Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Audio upgrade: Infinity of JBL 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Citaat:
This wire, and heating in the voice coil when power is applied, increase the impedance “seen” by the amplifier or head unit


Lang voordat je de spoel opgewarmd zou hebben heeft de Headunit zich al teruggeregeld naar een lager vermogen. Daarnaast zal als de kabels naar verhouding hoge weerstand hebben tov de spoel er veel vermogen/warmte in de kabels terecht komen...ook niet slim.

Ze houden zich niet aan bepaalde algemene regels en ik denk dat ze niet kunnen rekenen bij HB/Infinity:
De regel is : max 5% (weerstand kabel tov speaker impedantie)

Als de orig. bekabeling idd 18-22 AGW is dan geldt:
18AGW = ~0,1 Ohm/5m
22AGW = ~0,25 Ohm/5m

Er is een kleine kans dat er 5m zit tussen de HU en de verste speaker.
5% van 2Ohm is 0,1 Ohm dus je merkt de kabels niet op een 2Ohm speaker. De eindversterkerchip in HU voelt dus nog steeds die veel te lage impedantie.
5% van 4Ohm is 0,2 Ohm dus 22AGW past prima bij een dergelijke impedantie. Ook als je veel vermogen erdoorheen pompt. Aangezien de kabels nog korter zijn denk ik dat er niet eens degelijke zware kabels liggen.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


07 sep 2011 14:02
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Af en toe gaat er hier op het forum iets mis met plakken van url's (of doordat je in windows met rechtermuis een kopie shortcut doet. Als je het exact zo intikt
Code:
[img]http://i1234.photobucket.com/albums/ff406/RiesL/C5_III/IMAG0019front.jpg[/img]

dan zie het er zo uit:
Afbeelding

_________________
Afbeelding Afbeelding


07 sep 2011 14:04
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
EvilTwin schreef:
Citaat:
This wire, and heating in the voice coil when power is applied, increase the impedance “seen” by the amplifier or head unit


Lang voordat je de spoel opgewarmd zou hebben heeft de Headunit zich al teruggeregeld naar een lager vermogen. Daarnaast zal als de kabels naar verhouding hoge weerstand hebben tov de spoel er veel vermogen/warmte in de kabels terecht komen...ook niet slim.
>knip<
Aangezien de kabels nog korter zijn denk ik dat er niet eens degelijke zware kabels liggen.


Ik denk dat het voornamelijk marketing praat is en niet veel wetenschappelijks onder zit. Mag toch aannemen dat dit soort consumenten producten gewoon werken, aangezien je zelf zegt dat de hele industrie min of meer dezelfde eindversterkerchips gebruikt. Zal het verhaal toch nog meenemen naar de audiozaak. Spul komt van dezelfde fabrikant, dus lijkt me sterk dat de versterker zichzelf zal terugschakelen door verkeerde impedantie.

_________________
Afbeelding Afbeelding


07 sep 2011 14:13
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Dat terugschakelen (tegen overbelasting) is inherent aan de IC-eindtrappen die er standaard in Headunits zitten.
NB HarmannBecker maakt die dingen niet, die IC's komen van chipsbakkers.

Zo'n IC-eindtrap bevat meestal BJTs en die zijn supergevoelig voor instantane oververhitting (thermal feedback) door een te lage impedantie vd belasting, dus is een beveiliging ingebouwd. Evenzo als de eindtrap MOSFETs bevat, al is dan oververhitting niet instantaan.

Voorzover ik weet schakelen BJT eindtrappen zichzelf totaal uit bij een incorrecte (te lage) impedantie vd speakers, terwijl MOSFET eindtrappen theoretisch via de gelijkspanningstoevoer gethrottled kunnen worden, al gaat dat dan ten koste van vervorming (compressie). Maar in de praktijk zal er ook daarin een harde beveiliging ingebouwd zijn, ipv throttling.

NB die beveiliging zit gewoon in de IC-eindtrap, het is niet een apart circuit wat dan de audio fabrikant erbij bouwt.


Ik heb nog steeds geen afdoende reden gezien waarom men een impedantie mismatch zou aanbevelen, of zelfs maar zou toestaan, wetende dat óf de beveiling in zal grijpen, óf de beveiliging niet afdoende zal blijken en je de boel sloopt, óf dat overbelasting "werkt", maar de levensduur van de IC (en daarmee het apparaat) drastisch afneemt, terwijl tegelijkertijd het geluid gekleurd wordt.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


08 sep 2011 09:41
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Maar andersom kan ik me niet voorstellen dat een gerenommeerde fabrikant als Harman autospeakers op de markt brengt die niet werken met hun eigen systemen of zelfs kapot zou maken. Ik hou het op marketing bla wat op de website staat en dat ze een "2 Ohm" verhaal makkelijker kunnen slijten aan de simpele consument dan iets over de gevoeligheid in dB waardoor het volume hoger/lager lijkt tov originele speaker en/of andere "4 ohms" speaker.

Ik neig er toch naar om een versterker te laten plaatsen, dus worst case wordt die stuk geblazen en niet de NG4 (toch?).

