Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende
 C5/3 sensor ventielen onbetrouwbaar ? 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Ik werk bij een dealer, en weet daarom dat het demonteren van velgen met bandenspanningssensoren enige kennis vereist.

Als je de band van de velg losdrukt aan achterzijde van de velg voordat je deze demonteert, en je doet dat tegenover het ventiel dan raakt de band het ventiel, met als gevolg dat het afbreekt, of beschadigt. Als je het aan de voorzijde van de velg bij het ventiel doet, dan breekt sowieso het hele ventiel eraf aan de binnenkant.

Als je er bijstaat en de band wordt gedemonteerd zie je dan inderdaad dat het ventiel los binnen in de velg ligt. Dat is dan gebeurd tijdens het demonteren. Want een los ventiel dat in de band ligt is 100% zeker NIET meer dicht!! (zie het verhaal van wegschietend ventiel, dit breekt op dat moment aan de binnenkant los, er ligt dan idd nog een stuk in de band)

Als het ventiel beschadigt tijdens de- en montage van de band kan het inderdaad gebeuren dat later het ventiel afbreekt, en uit de velg schiet.

Wij hebben helaas ook al een aantal malen zo iets gezien en altijd een gevolg van onjuiste montage van de banden.

Heel vervelend allemaal vooral voor de berijder en zijn gezin. Ik begrijp heel goed dat hij dit verhaal vervelend vindt, en het aan de kwaliteit wijt van de auto.

Dat van de stuurleiding is jammer, maar aan de andere kant wel goed dat dit op tijd is aangegeven. Zodat je dus niet onderweg met een probleem bent blijven staan. En dat er iets niet voorradig was en dus moest worden besteld is natuurlijk erg vervelend, maar ook niet altijd te voorkomen, zeker bij onderdelen die eigenlijk nooit worden vervangen, en waarvan er dus logischerwijs weinig op voorraad liggen in de magazijnen van citroen. Dus postitief kun je het nog wel een beetje benaderen. Ik heb niet de ervaring dat de c5 3 kwalitatief slecht is, integendeel!!

Maar iig het ventielenverhaal was te voorkomen geweest met juiste kennis, en dan vindt ik het vooral vreemd dat het gewoon 4x achter elkaar gebeurt. Dat zegt toch wel iets over het bedrijf denk ik.

Verder nog een waarschuwing:
als de ventielen afbreken bij montage van de banden controleer dan ook even de bijgeleverde slotbout, of die er nog is en of die nog helemaal heel is...
Wij zien namenlijk ook dat deze vaak gesloopt worden door onkunde...
Zou jammer zijn als je er onderweg met een lekke band pas achter komt :smt089

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


04 apr 2010 16:26
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Les 1 voor de TS: Negatieve verhalen over de Citroen worden hier niet gewaardeerd, hoe waar dan ook. Dus uitsluitend positieve berichten. Als er al een kwaal opduikt, dan met de mantel der liefde bedekken s.v.p.


04 apr 2010 17:03
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33386
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Onzin, ...
Hit & run wordt niet gewaardeerd, uiteraard mag je negatief zijn ...

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


04 apr 2010 17:06
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 jul 2008 22:58
Berichten: 327
Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 Break 1.8 16V difference II
Opties: zie onderschrift
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09879
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 94400
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
ik kan me voorstellen dat de problemen die u hebt ervaren met de banden een negatieve ervaring geven over uw C5. Maar ik zal voortaan eerst eens een andere bandenboer of een citroen garage opzoeken. En voor profile, laten ze eerst maar eens dit document doorlezen (pagina 3)

http://www.amt.nl/web/show/file/filename=2004_2_44_elektronica.pdf/id=60004/contentid=2820

Enige kennis is verreist en volgens mij hebben ze bij de profile bandencenter waar u bent geweest een beetje lopen slapen met kennis.

Print dit document maar uit en laat ze dit eerst maar eens doorlezen voordat ze nog een keer uw banden gaan verwisselen.!! :evil:

succes ermee

_________________
Citroen C5, 1.8i 16V difference II, break : 2004
update naar Exclusief:
- instap verlichting
- portier verlichting
- 16" Hungaro velgen
- xenon H7 4300 K
- instaplijsten
- audio pack (Aux connect 4 kanaals versterker, 4x JBL speakers)
- LED DRL
--------
ph2 zijknipperlichten, korte antenne, parrot bluetooth carkit, usb c., afneembare trekhaak


04 apr 2010 17:12
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Gewoon nooit meer Citroën in de OP vervangen door nooit meer Kwik fit aan een Citroën laten knutselen.
En de topictitel in Kwikfit: Onbetrouwbaar onbekwaam en levensgevaarlijk.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 apr 2010 17:39
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 sep 2007 23:15
Berichten: 868
Auto: xc70 Limited Edition
Opties: bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 60dkm
Kleur: Twilight Bronze


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Rowi schreef:
Les 1 voor de TS: Negatieve verhalen over de Citroen worden hier niet gewaardeerd, hoe waar dan ook. Dus uitsluitend positieve berichten. Als er al een kwaal opduikt, dan met de mantel der liefde bedekken s.v.p.

Waarheden worden door mij wel gewaardeerd hoor :smt017

_________________
IAM ISTVC 'ALIQVID FIET' METVO


04 apr 2010 17:51
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58
Berichten: 13870
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
ik vind als ge zo hoog van den toren blaast,dat ge dan eerst zeker zijt dat het wel geen montage fout is
en verder wil ik daar geen woorden aan vuil maken


04 apr 2010 18:01
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
JW-NHS schreef:
@ Alcoan

Welke velgen zitten er onder jouw C5?

Groet,
JW


Ik hoop dat Alcoan, ondanks de in mijn ogen soms onheuse bejegening in zijn richting, toch wil reageren op deze vraag......

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 apr 2010 18:11
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 feb 2010 18:56
Berichten: 135
Woonplaats: Voorthuizen
Auto: break 2.2 Hdi exclusive
Opties: kph, tellerringen, trekhaak, zijwindschermen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2001
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 9088CJ
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 352688
Kleur: KNCB**donker blauw
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Ik ben blij met dit draadje....

Geeft in ieder geval aan dat er een potentieel gevaar zit in het monteren van velgen waar een sensor bij zit.
Dat als er een bandenwissel nodig is, deze nauwlettend in de gaten gehouden moet worden. :smt198

Je kan je ook afvragen of de ca. 240 Euro voor een paar stalen velgen voor de winterbanden, geen betere investering was geweest. :o

Ik vraag me af wat een C5 met afgebroken armsteunbandje nog waard is..... :smt017

Wellicht dat wij de originator hebben kunnen overtuigen dat zijn woede op de verkeerde plaats is - en wordt - geventileerd. Naar mijn mening moet hij bij Profile zijn voor het bandengedoe. En het stuurgedoe, vervelend, maar mijn Toyota Corona had daar ook last van bij 400000. :mrgreen:

_________________
CX sedan -phase 2 - GTi automatic - mauritius blue -1989

"All truth passes through three stages: First, it is ridiculed; Second, it is violently opposed; and Third, it is accepted as self-evident"
(Schopenhauer 1788-1860)


04 apr 2010 18:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Je idee over stalen velgen voor winterbanden deel ik, zó doe ik het ook. En als iemand dat niet fraai genoeg vindt zijn er voor weinig geld ook wel alternatieve LM's te vinden.
Al in 1996, toen ik voor het eerst op wintersloffen ging rijden, kon ik de leasemaatschappij overtuigen van het nut hiervan. Je spaart een hoop montage en balanceerkosten, en loopt minder risiko's bij het er-op-en-er-af-halen.

Maar dat gezegd zijnde blijf ik benieuwd naar de velgen waarbij dit bij Alcoan gebeurd is. Zijn dat de standaard 17" Exclusive velgen type Baltique, of zijn het andere?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 apr 2010 18:31
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 okt 2006 13:30
Berichten: 390
Woonplaats: Stadskanaal
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Rowi schreef:
Les 1 voor de TS: Negatieve verhalen over de Citroen worden hier niet gewaardeerd, hoe waar dan ook. Dus uitsluitend positieve berichten. Als er al een kwaal opduikt, dan met de mantel der liefde bedekken s.v.p.


Probeer eens op dergelijke toon een bericht als dat van TS op een willekeurig forum van liefhebbers van eender welke auto te plaatsen en je zult vergelijkbare reacties krijgen. TS spreekt over een paar terugroepacties(of in ieder geval preventieve reparaties?) en een afgebroken lederen hengseltje en gebruikt dat om de slechte kwaliteitsindruk te onderschrijven die hij heeft gekregen door problemen veroorzaakt door (waarschijnlijk) onkundige montage van banden. Aangezien je hier in het lopende topic al ziet dat de verdenking in die richting gaat zou TS dat misschien zich ook zelf afgevraagd kunnen hebben; als zo'n C5 echt zo'n levensgevaarlijke auto was dan was dat allang breeduit uitgemeten in alle mogelijke media. Over het algemeen doet de Ph.3 het helemaal niet zo slecht in allerlei statistieken dus kun je als bestuurder van een auto, als je dit alles is overkomen, misschien beter, als je iets over je auto kwijt wilt, dat op een andere toon en manier doen dan de TS dit hier heeft gedaan. Was misschien beter geweest voor de kwaliteit van de discussie.

Overigens, aangezien ik zelf ook velgen met sensoren onder de C5 heb zitten ben ik wel degelijk blij met de inhoud van het draadje; er staat gewoon zinvolle informatie in. En ik denk dat het ook voor alle (potentiële) C5 berijders interessant is om te weten of de problemen van TS zich voordoen bij de af-fabriek velgen of dat het om andere wielen gaat.


04 apr 2010 18:50
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Even wat andere merk forums bekeken, dan lees je ook het nodige aan klachten.
Je kunt het treffen, net als de garages/dealers, speel je op save ga lopen en neem de trein. :smt190
Kan ook een huurauto nemen :mrgreen:
of lees over zijn vorige type :smt190

link

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


04 apr 2010 19:38
Profiel
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
TS,
Wat jammer dat je deze ervaring met je auto hebt. Dit gun je niemand.
Ik hoop dat je niet alleen "Hit and Run" doet, maar een aantal tips en opmerkingen leest en je voordeel er mee doet. Verder sluit ik me graag aan bij eerdere opmerkingen over de banden en problemen met de leidingen etc.
En de banden is idd gewoon mopperen op jouw bandenboer!
Johan


04 apr 2010 20:00
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Herman schreef:
Kan ook een huurauto nemen :mrgreen:


Maar dan wel een C5 natuurlijk.. ;)


04 apr 2010 20:33
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5/3 Onbetrouwbaar en levensgevaarlijk
Ralph schreef:
Haha.. mag ik aanvullen? Binnen twee weken na aflevering de sensor van de nivo-regeling kaduk (best fijn op de snelweg zonder vering rondrijden, 65 is echt max!). Half jaar later een verwenbeurt in de wasstraat met bodemreiniging met als gevolg 10 cm water aan de bijrijderskant (bleek ik de eerste bij mijn garage te zijn die de modificatie van Citroen Nederland uitgevoerd kreeg.. ergens iets afkitten.. maar kreeg 'm weer droog terug van de dealer). Daarna modificatie Citroen Nederland om afwaaiende raamlijsten te voorkomen. Daarna bonkende automaat van 1 naar 2, druksensor en regelklep (of zoiets) in de bak vervangen. Nu slipt de automaat alleen nog, hier wordt aan gewerkt (zucht..) door de dealer. Ow.. ik rag m niet af, ben ook geen azijnzeiker en hij bevalt me echt uitstekend, zit en rijdt goed alleen het moet gezegd, in deze korte periode ben ik gewoon te vaak bij de garage geweest, punt!



Tja, need I say more?
Het is inderdaad de maandelijkse gang naar de dealer die mij tegen begint te staan. Alles wordt meestal wel opgelost maar......

Greetzzzzzz,
Alcoan


04 apr 2010 20:40
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 318 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 22  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.