Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Knipperlicht stuk 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Knipperlicht stuk
Wie heeft er wel ééns een knipperlicht lampje voor (in de mistlamp unit) van een phase 3 C5 vervangen?
Vandaag zag ik dat er bij mijn wagen er eentje had begeven en wil deze vervangen. Eerst de parkeersensor voor gedemonteerd (zit met een torx schroefje vast) en daarna kun je door een torx schroefje los te draaien, dat zich normaliter achter het afdekplaatje van de parkeersensor bevindt, de hele mistlamp unit eruit wippen.
Echter, zoals ik het nu kan zien bestaat het knipperlichtlampje uit een lamp met complete sokkel. Je kunt het lampje er alleen niet uitkrijgen. Heb dat wel geprobeerd maar dit wil niet. Lampje en sokkel lijken één geheel te zijn.
Heb op service.citroën .com het onderdeelnummer opgezocht en ééns wat gegoogled. Onderdeelnummer is trouwens 6216 F8 en het lampje wordt omschreven als: 12V-PSY24W.
Als ik google kom ik inderdaad uit op het lampje inclusief sokkel. Bijv: link
Die krengen zijn trouwens nog behoorlijk aan de prijs. In Dld zowat 14 euro per stuk via internet en daar komen dan nog de verzendkosten bij. Waar zijn de tijden gebleven dat je doormiddel van het monteren van een eenvoudig lampje à 2 euro het probleem opgelost had?: link

Wie weet waar je ze in Nederland kunt verkrijgen? Behalve dan bij de dealer want die zullen wel helemaal de hoofdprijs vragen.


03 aug 2016 17:50
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 22:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperlicht stuk
Die lampjes zijn schijnbaar vrijwel nergens te krijgen.
Gisteren op de terugweg vanuit Duitsland naar huis kwam ik langs Oberhausen.
Als je even buiten Oberhausen, richting Arnhem rijdend, de afslag Dinslaken-Süd neemt kom je uit bij een vrij grote Citroën dealer die trouwens tevens dealer is van Citroën tuner Musketier.
Ben daar even gestopt en gevraagd of ze misschien deze lampen op voorraad hebben want vond het toch wel link rijden zo zonder een richtingaanwijzer links voor. Het was erg druk op de weg.
De man achter de balie vertelde me dat ze deze niet in voorraad hadden en dat ze deze moesten bestellen. Naja, geen optie voor mij want woon daar niet in de buurt. Echter, de beste man vertelde me dat hij wel even ging kijken of hij een gebruikte C5 had staan waar hij het lampje vanaf kon halen zodat ik weer veilig op weg kon. Nou, nog geen 5 minuten later komt de beste man terug met precies het goede richtingaanwijzerlampje. Op mijn vraag wat het mij ging kosten zei hij dat ik deze gratis mocht meenemen. Nou, dat is dus nog eens goede service temeer daar deze lampjes per stuk bij de dealer al snel over de 20 euro gaan! Ik had een torx15 bij me en heb de boel snel gemonteerd. Alles werkte weer zoals het hoort.
De tweede keer dus nu tijdens mijn vakantie in Duitsland dat ik zeer vriendelijk en netjes ben geholpen bij een Citroën dealer in Duitsland! Citroën Duitsland lijkt haar zaakjes wat dat betreft beter op orde te hebben dan Citroën Nederland.
In ieder geval een pluim voor deze dealer Postert Citroën in Oberhausen. Ik heb ze in ieder geval een complimentje gemaakt en beloofd nog ééns terug te komen. Tja, zo maak je dus nieuwe klanten!
Mooi bedrijf ook trouwens met een showroom ingericht in typisch Franse stijl. Heb er even in de nieuwe Spacetourer kunnen zitten. Mooie wagen hoor!


05 aug 2016 19:26
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperlicht stuk
Ik heb er destijds "vw" lampjes in gedaan, daar hebben ze die namelijk ook en zijn nog eens met een mooie chroom coating ook ....
Gewoon bij elke vw dealer te verkrijgen , geen idee voor welk type vw dit ook alweer was , te lang geleden ;-)

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


05 aug 2016 23:38
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56
Berichten: 1295
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Knipperlicht stuk
In Duitsland noemen ze de dealer niet voor niets "der freundliche" :smt19

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


06 aug 2016 14:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.