www.ebay.nl/itm/Citroen-C5-display-screen-RD4-stereo-LCD-Multi-function-clock-dash-/122043402472 de backlight leek niet meer goed te werken, indien het licht op een bepaalde manier op het scherm viel kon je wel zien er bepaalde functies actief waren, waaronder ook (dacht ik) een weergave van de auto indien de achteruit geschakeld was zodat je kan zien welke sensor ergens dichtbij kwam.

Dat display is vervangen (volgens mij door een exemplaar uit een Peugot) en nu mis ik die auto/sensor weergave indien de achteruit is ingeschakeld(piepjes werken wel) en misschien mis ik nog meer dingen die ik gemist heb? het display in de link hierboven lijkt ook temp weergave te hebben in het display, maar die heb ik ook nog nooit gezien.

Weet iemand of dit eenvoudig te herstellen is met diagbox? of wellicht het complete display opnieuw programmeren op vincode?

Alvast bedankt voor jullie reactie!


21 jul 2022 20:33
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 jul 2022 08:12
Berichten: 34
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
helemaal niemand?


02 aug 2022 20:34
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Display vervangen
Volgens mij heb je verschillende displays , onderling niet uitwisselbaar dmv diagbox activatie …

Vraag het eens C5HDI110 ( sohail ) die heeft er volgens mij ervaring mee ….

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


02 aug 2022 20:44
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
Iets teveel ervaring mee, kan er een boek over schrijven :lol:

Het kan zijn dat bij een ander display niet alle functies zijn geactiveerd, sommige kun je aanzetten met een Lexia, er zijn ook functies waarbij de software in het display word geupdate. In dat laatste schuilt het gevaar als je een display heb met een oudere hardware revisie dan wat eruit komt, dat je e.e.a. kan bricken en niet meer goed krijgt.

Het display in de eBay link is waarschijnlijk niet de juiste (en erg duur), dat is voor RD4, ik vermoed dat jouw C5 uit 2010 een RD45 heeft, met BT en/of telefoon funtie? De vraag is uit welke Peugeot en bouwjaar komt het display wat je nu heb, uit een 407 is in iedergeval de verkeerde.

Toevallig heb ik een nieuw display liggen met de laatste hardware revisie, welke geschikt is voor RD45, ooit gekocht voor een ombouw project toen ik nog een C5 had, maar nooit uitgevoerd. Het enige nadeel is dat de taal niet in NL kan en de kleur is in het wit, dat waren de laatste uitvoeringen in het wit en wat lastiger te vinden op AliExpress. Als je interesse heb, stuur even een berichtje, even de Lexia aansluiten is kleine moeite, het display mag je overnemen, kost minder dan 1/3 van het display op eBay ;)


02 aug 2022 22:30
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
Even kijkend op S.C. zie ik dat er zo'n 35 verschillende mono-displays genoemd worden voor de PH3, afhankelijk van bouwjaar, type radio en nog zo wat parameters.

Via de VIN is te zien welke er nu in zit, oftewel: als je de laatste 8 cijfers/letters van je VIN geeft kunnen we zien welke configuratie passend is.
Dat maakt het zoeken naar een vervanger wat makkelijker.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


02 aug 2022 22:46
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
Al die 35 artikel nummers zijn verwarrend en hebben te maken met het SAP systeem waar PSA op draait, dat gaat te ver om hier uit te leggen.

Inmiddels zijn al die nummers vervangen door 2 nieuwe nummers, waarbij het niet uitmaakt welke je kiest als je een C5 uit 2010 heb. Displays op AliExpress en met name de witte monochrome uitvoering hebben de laatste hardware revisie en zijn altijd geschikt. Zoals in mijn vorige post aangegeven is het opassen met inleren als je een display monteert met een oudere hardware revisie, wat het geval kan zijn als je voor een gebruikte kiest. Bij de dealer kosten ze nieuw c.a. 350 Euro, op AliExpress een heel stuk goedkoper, slechts tientjes ;)

Het witte display heb ik ooit gekocht als "missing link" in het project wat ik voor ogen had, ik heb heel veel uren aan uitzoekwerk en aanschaf van hardware in dat project gestoken, echter nooit over geschreven op het forum en uitgevoerd.
Inmiddels staat een ander project op de planning, overzetten/kopieren van de software in het display met externe apparatuur, als het goed is kan dat met het nieuwste speelgoed wat ik op AliExpress gekocht heb :D


03 aug 2022 01:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
Kun je helpen dat een beetje te begrijpen? Hoe kunnen zo'n 35 displays vervangen zijn door maar twee, en waarom staat dat dan niet in de CitDB?
Dat scheelt PSA veel aan logistieke problemen, en maakt het hun dealers/reparateurs ook veel makkelijker om een kapot display te vervangen.

Dat SAP dit zou verhinderen is vreemd, om het zachies uit te drukken.
Destijds ben ik intensief betrokken geweest bij de introductie en implementatie van SAP in ons bedrijf. Toen heb ik ervaren dat je, ook in de logistieke module, heel veel naar eigen wensen en inzichten kunt implementeren, da's een kwestie van "een vinkje op de juiste plaats".
Zó hebben wij dat toen ook gedaan, met maximale aandacht voor een korte doorlooptijd, hoge omloopsnelheid en daarmee minder werkkapitaal.

Zouden dat zaken zijn waar PSA niet om maalt?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 aug 2022 09:05
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
Dat is helaas niet even snel uit te leggen (teveel factoren en oorzaken), heb 15 jaar gewerkt met SAP als Key-user en verkoop onderelen.
Tegenwoordig hetzelfde maar dan met MS D365, dat is nog uitdagender :D

Citaat:
Dat scheelt PSA veel aan logistieke problemen, en maakt het hun dealers/reparateurs ook veel makkelijker om een kapot display te vervangen.
Dit is één van de oorzaken, echter dacht men daar vroeger anders over en dit hele circus zal opnieuw gaan lopen nu het Stellantis is, dat ene boutje wat alle auto's hetzelfde is en onder 10 artikel nummers in SAP staat.


04 aug 2022 09:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
M'n eerste vraag:
Citaat:
Kun je helpen dat een beetje te begrijpen? Hoe kunnen zo'n 35 displays vervangen zijn door maar twee, en waarom staat dat dan niet in de CitDB?
blijft.
In heel veel andere gevallen staan er dan LE's in de DB, waarin PSA alternatieven aanbeveelt. Die kom ik hier niet tegen.

Recentelijk nog een voorbeeld bij de Xantia waar wel aanpassingen gemaakt zijn.
Waar voorheen een lange STB leiding gebruikt werd, die kwetsbaar en duur was, is die nu opgedeeld in twee stukken.
Dat maakt de vervanging veel eenvoudiger, en goedkoper.

En last but not least: hoe weet je zeker dat die twee displays alle 35 kunnen vervangen?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 aug 2022 11:53
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
JW-C5 schreef:
En last but not least: hoe weet je zeker dat die twee displays alle 35 kunnen vervangen?
Dat staat in de tekening, achter elk nr. staat de vervanger en dat zijn 2 varianten ;)
Zoals eerder aangegeven, de hardware revisie is uiteindelijk het belangrijkste waar je op moet letten, zolang deze nieuwer is, zit je goed.

Je andere vraag sla ik over, dat word off-topic en daar heeft topic-starter niets aan ;)


04 aug 2022 12:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
Je refereert daarbij aan die artikelnummers 98 218 517 80 en 98 218 524 80, veronderstel ik?

En die zijn dan bij Ali te vinden, en voldoen inderdaad?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 aug 2022 18:30
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4467
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
Het antwoord is ja op je vragen, zie uitleg in mijn vorige berichten ;)
Aanvullende toelichting, displays van AE zijn altijd volledig geconfigureerd met alle opties, je kan hooguit opties uitzetten als dat je stoort omdat je ze toch niet heb en wel ziet in het display. Verder is het de kleur om uit te kiezen, geel, rood of de nieuwste uitvoering wit, deze laatste is altijd goed, zeker i.c.m. een RD45 radio voorzien van USB/BT.

Er is overigens nog een 3e zeldzame variant, dat is een kleurendisplay, alleen geleverd in de "goedkopere" 407 Coupe en 607 uitvoeringen.
Helaas niet te koop op AE, heb ze weleens gebruikt op eBay gezien maar vond ze te duur om mijn C5-ph2 ermee te pimpen en het is niet geschikt voor een RD45 radio, vanwege de hardware revisie, wat uiteindelijk mijn doel was.


04 aug 2022 22:02
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 jul 2022 08:12
Berichten: 34
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
juist :-)

ingewikkeld allemaal hoor...

Ik geloof dat ik een vraag over hardware voorbij zag komen : dat is versie V1600 - SW zit op V71.3 hopelijk is dit voldoende om meer te weten te komen.

De donor auto is mij helaas niet bekend (heb wel een artikel nummer : 96 664836 80-00 - staat nog een datum op van 14-06-2010 en deze datum is van NA mijn eerste toelating op RDW van 29-01-2010 (heb evt ook een foto van het artikel)). Ik heb idd een RD45 met BT/telefoon functie.

wat betreft het witte, dan bedoel je zeker dat de achtergrond een licht gele heeft ipv het oranje/"zwart" wat ik nu heb. ik ben misschien een zeur... maar dan heb ik toch gewoon liever een originele oranje zwarte. dus hopelijk kan hij gewoon opnieuw geprogrammeerd/configureerd worden op mijn auto.

Laatste 7 van de vincode : L575812

Heb inmiddels wel een (dure) afspraak bij Damsté in NGein, kan ik die beter door laten gaan of kunnen jullie mij verder helpen?


05 aug 2022 19:45
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
Het cijfer daarvóór is ook belangrijk.
Als daar een A voor staat, kom ik uit op een HDi uit 2010.
Maar met een 9 kom ik uit op een 1.8 benzine, dat is dan jouw auto, gefabriceerd in 2009, en kennelijk in 2010 op kenteken gezet.

In die auto zit dit display:
Bijlage:
Display PH3 2009.jpg

Daar zie je dat de originele displays inmiddels een RP nummer hebben, dat staat voor Remplacement, vervanging dus. Het kost € 385,15 bij de dealer.
Merkwaardig genoeg kosten die originele nummers minder:
-6593H7 >> €236,14
-6593T8 >> €231,07

Het display moet na vervanging geprogrammeerd worden.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 aug 2022 20:33
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 06 jul 2022 08:12
Berichten: 34
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Display vervangen
Idd een 9 _ goed om te weten welke ik nodig zou hebben mocht vervanging noodzakelijk zijn. Hopelijk is het met de HW en SW versie die ik nu heb een kwestie van opnieuw programmeren.

@C5HDI110 : kan jij nog iets betekenen met lexia?


05 aug 2022 21:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.