Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Fuseekogel
Volgens mijn dealer moet er een fuseekogel worden vervangen, dat is geconstateerd bij de servicebeurt even geleden. Nou heb ik vroeger veel gesleuteld, maar een fuseekogel vervangen bij een goede 30000 km lijkt me erg snel. Zijn er meer klachten hier, of is het gewoon een productiefoutje?
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
26 maart 2009 00:02 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Fuseekogel
Stoeprandje geraakt?
-Vergelijkingen met andere auto's zijn niet zo relevant, als het gaat om de bovendste fuséekogel: de laatste Citroën die zo'n ding had was de CX. -Onderin draait de fusée om een lager (vgl ADALs, maar dan met een vertikale as) dat heb ik al eens stuk gezien, waarschijnlijk door een verwoeste afdichting en waterinloop. -De stuurstang, tenslotte, zit ook aan de fusée met een kogel, niet anders dan miljoenen andere auto's. Gaat zelden echt stuk, maar wil na 300.000km wel eens slijtage (speling) vertonen.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
26 maart 2009 22:39 |
|
|
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Re: Fuseekogel
Nee, geen stoeprandje geraakt. Ik denk dat het gewoon een foutje is, maar ben nieuwsgierig of meer C5's het euvel hebben (gehad).
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
26 maart 2009 23:26 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Fuseekogel
Gedeelde smart is halve smart?
Maar dat moet je toch wat specifieker zijn, anders onstaan er maar weer alleerhande onzin verhalen. De fusée-constructie (de hele voorwielophanging trouwens) is wel de meest doordachte, stevige en verzorgde die ik ooit gezien heb, maar die van een CX is ook erg goed en daarop is na X-jaren ook wel eens speling op te vinden.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
27 maart 2009 12:40 |
|
|
paul1
C5club Fan
Geregistreerd: 24 feb 2009 00:55 Berichten: 53 Woonplaats: Wageningen
Auto: C5 break Difference 2.0
Opties: Chamboard wielen LM; Pack Parking; Pack Look
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 119000
Kleur: gris fulminator
Naar boven
|
Re: Fuseekogel
MarsTDI schreef: Nee, geen stoeprandje geraakt. Ik denk dat het gewoon een foutje is, maar ben nieuwsgierig of meer C5's het euvel hebben (gehad). Gezien de leeftijd van de auto en de km-stand lijkt mij dit een garantiegeval. Daaruit mag je concluderen dat het een onvolkomenheid betreft, tenzij een hoes is gescheurd door een beschadiging van buitenaf. Eén op de duizend kan wel eens een foutje hebben en daar is de garantieperiode voor uitgevonden. Een vraag of dit vaker voorkomt is m.i. alleen relevant wanneer de dealer garantie afwijst om zodoende met meer argumenten alsnog garantie te claimen.
|
27 maart 2009 18:44 |
|
|
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Re: Fuseekogel
'T is gewoon garantie. Maar ik heb bij een eerder frans product (Peu 307SW) al eens eerder een garantie geval gehad, die een structureel probleem bij dat type bleek te zijn.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
28 maart 2009 23:07 |
|
|
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
Re: Fuseekogel
ik wil een 307 sowieso niet vergelijken met een C5, maar voordat je dergelijke generalisaties maakt, moet je toch wat meer details geven over de kogelprobleem, zie mijn eerste post.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
30 maart 2009 11:15 |
|
|
MarsTDI
C5club Bikkel
Geregistreerd: 31 aug 2008 19:50 Berichten: 295
Auto: C5 Tourer 2.0HDiF
Opties: Detection, protection, wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11566
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Rouge Profond
Naar boven
|
Re: Fuseekogel
Mijn probleem is.... Ik merk helemaal geen probleem... Volgens de dealer zit er te veel speling op de kogel, en daarom wordt het vervangen. Normaliter zou je dan op slecht wegdek wat geklapper in de voortrein moeten voelen, maar dat voel ik dus niet. En, oh ja, dat probleem bij die 307 waren krakende torsiestaaf rubbers. Na een jaar kwam er een fabrieks wijziging in de vorm van een andere vorm rubber. En de dealer maar volhouden dat het exemplarisch was.... Er worden wel vaker terugroepacties tijdens beurten uitgevoerd zonder het aan de grote klok te hangen.
_________________ Niet meer: C5 Tourer 2.0HDiF Dynamique Rouge Profond, Detection, Protection, Trekhaak
Nu: Peugeot 508SW 2.0HDIF 140 BLE
|
30 maart 2009 22:50 |
|
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|