Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Storing parkeerhulp 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing parkeerhulp
Wat me dan verbaast is dat bij de omwisseling links en rechts van die sensoren het probleem meeverhuisde naar de andere kant. Dat snap ik niet :smt017

Voorts zie ik in het schema dat ik via SEDRE kan oproepen, dat de massaverbinding in/via de centrale unit 7500 gemaakt wordt. Niet bij de sensoren, die hebben elk afzonderlijk een signaalverbinding naar die unit, en een gezamenlijke plus en min daar naartoe.

Desgewenst kan ik je dat schema sturen als PDF, geef dan even je mailadres via een PB en schrijf daar de laatste 8 cijfers van je VIN bij.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


08 jun 2018 14:33
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 15 maart 2008 11:26
Berichten: 124
Auto: C5 1.8 16v Dynamique Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 153.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing parkeerhulp
als 1 van de sensoren stuk is doet dan meteen het hele systeem het niet...? Bij mij hoor je geen piepjes als ik m in zn achteruit zet, ik weet alleen niet welke sensor ik dan moet vervangen of dat het wat anders is......


09 jun 2018 17:37
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing parkeerhulp
Als er geen piep is kan het wat anders zijn dan een sensor.
Als er een sensor niet werkt wordt het volledige systeem niet uitgeschakeld. De bestuurder krijgt echter geen informatie meer. Dus voor diagnose kun je nog gewoon aan de sensoren voelen en luisteren. Het systeem blijft dus op de achtergrond actief.

JW-C5 schreef:
Wat me dan verbaast is dat bij de omwisseling links en rechts van die sensoren het probleem meeverhuisde naar de andere kant. Dat snap ik niet :smt017

Voorts zie ik in het schema dat ik via SEDRE kan oproepen, dat de massaverbinding in/via de centrale unit 7500 gemaakt wordt. Niet bij de sensoren, die hebben elk afzonderlijk een signaalverbinding naar die unit, en een gezamenlijke plus en min daar naartoe.

Groet,
JW


Dat eerste is inderdaad vreemd. Er kan ook een af toe probleem zijn of een verkeerd uitgevoerde meting.

Vwb de schakeling die je verduidelijkt: dit is ook te zien op het schema dat ik postte.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


10 jun 2018 19:22
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing parkeerhulp
JW-C5 schreef:
Wat me dan verbaast is dat bij de omwisseling links en rechts van die sensoren het probleem meeverhuisde naar de andere kant. Dat snap ik niet :smt017

Voorts zie ik in het schema dat ik via SEDRE kan oproepen, dat de massaverbinding in/via de centrale unit 7500 gemaakt wordt. Niet bij de sensoren, die hebben elk afzonderlijk een signaalverbinding naar die unit, en een gezamenlijke plus en min daar naartoe.

Desgewenst kan ik je dat schema sturen als PDF, geef dan even je mailadres via een PB en schrijf daar de laatste 8 cijfers van je VIN bij.

Groet,
JW


Waar ik maar niet achter kom is, hoe je die parkeersensoren er uit krijgt. Moet daarvoor de achterbumper er af? En zo ja, toemoet dat?
Is daar zo'n mooi Citroen beeldverhaal over?

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


19 feb 2022 16:19
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 17 maart 2017 21:41
Berichten: 54
Woonplaats: Noordoost-Friesland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Leer, navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11610
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 301000
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing parkeerhulp
Sinds een tijdje heb ik ook af en aan de "storing parkeerhulp" melding op m'n dashboard. Met af en aan bedoel ik dat de storing zich voordoet (bij lage snelheid) maar soms tijdens bijv. achteruit inparkeren ook gewoon weer verdwijnt en de sensoren weer normaal werken. De storing blijft soms een week weg om op een volstrekt willekeurig moment weer op te duiken. Geen peil op te trekken dus. Ook boven 10 km/h verdwijnt de storing/service-melding op het dashboard.

De storing dook voor het eerst op nadat ik 3 dagen met een storing motormanagement heb rondgereden (zonder enig merkbaar verschil overigens). Deze storing verdween uiteindelijk uit zichzelf, daarvoor in de plaats kwam dus de storing parkeerhulp. Of dat er iets mee te maken heeft weet ik alleen niet.

De auto moet binnenkort naar de garage voor APK en een beurtje, dan wil ik dit punt ook gelijk aanstippen. Ik zou denken dat de sensoren zelf niet het euvel zijn, gezien ze dan weer wel dan weer niet werken. Kabelbreuk in de achterklep, zoals ik in 1 van de reacties hier lees, lijkt me ook niet logisch: De omstandigheden veranderen niet op het moment dat de storing optreedt (en weer verdwijnt). Ik zou de garage graag gericht aan het werk zetten dus als iemand een idee hebben in welke hoek we dit euvel moeten zoeken: ik hoor het graag.

_________________
Ook in bezit: DS 21 Pallas (1972), CX 25 GTi Turbo 2 (1988) en ZX 1.4i Avoriaz (1996)


31 jan 2023 20:54
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 17:32
Berichten: 4466
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing parkeerhulp
Ik weet niet in hoeverre Ph2 met een Type-3 te vergelijken is, bij een kennis met een Ph2 zijn er meerdere sensoren aan de voorkant defect, systeem werkt alleen achter en geeft soms parkeerstoring. Als er een sensor achter defect is, werkt het systeem helemaal niet meer en krijg je iedere keer dat je de achteruit inschakelt een parkeerstoring.
Als het goed is word er een tijdelijke storing opgeslagen, met uitlezen (Lexia) is de kans groot dat er aangewezen word welke sensor precies de boosdoener is.

Corrosie in de trekhaak stekker is ook berucht (water wat aan de achterkant binnendringt), dat verstoort het can-bus netwerk, met vreemde storingen als gevolg. Motormanagment en parkeerhulp hebben niets met elkaar te maken, het kan toeval zijn, maar dan wel heel toevallig.


01 feb 2023 00:03
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 17 maart 2017 21:41
Berichten: 54
Woonplaats: Noordoost-Friesland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
Opties: Leer, navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11610
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 301000
Kleur: Mativoire


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing parkeerhulp
Uiteindelijk bleek het bij mij toch gewoon een brakke parkeersensor. Nieuwe dr in en we rijden nu ondertussen al weer 2 weken storingsvrij rond. Niet logisch met de dan-wel-dan-niet storing die ik had (onder het mom: stuk is stuk) maar goed, het werkt weer.

_________________
Ook in bezit: DS 21 Pallas (1972), CX 25 GTi Turbo 2 (1988) en ZX 1.4i Avoriaz (1996)


02 maart 2023 22:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brinkfilter en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.