_________________
Afbeelding Afbeelding


08 sep 2011 10:44
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Gewoon juist gematchde impedantie speakers monteren, dan wordt er niks opgeblazen of teruggeregeld of uitgeschakeld en blijft de response zoals die bedoeld was.

Dit is hetzelfde als veel te grote wielen monteren omdat je denkt dat je daarmee harder kunt, maar het gevolg is dat je veel langzamer optrekt en de boel nog aanloopt ook.

Als je per se 2 Ohm speakers wilt monteren moet je gewoon een echte eindversterker plaatsen die een dergelijke impedantie wel accepteert. Je kunt zelfs vier monoblock versterkers plaatsen.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


08 sep 2011 12:13
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Eerst heb ik de verkeerde speakers uitgekozen en nu begint ie ook nog over mijn 18" Atlantiques :smt120 ;)

_________________
Afbeelding Afbeelding


08 sep 2011 12:52
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Dat zijn andere velgen, maar geen grotere wielen. :smt023

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


08 sep 2011 13:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Is het zo dat gezien het "feit" dat veelal dezelfde eindtrappen gebruikt worden, de geluidskwaliteit niet het onderscheidende element is bij de diverse radio's van de C5 (is er wat dat betreft een verschil tussen de de Myway vs de RNeg bij voorbeeld)

Reden dat ik het vraag is dat pack hifi een aparte optie is gecombineerd met diverse head units. Soms vraag je dan af of je niet een high end versterker achter een low end radio'tje zet. Of is het juist zo dat er head units zijn die geen pack hif nodig hebben omdat ze al behoorlijk goed zelf zijn.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


08 sep 2011 16:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Die IC-eindtrappen vallen allemaal in dezelfde grote categorie, maar dat wil niet zeggen dat er geen verschillen zijn.
Maar er wordt vaak geschermd met onjuiste verschillen, verzonnen getalletjes en veel Marketing BS...daar moet je doorheen kijken.

Hoe en wat het verschil is tussen RNEG en NG4 op dit gebied kan ik niet zeggen. Weet je welke eindtrap erin zit kun je vast via de chip fabrikant de kale specs opzoeken. Maar specs zijn ook maar getallen en veel zaken in de audio zijn subjectief. (zie eerder pizzadoos vs luiervulling)

Een ding staat vast, 1DIN Headunits kennen eigenlijk 99,9% van de tijd IC-eindtrappen, zonder power trafo. Daarmee ligt het werkelijke max vermogen vast op ongeveer 4x20 à 4x25W. Dat komt namelijk overeen uit de voorgeschreven 14,4V in 4 Ohm.

4x35 of zelf 4x50 is vooral gebakken lucht, via simpele rekenmethodes
14,4^2/4=51,8 (=50W "piekvermogen")
51,8/sqrt2=36.6 (=35W RMS)

Wil je meer vermogen (en om bepaalde geluiden in een auto voort te brengen kan dat handig zijn, mn. laag) moet je dus naar een externe eindtrap (4x75W?, 4x150W?). Wil je het beste geluid uit 4x35W dan moet je daarbij passende, hifi, transparante, efficiënte, niet te zware speakers. Wil je het beste geluid uit 4x75W of meer dan horen daarbij andere speakers. Daarnaast zal zelfs met voldoende vermogen de reproductie van echt laag niet optimaal zijn met 16cm speakers (deur), dus is het handig aan (sub)woofers te denken.

Wat er bij je HU past hangt niet alleen van die HU zelf af, maar ook hoe je de externe eindtrap aan kunt sturen. Omdat hij vier uitgangen heeft moet je minimaal naar een vier kanaals eindtrap. Zonder dubbele stereo line-out betekent dit dat je de speaker outs in de externe trap moet dumpen, eventueel via een (kleurende) verloopstekker.

Met pack hifi krijg je dat alles. Voorheen leverde Citroën zowel Clarion als Blaupunkt als MagnettiMarelli HU's met als hifi optie JBL eindtrappen en speakers, op de C5 Ph.II was dat zonder subwoofer, op de C6 mét. Op de C5-3 zijn het HarmanBecker HU's met blijkbaar HB OEM speakers en optioneel een Philips eindtrap en speakers (merk?).

Ik zou altijd eerst, als je overweegt iets te vervangen, kijken of de standaard upgrade je wel bevalt.
Met alleen speakers vervangen waren de resultaten heel gemengd (subjectief?!)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


08 sep 2011 17:33
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Ik stel de vraag omdat ik laatst een ph3 met myway en pack hifi tegenkwam, waarbij ik me afvroeg of het niet zonde is om een goede versterker achter een (mogelijk?) slechtere HU te zetten.

Aan de andere kant, doordat de HU geen amps hoeft te leveren (aangenomen dat de inputs van de versterker redelijk oneindige impedantie hebben, zoals het hoort) gaat het al gauw goed.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


09 sep 2011 13:07
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 08 dec 2006 15:41
Berichten: 100
Woonplaats: Sassenheim
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Tenzij dit als topic vervuiling wordt gezien, de overige foto's :D .

