Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Navigatie valt plotseling uit 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
hansrvdwoude schreef:
Iemand die goed geïnformeerd is, moet ook heel eenvoudig kunnen vertellen hoeveel "veel" is, en hoeveel "een enkel geval" is, en uit welke bron hij/zij put.


Het zou natuurlijk kunnen dat die 'iemand' vanuit zijn contacten deze informatie heeft en ons hier mee helpt. Dan is het niet altijd zinvol om de bron openbaar te maken want dan zou die bron wel eens minder openhartig willen worden :smt203 .
Ik begrijp je frustratie -en je hebt gelijk met je wens dat de leverancier een goed product moet afleveren als er voor betaald is- maar op dit forum moet je niet altijd het naadje van de kous willen weten. Soms is enige terughoudendheid beter..... ;)
Maar dat neemt niet weg dat de informatie die verstrekt wordt je wel kan helpen. Het advies is gewoon bij de dealer nieuwe software te laten uploaden en als dat niet helpt een nieuwe unit laten plaatsen. Dat mag je verwachten onder garantie.

hansrvdwoude schreef:
..Zo'n grote uitval wijst op een structureel probleem.

Zou je zeggen, maar het gaat dus om 7 stuks. Er zijn tienduizenden (honderdduizenden?) navigatiesystemen geleverd in diverse auto's, dan is 7 vervangen stuks (en natuurlijk zijn er wel meer) nog geen 'structureel probleem'. Hoeveel laptops worden er vervangen, hoeveel smartphones vertonen problemen? :smt017

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


10 jul 2015 14:39
Profiel
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Ik hou er niet van om ongevraagd getutoyeerd te worden, zeker niet door mensen die zich niet netjes bij naam voorstellen, zich bedienen van infantiele nicknames, heel geheimzinnig doen en rare adviezen geven.
Dat past niet bij dit prachtige merk Citroën.

Nog even wachten en dan worden de bedoelingen duidelijk. Dan komt de aap uit de mouw.


10 jul 2015 15:09
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Bedoelt u mij?
Ik was er van uitgegaan dat u met uw plaatsing op het forum tevens open zou staan voor reacties. Blijkbaar is het een alleen lezen, topic?
Wellicht beter om reeds in de titel aan te geven dat er geen adviezen op prijs gesteld worden. Het was goed bedoeld. Excuses voor het ongemak.

Als u Kapitein Rob bedoelt dan vind ik dat u hem onheus bejegent. Hij geeft aan u te begrijpen!

Als u kijkt naar zijn registratiedatum, dan ziet u dat hij lang genoeg meedraait om te weten hoe het werkt. Hij geeft op een nette manier uitleg over hoe het werkt op zo'n forum. Ook zijn advies was mijns inziens goed bedoeld. Ook hij gaat er vanuit dat posten op een forum betekent dat de poster openstaat voor reacties.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


10 jul 2015 15:37
Profiel
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Precies, u en die persoon met de rare nickname.

De normen worden bepaald door dat prachtige merk Citroën.


10 jul 2015 15:49
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10661
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Wat verwacht u nu van dit liefhebbers forum?

Wij hebben geen banden met citroen nederland..
Hier zijn alleen liefhebbers die goedbedoeld advies willen geven..

;)


10 jul 2015 16:09
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht Navigatie valt plotseling uit
Dit is iig niet hoe wij hier op dit forum met elkaar omgaan.
En welke nickname iemand gebruikt is al helemaal niet van belang !!!

Tutoyeren is niet verplicht , hier geldt ; mijn forum, mijn regels !!!
Iedereen heeft een eigen schrijfstijl , we zijn een liefhebbers forum geen consumentenforum ( zeuren kan bij kassa en radar ) .
We hebben helemaal niets met Citroen NL/BE te maken ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


10 jul 2015 16:10
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Bericht Navigatie valt plotseling uit
Geachte heer van der Woud e (ik schrijf maar geen Hans),

Na het antwoord van BJG lijkt het me niet nodig dat ik ook nog uitgebreid reageer.

