Blijkbaar heeft Citroën het netwerk zelf nog niet op de hoogte gebracht, maar deze wagens zijn afgeleverd met oude software waarbij Carplay niet aan de praat te krijgen is. Vanaf 11/09/2015 is er een nieuwe software waar het wel mee kan. Echter denk ik dat Citroën nog een mooie voorraad van die infotainmentsystemen heeft liggen die ze nu nog steeds inbouwen met de oude software en deze niet automatisch updaten. Mijn dealer ook niet, want die wist zelfs nog niet eens wat Carplay was en die gaat iemand van een andere garage (waarmee ze samenwerken) laten afkomen om het in mijn wagen te fixen. Snap het zelf niet goed, daar het maar gewoon een firmware-update is

Via een ander forum doorverwezen geweest naar een UK forum waar ze de oplossing gevonden hadden. Daarop ben ik verder gaan zoeken.
Huidige firmware: SMEG6.05.E.R6 (15/05/2015)
Nieuwe firmware: SMEG6.1.D.R8 (11/09/2015) - deze moet het zijn
Modellen vanaf februari 2016 zouden weer een compleet nieuw infotainmentsysteem krijgen gebaseerd op TomTom kaarten, eigen VoiceCommand en 4 x gratis update. Bij deze toestellen zullen er geen problemen zijn. Het huidige systeem heeft dan maar een 6 à 7-tal maanden bestaan.
Nu vraag ik me af of het later bij herverkoop een invloed gaat hebben op de verkoopprijs als je er eentje van januari of februari hebt ivm dit systeem.
Dus moest dit nog niet geweten zijn op dit forum, dan is dit wel bruikbare informatie. Gaat niet alleen over de C5, maar alle PSA wagens met dit systeem. Dus misschien iemand bij vrienden of familie die het aan de hand heeft, dan weet men wat te doen.