De doppen voor de bevestiging krijg je mee bij JO voor Eur 0.25. Dit zijn twee soorten. Ik heb alleen de gele gebruikt, 20 stuks in 1 zakje. Voor twee voordeuren nu 8 stuks nodig gehad :lol: .
Per deur ong. 45 minuten nodig, maar ik ben erg voorzichtig want een kras is zo gemaakt.

Nog te doen: achterportieren, tweeters bij voorruit.

Deur grendel:
Afbeelding


Deur grendel kap:
Afbeelding


Deur armleuning:
Afbeelding

In de leuning twee torx T30 schroeven.

Deur armleuning kap:
Afbeelding


Deur zonder bekleding:
Afbeelding

Speakers zitten vast met torx T10


09 sep 2011 15:04
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Zeker geen topic-vervuiling, dit ziet de topicstarter graag. :mrgreen:

Hoe heb je de kabel gemonteerd? Pasten de standaard stekkers of kabelklemmen geknepen? Bij mij zal er nog een stekkertje op de portiergreepkap zitten (stoel memory presets).

Die 1703 heeft geen scheidingsfilter he? Heb zelf vroeger de 130x 2-weg gehad in de Xsara/Stilo. Best goed geluid, mits de plek en aansturing ook goed is.

_________________
Afbeelding Afbeelding


09 sep 2011 16:03
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 08 dec 2006 15:41
Berichten: 100
Woonplaats: Sassenheim
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Citaat:
Hoe heb je de kabel gemonteerd? Pasten de standaard stekkers of kabelklemmen geknepen? Bij mij zal er nog een stekkertje op de portiergreepkap zitten (stoel memory presets).


Bij de Pioneers worden vele stekers meegeleverd, een type paste exact. Nagevraagd (toevallig) bij JO, deze zijn bestelbaar. Ik kon ze niet vinden bij Conrad of anderen.
De kabel van de electronica is lang zat, zit wel netjes met klem pluggen aan deur vast. Vandaar de (rode) gekleurde achtergrond. Oud badlaken tegen de krassen, vandaar

Citaat:
Die 1703 heeft geen scheidingsfilter he? Heb zelf vroeger de 130x 2-weg gehad in de Xsara/Stilo. Best goed geluid, mits de plek en aansturing ook goed is.


Ja, deze wordt geplaats bij de tweeter, tenminste bij mijn C5 -I was daar plek zat. Dit moet ik nog doen, maar ik heb erg weinig tijd als de zon schijnt :smt190 .
In mijn vorige voiture klonk deze combinatie met de Pioneers 1775 achterin voor mijn doeleinden prima. Helaas verloor de HU daar wel wat volume door het lagere rendement tov. de 'standaard' speakers. Ik merk dat nu al, met alleen de composet voor, maar het lijkt of de RT4 wel wat meer reserve heeft.


11 sep 2011 20:54
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53
Berichten: 274
Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Audio upgrade: Infinity of JBL
Ries schreef:
Citaat:
Die 1703 heeft geen scheidingsfilter he?


Ja, deze wordt geplaats bij de tweeter, tenminste bij mijn C5 -I was daar plek zat. Dit moet ik nog doen, maar ik heb erg weinig tijd als de zon schijnt :smt190 .


Kun je daar de wooferdraad ook oppakken dan of gebruik je em alleen voor bescherming van de tweeter? Het signaal incl hoge tonen doorsturen naar de deur voelt een beetje overbodig. Meestal wordt het signaal gewoon gesplitst en zit er een weerstandje op de tweeter om het lage vermogen tegen te houden.

Vandaag nog iets meer geluisterd naar de NG4, op zich niet slecht voor een af-fabriek bij normaal volume - en met loudness aan - (equalizer linear/bass 0/treble 0), het bovengebied van de lage tonen hebben de neiging te gaan irriteren op de lange duur, misschien dat ik de bass iets terug ga draaien.
Ga je iets luider dan wordt het duidelijk dat ie wat kwaliteit mist in het middengebied (vlak/doods) en als de loudness dan wegvalt er geen power over is om de lage tonen enigszins in verhouding strak aan te sturen.

Omdat ik met deze auto toch van plan ben weer langere tijd door te rijden mag de audio nu ook best goed zijn. Over een versterker ben ik nog niet helemaal uit, ligt er een beetje aan of ie makkelijk een beetje goed in te bouwen is. Zo ja, dan ga ik een stapje hoger met de front compo naar de Kappa-series.

OT: de originele speakers uit de peu 407 was een mengelmoesje (hoezo matched), de tweeters waren wel van Harman, de deurspeakers was er 1 paar van ASK de andere merkloos, ene Made in Poland de andere Made in Italy en leken verdacht veel op bovenstaand plaatje, alleen dan lichtgrijs plastic rooster met iets ander motief.

(Helaas is de dealer vergeten de pluggen in de auto te leggen bij aflevering, kwam er te laat achter en is niet bepaald om de hoek. Misschien dat de audio-inbouwer die ook wel op voorraad heeft)

_________________
Afbeelding Afbeelding


11 sep 2011 21:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.