Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende
 wokkelvering <<>> HP vering discussie 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Menno schreef:
Een HP zakt echt niet door


Ik vond het ook al gek idd. Wist niet dat er andere C5en zijn met zilveren dakrails.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


21 jun 2012 10:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
chathanky schreef:
Volgens mij zijn de voordrukken achter een stuk lager.

25 bar voor de ha3+ en 31 bar voor de ha3.
De middenbol achter is voor de ha3+ idd 44 bar.


JW-NHS schreef:
...die zijn niet wezenlijk anders bij de C5 Break: voor 52-57 bar (afhankelijk van de uitvoering), achter 44 bar.
Wat de nominale en maximale druk in het systeem is weet in niet precies.

Groet,
JW


Waar heb jij gevonden dat die achterbollen van de Break 25 resp 31 bar voordruk hebben?

In mijn CitDoc DB versie hebben alle Breaks achter hoekbollen met 44 bar voordruk.....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


21 jun 2012 11:04
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Ik had het idd over een berline.
http://www.pourchier.com/uploads/IFHS%2 ... 5-2006.pdf

Maar wat zie je dan als punt van maximale last waarbij de wagen op hoogte komt?
De druk ligt tussen de 80 en 140 bar pompzijdig.


21 jun 2012 17:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Heb je zelf al wat zitten rekenen, op basis van de gedachtegangen hierboven neergepend?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


21 jun 2012 20:49
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Nee er valt weinig aan te rekenen. Ik denk ook niet dat bij de break het membraan halverwegen zit in de rijstand.
En of dat bij de berline dan wel zo is? ik heb m`n twijfels.

Als iemand de diameters van de cilinders kent (oppervlakte nog beter) en het leeggewicht op de assen kom je verder. En dan nog zit je achter met de vraag of er een overbrenging is van cilinder tot de aangedreven as.


21 jun 2012 20:55
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Bij de break boven het midden en bij de berline meer in het midden.


21 jun 2012 21:06
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Heb je het bericht verwijderd JW?


21 jun 2012 21:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Of dat membraan precies in het midden zit maakt niet zoveel uit.

Waar het om gaat is dat er globaalweg bij een belasting die het dubbele is van het normale gewicht op de achteras, een grens bereikt wordt. Daarboven is de druk in het systeem niet hoog genoeg meer om de auto aan de achterkant omhoog te drukken.
Mijn C5 Break weegt zo'n 1600 kg, ongeveer de helft daarvan drukt op de achteras.
Dat zou betekeken dat bij iets van 800 kg extra gewicht in de achterbak, waarbij dat gewicht alleen de achteras belast, die grens bereikt zou worden.

En als eerder aangegeven, dit is een globale berekening, de werkelijkheid zal ongetwijfeld wat afwijken.

Overigens, de toegestane maximale belading van mijn C5 is 600kg.....

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


21 jun 2012 21:14
Profiel
BAN
BAN

Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27
Berichten: 2676
Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
En daarmee blijft de wagen netjes recht, of niet?
Wel van belang is als je het wil benaderen hoeveel druk het systeem moet geven om de wagen onbelast recht op z`n pootjes te zetten. en dat weet je echt niet en valt er ook weinig over te zeggen wat de maximale balasting zou kunnen zijn van je veersysteem.
Een eerdere benadering van de xantia is geen goede benadering als je niet weet waar het membraan zich bevindt bij een onbelast voertuig.


21 jun 2012 21:19
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 00:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Kwestie van uitproberen dus...dan is alle theorie overbodig.

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


21 jun 2012 21:41
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
We zien je bevindingen met buitengewone belangstelling tegemoet :D

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


21 jun 2012 23:14
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 14:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Ploffie schreef:
Kwestie van uitproberen dus...dan is alle theorie overbodig.


Ik wil wel helpen laden en steentjes tellen hoor.

Zeg maar waar en wanneer.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


22 jun 2012 06:16
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 00:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Morgenmiddag bij jou? :smt023

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


22 jun 2012 16:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 14:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Helaas, morgen een gezellige dag.

Maar meestal ben je welkom om je auto voor dat doel hier voor te rijden!

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


22 jun 2012 18:09
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 00:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: wokkelvering <<>> HP vering discussie
Mijn auto???
Nee joh, daar moet je 10 jaar oude bakken voor gebruiken, straks gaat er iets kapot. 8-) :mrgreen:

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


22 jun 2012 18:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 273 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.