Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Auteur |
Bericht |
dido4
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 jun 2010 08:38 Berichten: 42 Woonplaats: Sint Amands aan de Schelde
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI exclusive
Opties: Myway GSP - MBR
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 450
Kleur: Zilver metalique
Naar boven
|
Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Ja, zit met 100 vragen gezien ik uit een standaard C5 III 1.6 HDI kom en nu overschakel naar een C5 III 2.0 HDI exclusive met hydro-active vering.
Is die vering nu zoveel beter dan de ophanging in mijn vorige C5?
Groetjes
|
06 okt 2010 09:57 |
|
|
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Leuke vraag, waar je 100 verschillende antwoorden op gaat krijgen. Zelf vind ik de bollenvering onovertroffen, maar ik heb niet in een Ph.3 met stalen vering gereden...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
06 okt 2010 09:58 |
|
|
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Da's een vraag met hele persoonlijke antwoorden, rijdt / zweef sinds een paar maanden op bollen en vraag me nog steeds af waarom ik dat niet al véééél eerder heb gedaan. Vind andere auto's ineens heel erg hobbelen.... Dus zelf ervaren hoe het rijdt geeft meteen het antwoord. Peter
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
06 okt 2010 10:07 |
|
|
gvwijnen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 dec 2009 22:05 Berichten: 460 Woonplaats: België; regio Brussel
Auto: C5 berline 2.0HDI 136pk Exclusive
Opties: Metaalkleur, Detectie pack Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11922
Productienummer: 10340
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 90000
Kleur: Grijs Fulminator
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Het zit hem vooral in het algemene gevoel van zachtheid die de HP met zich meebrengt. Vooral op de snelweg dan, waar veel grote oneffenheden op een andere manier genomen worden. Als je over een kasseiweg gaat rijden ga je nauwelijks verschil voelen omdat de klassieke vering daar ook gewoon enorm goed scoort
|
06 okt 2010 10:20 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Collega van me heeft zich al een paar keer vergaloppeerd op de confessionele vering op zijn Tourer.
Met name het nemen van drempels met een aanhanger of fietsendrager is hem (hij kwam uit een Xantia) al een paar keer verkeerd gegaan.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
06 okt 2010 10:27 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
EW schreef: Collega van me heeft zich al een paar keer vergaloppeerd op de confessionele vering op zijn Tourer. .... Da's een leuke. Kennelijk hangt hij het verkeerde geloof aan Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
06 okt 2010 10:41 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Ik heb tot nu toe altijd gehoord dat beide uitvoeringen zeer comfortabel zijn.
Als je een caravan hebt kan ik me wel goed voorstellen dat je in het voordeel bent met de hydroactieve variant vanwege het horizontaal houden van de combi.
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
06 okt 2010 10:46 |
|
|
dido4
C5club Rookie
Geregistreerd: 04 jun 2010 08:38 Berichten: 42 Woonplaats: Sint Amands aan de Schelde
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI exclusive
Opties: Myway GSP - MBR
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 450
Kleur: Zilver metalique
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Tja... en dat ligt gevoelig de dag van vandaag
|
06 okt 2010 10:46 |
|
|
Breeze
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 09 jun 2010 05:24 Berichten: 683 Woonplaats: Nw. Lekkerland
Auto: Xantia V6 Break Exclusive
Opties: Leer, Winterpakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2000
Organummer: 8646
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 269 000
Kleur: KPKD Blue Mauritius
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
JW-NHS schreef: EW schreef: Collega van me heeft zich al een paar keer vergaloppeerd op de confessionele vering op zijn Tourer. .... Da's een leuke. Kennelijk hangt hij het verkeerde geloof aan Ik heb gewone vering ook altijd meer als confectie gezien. En een bollenbak als haute-couture . Adri
_________________
|
06 okt 2010 11:08 |
|
|
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
JW-NHS schreef: EW schreef: Collega van me heeft zich al een paar keer vergaloppeerd op de confessionele vering op zijn Tourer. .... Da's een leuke. Kennelijk hangt hij het verkeerde geloof aan Groet, JW Ik vergis me altijd tussen confessioneel en conventioneel...... En ja, ik weet hoe ik ze moet herleiden.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
06 okt 2010 11:14 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33483 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Ik heb in de wokkelvoiture van Roman gereden, kan niet anders zeggen dat dit onovertroffen is voor een staalgeveerde bak Maar als je regelmatig een caravan trekt is er 1 met HP misschien wel zo handig .... Dus je vraag of je het nu echt gaat merken ??, denk het niet ...
_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
|
06 okt 2010 11:29 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Een auto op bollen zweeft meer, maar is daarmee ook afstandelijker tot de weg.
De meeste Citroen rijders houden van het eerste. BMW rijders vaak van het tweede.
Overigens wordt hier terechtopgemerkt dat het zweven niet opgaat voor alle oneffenheden. Juiste korte oneffenheden wil een bolsysteem nog wel eens doorgeven aan de inzittenden. Daarom moet je niet te lage banden erbij gebruiken.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
06 okt 2010 14:06 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10673
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
je komt er zelf wel achter... enige wat ik hier wil opmerken is dat je de C5 met wokkel vering absoluut niet kan vergelijken met een andere auto die wokkel vering heeft en zeker niet met BMW de meeste reacties hier komen van mensen die nog nooit met een PH3 met wokkelvering gereden hebben.. ik kan alleen mijn ervaring meedelen.. ik heb een Ph2 gehad met Hp vering en nu de ph3 met wokkelvering.. en ik heb de ph2 op geen moment nog geen dag gemist... ik heb onlangs met de C5 van menno gereden met comfortbollen en het zelfde stukje met mijn C5 en ik had niet zoiets van oei toch spijtig dat ik het niet meer heb.. maar het is wel als je een aanhanger, sleurhut etc gaat trekken dan heeft HP vering zeker zijn voordeel... maar mijn C5 heeft geen trekhaak...
|
06 okt 2010 16:25 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
Ik rijdt regelmatig in beide soorten c5 (met en zonder wokkels) dit is mijn ervaring:
De wokkelauto voelt communicatiever en lijkt daardoor iets sportiever, maar niets is minder waar: juist de wokkelauto gaat in bochten meer overhellen en wordt bij wat zwaardere belading een beetje onstabiel. Het veercomfort is wel goed
De hydropneumatisch geveerde auto voelt minder communicatief, daar moet je inderdaad een beetje aan wennen, maar de stabiliteit, en zeker de bochtvastheid is veel beter, met name door een betere beheersing van het overhellen. Het veercomfort is nog beter dan in de conventioneel geveerde auto.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 okt 2010 20:54 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10673
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Re: Is hydro-active nu zoveel beter dan gewone ophanging
de wokkel variant is ook veel minder zijwind gevoelig...
|
06 okt 2010 20:56 |
|
|
|