Auteur |
Bericht |
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 959 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Stroom voor de sleurhut
Wie kan mij vertellen waar ik (bij de links vermelde auto) de constante + (9) en de geschakelde + (10) voor de caravaan moet aansluiten?. En welke aansluiting is voor de massa? 11 of 12 of toch maar 13 op de contactdoos
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
28 nov 2011 08:58 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Ik neem aan dat de auto een standaard stekkeraansluiting heeft, dan is belangrijk welke type eraan de caravan zit 7 polig of meer? even zoeken > http://citroen.startpagina.nl/prikbord/12678099/12684241/re-aansluitschema-trekhaak-stekker-7polig of zie verder.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
28 nov 2011 09:17 |
|
|
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Werk je met een officiele Citroen kabel en aansluitingen of een universele? Bedoel je met aansluiten de stekkerdoos of de auto? Johan
|
28 nov 2011 10:00 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 959 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Ik heb een originele citroen trekhaak met kabelboom 13 polig. echter op de auto is 9 en 10 niet aan gesloten en wil ik dus zelf doen,net als de massa waarvoor is opgegeven 13. massa voor 9 tm 12 maar daar moet dan 2x zoveel sroom doorheen als 9 en 10 tegelijk gebruikt en lijkt mij niet lang goed gaan
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
28 nov 2011 13:29 |
|
|
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Constant stroom is dacht ik een extra kabeltje voor nodig wanneer je het officieel wilt doen. En anders vanaf de accu een constant+ trekken. Er zijn in een ander item(weet niet meer welke) voorbeelden van mensen die elders een constant+ hebben afgetapt. Kan niet overal vandaan, omdat de BSI dan gaat klagen. Idem voor de geschakelde +.
|
28 nov 2011 20:18 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Ik had vroeger voor de koelkast een extra stroomdraad via een PC stekker lopen en als we parkeerden op een Parking trok ik de stekker even los zodat de auto accu op peil bleef zoiets zou ook kunnen? Dus deze zit er op? http://www.aanhangwagen.nu/verlichting.html Alle gegevens!
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
28 nov 2011 23:13 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 959 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Klopt deze zit er op!het klepje heeft zelfs het citroen logo.dit is ook allemaal duidelijk. wat mij niet duidelijk is waar de draden in de auto moeten worden aan gesloten rechtsstreeks op de accu of zijn er al zekeringen voor gereserveerd of kan het ergens bij aangesloten worden?
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
29 nov 2011 02:15 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Voor zoveel stroom rechtstreeks van de plus op de accu wel met zekering er tussen en de min is wel dichterbij weg te halen via een aarde verbinding chassis.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
29 nov 2011 10:23 |
|
|
C5Paul
C5club Rookie
Geregistreerd: 30 dec 2009 12:11 Berichten: 37 Woonplaats: Doetinchem
Auto: C5 2.0 16v Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Bij mij zit het ook zo als Herman zegt. Dus de plus vanaf de accu met een zwevende zekering er tussen. De draad loopt onder de auto door.
|
29 nov 2011 17:02 |
|
|
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Ik heb de constante plus voor de trekhaak afgetakt bij de 12v- plug rechts in de kofferbak. Dat werkt met de caravankoelkast in ieder geval pima is mijn ervaring.
Gr maarten
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
29 nov 2011 17:50 |
|
|
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Je hebt een ph3 zie ik nu.... Dan zit het wellicht wat anders. Ik heb een ph1...
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
29 nov 2011 17:51 |
|
|
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Na wat uitproberen heb ik ook de stroom afgetakt van de 12V plug rechts achterin. Ik heb wel een fase 2. Nog even bezig geweest met het een geschakelde 12V te maken. Maar zelfs een relais op de verlichtings bedrading gaf al een foutmelding en storing. De constant 12V had ik toen nog even los liggen vanaf de accu. Had geen zin om veel onder de auto te werken en toen net als Maarten de 12V rechtsachterin gebruikt. Bij de fase2 gaat dat nog wel. fase 3 ook????? Johan
|
29 nov 2011 18:38 |
|
|
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Ik dacht dat in de standaard kabelboom ook een constante plus zat. En Herman, tegenwoordig hoef je de stekker er niet meer uit te trekken. De auto gaat vanzelf in eco mode. ( Mits goed aangesloten )
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
29 nov 2011 18:53 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Dat was ook al jaren geleden met mijn opel en caravan, ja dat al weer verledentijd hé.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
29 nov 2011 19:06 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 959 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: Stroom voor de sleurhut
Inderdaad is de constant + al aangesloten.Maar ik heb ook gezien dat er 3 contacten afwezig zijn in de contactdoos nl 10-11-12.citroen heeft dat niet nodig geacht denk ik.er moet dus een andere contactdoos komen. De huidige + zal wel zeer dun uitgevoerd zijn en wordt door mij vergroot naar 6 mm2.Evenals de geschakelde + en de massa. Er zal ergens wel een kabeltje liggen met een geschakelde + die door mij gebruikt gaat worden om het relais aan te sturen want de accu staat achterin en maakt het wel makkelijker.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
29 nov 2011 22:57 |
|
|
|