Voor wat betreft mijn schrijfstijl: die is niet bedoeld als tutoyeren maar om die in het algemeen wat gemakkelijker en minder formeel leesbaar te maken. Veel lezers voelen zich er daardoor ook beter bij betrokken. Een beetje zoals de vroegere slogan: 'Bij de AVRO zit je goed' (waarmee ik dit forum niet op een lijn wil stellen met de AVRO).
Deze manier van schrijven wordt ook gebruikt in tijdschriften om minder afstandelijk te zijn naar de lezers.
Als u dit stoort dan hierbij mijn welgemeende verontschuldigingen.

Met vriendelijke groet,

Kapitein Rob (ik zie niet de noodzaak om een andere infantiele nickname op dit forum te gebruiken dan die welke algemeen bekend is)

PS: uit een deel van uw laatste reactie
hansrvdwoude schreef:
De normen worden bepaald door dat prachtige merk Citroën.
zou afgeleid kunnen worden dat u suggereert dat Citroën de hand heeft in dit forum (eerder zei u al '...Citroën zal wel behoefte hebben aan downplaying...'). Voor zover ik weet is dat absoluut niet het geval, dit forum staat op zichzelf. Maar het wordt wel vooral gevuld/gebruikt door liefhebbers van dat prachtige merk Citroën.

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


10 jul 2015 16:16
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Bericht Navigatie valt plotseling uit
En hier graag bij laten anders gooi ik er een slot op, ik ben zelden "boos" , maar kom nu een aardig eind !!!

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


10 jul 2015 16:19
Profiel
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Dit is een zeer serieus onderwerp. Het raakt veel Citroën en Peugeot rijders.

De liefhebberij dankt zijn bestaan aan Citroën Créative Technologie.

En lees voor de humor dit stripboek: "Citroën in de strip. De fraaie lijn", door Jacques Post (eerste druk 1994). ISBN 90 5425425 4/CIP


10 jul 2015 16:45
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 14:44
Berichten: 2874
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Inderdaad een schitterend boek, staat in de kast achter mij.

_________________
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding


10 jul 2015 16:52
Profiel
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Ik heb nog steeds geen oplossing.

Vandaag lees ik in de Volkskrant het artikel "Vier vragen over digitale autokaping", geschreven door Eric van den Outenaar.
Alle autofabrikanten kampen met het probleem dat de software in auto's gemakkelijk te hacken is, omdat er via het navigatiesysteem of het mediasysteem verbinding wordt gemaakt met internet. Het blijkt mogelijk om op afstand bijv. de airconditioning, de ruitenwissers, de stoelverwarming, het gaspedaal en de versnelling te bedienen.
BMW heeft eind vorig jaar een softwareupdate moeten uitvoeren voor meer dan 2 miljoen auto's toen bleek dat de automatische deurvergrendeling eenvoudig van het slot was te krijgen.


27 jul 2015 09:19
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Mij ontgaat de relatie hiervan met, en de relevantie voor jouw probleem.......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 jul 2015 10:10
Profiel
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Door de relatie met internet staat het systeem open voor virussen, terwijl er geen virusbescherming aanwezig is en de mogelijkheid van het scannen op virussen niet bestaat.

Ik hou zeker ook rekening met deze mogelijkheid, zolang Citroen geen deugdelijke verklaring heeft voor de storingen van het navigatiesysteem en dus ook geen passende oplossing kan aanbieden.
Tot op dit moment komt Citroen niet verder dan het advies om bij storingen geen muziek af te spelen met de USB en de telefoon uit te schakelen.


27 jul 2015 12:02
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
Er kan overigens ook sprake zijn van een software-bug. Naar ik heb begrepen kunnen bugs lang onopgemerkt blijven of plotseling opduiken:

http://www.techopedia.com/definition/24 ... tware-bug-


27 jul 2015 12:35
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Bericht Re: Navigatie valt plotseling uit
hansrvdwoude schreef:
Door de relatie met internet staat het systeem open voor virussen, terwijl er geen virusbescherming aanwezig is en de mogelijkheid van het scannen op virussen niet bestaat.......


Welke relatie heeft jouw RT6 dan met het internet?
Daarmee bestaat geen online verbinding bij dit systeem. Toch?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 jul 2015 12:41
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BCMartin en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.