Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


Citroen specialist Fokker

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak? 
Auteur Bericht
Beheerder & KPH distributeur
Beheerder & KPH distributeur
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 31177
Woonplaats: 033
Auto: Citroën & Peugeot


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?
Veel motoren vind je ook in de C5 ,.. THP / VTi

_________________


Citroën 2CV AZ-A 1968 Blue Cyclades & Citroën Xantia 2.0i 16v AL-4 1999 Vert Vega & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat 2017 Gris Platinium




08 nov 2018 12:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 3937
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?
Het begint denk ik met het olieverbruik. Als dit afkomstig is van een defecte olieschraapveer, dan zit je tegen een engine rebuild aan te kijken. Of een vervangende motor. Die schijnen 2ehands nog wel te vinden te zijn....

Als het een andere oorzaak heeft is ze denk ik nog wel te redden. Het zouden ook de seals van de klepstoters kunnen zijn. Een vastzittende olieschraapveer kan loskomen met een engine flush.

Als je de oorzaak van het olieverbruik weg kunt nemen zal de vervuiling ook minder snel opbouwen. Wel moet de zaak nu geheel gereinigd worden en dat is een boel werk. Reken voor de ketting op tijd zetten en een volledige reiniging op een 1000 euro. Veel geld, maar een auto in een dergelijke staat inruilen kost je ook een boel geld.

Gezien het feit dat je een monteur er naar laat kijken doet mij vermoeden dat je het onderhoud buiten citroen om doet. Dat boort elke hoop op coulance de kop in...

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


09 nov 2018 10:21
Profiel
C5club Fan
C5club Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 apr 2016 13:19
Berichten: 65
Woonplaats: Zuid-Limburg, Hoensbroek
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 127000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?
Nou, als er een coulance toont dan is het die monteur wel.

Ik heb een Autel diagnostisch rapport...... Ga maar eens zitten.

P1336 Storing overslaande ontsteking in onbekende cilinders
P1337 Storing overslaande ontsteking in cilinder 1
P1339 Storing overslaande ontsteking in cilinder 3
P0087 Storing hogedrukregeling benzine
P1340 Storing overslaande ontsteking in cilinder 4
P1338 Storing overslaande ontsteking in cilinder 2
P0131 Storing voorste lambdasonde
P0171 Storing mengselregeling
P0271 Storing aansturing injecteur no 4

U2005 permanente storing wekfase (storing ontvangst wagensnelheid)

F730 Storing in signaalspanning van de aanjager

U1213 storing in het signaal wagensnelheid dat het CAN-netwerk ontvangt van de electronische eenheid ABS of ESP.

De monteur vertelde me een samenhangend verhaal over oorzaak en gevolg en kosten die daar mee samenhangen. Het begon met de hogedrukregeling en eindigde met revisie van de motor, wat kwa kosten niet lonend zou zijn.
Door de computer te resetten kan ik weer even gewoon rijden.

DUS, voorlopig einde Citroen tijdperk voor mij.
e.e.a. is niet direct de "schuld" van Citroen. Maar die THP motor van BMW deugt al jaren niet. En daar komt Citroen weer op de proppe. Daar hadden ze rigoureus mee moeten kappen.

Dan de C5 is eigenlijk wat groot voor ons, maar als je hydraulische vering wilde, kwam je daar niet onder uit.

De nieuwe vering zou interessant kunnen zijn, maar die wagens zijn voor mijn budget nog te nieuw.


09 nov 2018 12:12
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2015 11:50
Berichten: 563
Woonplaats: Spijkenisse
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, Xenon.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 172.000
Kleur: Gris Aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?
kostenzer schreef:
Ik ga me eens verdiepen in een C4. Welke? Geen idee, er zijn er zoveel....

Ik heb de C4 Picasso, met het EW10A motorblok, degelijk en betrouwbaar, ik heb er geen problemen mee.

_________________
Citroen C4 Picasso Exclusive.
2.0 16V Vol-automaat, (AL4).
Panoramisch dak.
RT4 met HDD.

Lexia 3


09 nov 2018 16:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 3937
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?
Mijn ervaring met de THP dat de kettingproblemen zo dominant zijn dat direct dat ding gecontroleerd en vervangen wordt. Bij mij was echter tot 2 maal de hogedrukpomp de veroorzaker. Die werd pas in 2e instantie vervangen (en dat dus tot 2 maal toe!).

Naar de storingen kijkend zouden alle P's wel eens veroorzaakt door P0087 Storing hogedrukregeling benzine
De hogedruk pomp dus.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding Voorheen Ph2V6: Afbeelding


12 nov 2018 11:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 6660
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Heel veel problemen, maar wat is de oorzaak?
Eens.
Drukproblemen bij DI geeft altijd cilinderoverslag.

Maar goed mosterd na de maaltijd.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, E-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


12 nov 2018 22:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: