Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Dit gaat over de ACHTERwielen. Ik kom op het Franse forum dit onderwerp tegen ( http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... 825&page=9" onclick="window.open(this.href);return false;) en vraag me af of er hier al iemand is die hier mee te maken heeft gehad. Blijkbaar is bij sommige C5-en de regeling van de speling blok/schijf niet in orde, waardoor de schijven/wielen zeer heet kunnen worden en de blokken uiteraard sneller slijten ( taxichauffeur in Parijs - toegegeven niet het beste voorbeeld-na 17.000 km nieuwe blokken, met zijn Mercedes was dat bij 40.000). Lijkt me voor het verbruik ook niet zo lekker. Kan m.i. ook gevaarlijk zijn als de boel zo heet wordt dat de zuigers niet goed meer werken (een van de slachtoffers mat een temp. van 90 graden..). Ik heb zelf nog niets gemerkt, controleer op buitenlandritten vaak de temp. van de banden, die was o.k. ( mijn wielen hebben geen druksensoren).
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ik heb wel gehad dat mijn remklauwwen naar buiten weg liepen tegen de velgen aan.
Alles demonteren en schoonmaken was weer opgelost.
Alles demonteren en schoonmaken was weer opgelost.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als citroen
nu op de ph3 nu nog het zeflde toepassen zoals op de ph1
dan vraag ik mij toch wat die mensen van de dienst naverkoop daar doen
en als ze de bouten dan nog met loctite bevestigen
dan begrijp ik het helemaal niet
nu op de ph3 nu nog het zeflde toepassen zoals op de ph1
dan vraag ik mij toch wat die mensen van de dienst naverkoop daar doen
en als ze de bouten dan nog met loctite bevestigen
dan begrijp ik het helemaal niet

C5club extreme Fan


Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
Ik denk dat het hier steeds gaat over Exclusive modellen en die hebben de electrische handrem, daar zijn idd wel eens problemen mee (niet enkel bij PSA, ook b.v. Ford kende er problemen mee). Geef mij toch maar een oude getrouwe hendel om aan te trekken, zie in dat electrisch systeem weinig of geen voordelen. En het maakt de auto nog ingewikkelder en storingsgevoeliger en wat is er nu mis met een systeem dat al jaren zijn diensten bewijst
?

Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Nou, die mechanische overbrenging is ook niet perfect. Ik heb de indruk dat roestende handremkabels een standaard probleempje op de C5 is...

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
TS heeft het over de achterwielen toch?
Is de constructie heel anders dan bij de fase 1 en 2?
Johan
Is de constructie heel anders dan bij de fase 1 en 2?
Johan
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
de TS vraagt of iemand hier er last van heeft gehad..
volgens mij niet....

volgens mij niet....


C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Heb vandaag zelf eens gekeken hoe het bij mijn exclusive zit. Na een ritje van 25 km waarbij ik misschien 2x geremd heb: velgen achter lauw (buitentemp. 2 graden boven nul), schijven zo heet dat ze niet langer dan een tel aan te raken zijn. Dat lijkt mij toch echt niet normaal. Schijven voor nauwelijks warm. Ik had de automatische parkeerrem tevoren uitgezet.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
zowel voor als achter anders omdat de fusée/upright waar de de remklauwen op vast zitten zowel voor als achte totaal anders is dan op de C5 Ph.I/IIJHV schreef:TS heeft het over de achterwielen toch?
Is de constructie heel anders dan bij de fase 1 en 2?
Johan
C5-3: voor: ontkoppelde fuseé, draagarmen, achter: multi-link, met aparte upright.
C5 ph.I/II voor: McPherson (incl fusée) achter: langsarm met geïntegreerd naafhuis.
Overigens als de Taxichauffeur van Benz 40 naar C5 17dkm gaat dan klopt de slijtage gewoon, want bij niet-taxigebruik haalt de Benz 75dkm en de C5 35dkm met de voorblokken.
Da's niet vreemd hoor, mag nog wel wat warmer worden.een van de slachtoffers mat een temp. van 90 graden..
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club extreme Fan


Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
Ja, al zitten er op mijn Xantia Activa nog steeds de eerste handremkabels op met nu 167000 Km, bovendien is een mechanisch systeem eenvoudiger (en ongetwijfeld goedkoper) te herstellen als er eens iets fout is. Dus blijf ik zolang men die electrische handrem niet 100% storingvrij krijgt toch voorstander van de eenvoudige mechanisch systeemWackoH schreef:Nou, die mechanische overbrenging is ook niet perfect. Ik heb de indruk dat roestende handremkabels een standaard probleempje op de C5 is...

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
hmmm. Geen probleem op de C6 met de elektrohandrem, wellicht om dat ik er zelf nog aan meegewerkt heb 
Maar er schrijft er eentje dat zijn garage constateerde dat het om cilinders ging die bleven hangen, niet de handrem, de blokken of de klauw dus. Als ik naar de tekeningen kijk zie ik dat er één versie lijkt op de C6, maar dat is dan juist niet de cilinder die hoort bij elektrische handrem
Blijkbaar is er ook een service brief van Citroën hierover.
Opvallend trouwens dat men blijkbaar de remmen van Teves/ATE vervangt (=Continental) maar dat de Lucas (=TRW)remmen, nog in de database zitten. Welsh/Duitse rommel vs Engels/USA meuk...zoals gewoonlijk, als er al iets stuk gaat aan een Citroën is het nooit iets Frans.

Maar er schrijft er eentje dat zijn garage constateerde dat het om cilinders ging die bleven hangen, niet de handrem, de blokken of de klauw dus. Als ik naar de tekeningen kijk zie ik dat er één versie lijkt op de C6, maar dat is dan juist niet de cilinder die hoort bij elektrische handrem

Opvallend trouwens dat men blijkbaar de remmen van Teves/ATE vervangt (=Continental) maar dat de Lucas (=TRW)remmen, nog in de database zitten. Welsh/Duitse rommel vs Engels/USA meuk...zoals gewoonlijk, als er al iets stuk gaat aan een Citroën is het nooit iets Frans.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club extreme Fan


Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
Rustig hé gij, Duitse rommel ik ben hier in mijn kruis gepakt
. Als werknemer van Ate idd nu Continental (op zijn beurt ook al zo goed als overgenomen door de Schaeffler-groep), kan ik alleen maar zeggen dat kwaliteit zeer hoog op de prioriteitenlijst staat binnen ons bedrijf. Mijn C5 heeft Ate klauwen voor en Ate rempomp/booster, achteraan is het TRW, ik heb wat last van trillingen tijdens het remmen en hij staat er nu voor in de garage. De oorzaak is vermoedelijk achteraan te zoeken de bij TRW's dus Engelse/ USA brol
.


Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Da's voor de lichte uitvoeringen vd C5-3.V-zesserke schreef:Mijn C5 heeft Ate klauwen voor en Ate rempomp/booster, achteraan is het TRW
De zware C5-3s hebben wél TRW remmen voor: C5-3 V6es, V6HDi en 2.2HDi173
plus alle C6en (zelfde motoren).
Daar zal wel een reden voor zijn.

Gelukkig is het bij mij (Ph.I) vóór Bosch en achter Citroën zelf.

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club extreme Fan


Berichten: 187
Lid geworden op: 12 sep 2009 11:16
Auto: C5 berline 2,0Hdi VTR
Opties: Metaalkleur / My way / PDC vooraan
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11928
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 58000
Kleur: Thorium-grijs
Locatie: Hever / België
Phfttt, ze doen wel rare mixen daar in Frankrijk, van alle merken door elkaar, zo heb ik onder de mijne gezien dat het ABS unit van Bosch is maar de ABS sensoren dan toch weer van bij Ate komen
. Ik denk dat Citroën zelf geen remklauwen meer maken want ik zie die modellen nergens meer terug, onder mijn Xantia zitten er nog achteraan. Zal wel met platformstrategie te maken hebben veronderstel ik.
Enfin als het maar goed en kort stopt hé, en dat doen ze wel want in veel Franse testen staat de remafstand vermeld en die van de Ph.3 is erg goed 63,6 meter aan 130 Km/u (2,0 Hdi Exc met slechte Ate's
) wat beter is dan zowat al zijn concurrenten.

Enfin als het maar goed en kort stopt hé, en dat doen ze wel want in veel Franse testen staat de remafstand vermeld en die van de Ph.3 is erg goed 63,6 meter aan 130 Km/u (2,0 Hdi Exc met slechte Ate's
