Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 SCHUIMVORMING IN LDS 
Auteur Bericht
Online
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
Ik ben het eerder met C5Jan eens. Omdat ik die tussenbol op ongeveer dezelfde druk had als in de veerpoot op de normale rijhoogte, betekend het, dat met het uit veren alleen de hoekbollen wat doen.
Omdat het gebeurt op het moment, dat de vering plots uit veert, denk ik eerder aan Cavitatie. krijg je bij plotselinge drukverlaging.

Die bol heb ik gisteren nog getest en staat nog steeds op 100 bar.

@C5HDI110:
Ja, ik zou vroeger zeggen, "de jonge onderzoeker" maar ja, nu ik met pensioen ben gaat dat niet meer op.......

Over het algemeen, nu de auto weer op de goede hoogte staat veert hij weer heerlijk zacht en is er geen verloop meer in de demping.

Dit zijn nu de waarde's waar ik mee rij:
VOOR: op de hoeken MC50 met een druk van 60bar. Tussenbol 70 bar zonder demper.
Achter: op de hoeken C550RH met 55 bar, Tussenbollen 60 bar, zonder demper.

Wagenhoogte voor: 72CM, achter: 71CM. gemeten van de grond tot het midden van het spatscherm.

Groet,
Kees.


21 jul 2023 14:41
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44
Berichten: 3022
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
Die eerste alinea klinkt als een heel plausibele verklaring!!
Je verandert de ballans tussen alle bollen dus ik verwacht dat dit inderdaad aan de orde is

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


21 jul 2023 16:26
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 1310
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
Ik dacht dat die middenbol voor erg lastig te vervangen is, of valt dat toch mee?

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


22 jul 2023 19:45
Profiel
Online
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
@CCINQ:
Bij een v6, zowel diesel, als benzine zit die tussenbol aan de rechter voorzijde.
Je kunt daar makkelijk bij.

Bij andere modellen zit hij achter het linker voorwiel, dat is iets meer werk.
Je moet dan de linker aandrijfas verwijderen, maar ook dit is goed te doen.
Ik heb hier op het forum een verslag daarvan gedaan, toen ik een c5 2.0 had.

Groet,
Kees.


22 jul 2023 20:13
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 1310
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
Juist, maar wat noem jij makkelijk? Ik ben iemand die nogal makkelijk dingen sloopt ;)

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


22 jul 2023 23:30
Profiel
Online
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
@CCINQ:

Met slopen maak je het vaak niet veel beter........
Hel valt echt wel mee, rechter voorwiel moet eraf, dan de modderkuip aan de voorzijde losmaken en weg kantelen, dan kun je er zo bij.
Gezien jouw KM. stand kan het geen kwaad om je bollen eens te laten testen.
Je merkt pas hoe ze zijn terug gelopen, als je ze vervangen hebt.
Er staat hier op het forum van diverse leden een berichtje hoe ze het ervaren.
Tot slot, nog even een foto hoe het er bij jouw uit ziet.
Groet.
Kees.
P.S. NIET vergeten, EERST drukloos maken!!!!

Bijlage:
tussenbol.jpg


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


23 jul 2023 12:40
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 30 jun 2023 08:22
Berichten: 25
Auto: C5 tourer exclusive v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 415.000
Kleur: Blauw/grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
Hoi Kees05,

Ik ben zelf ook bezig om de bollen te testen van mijn v6, hoeveel mag de initiaal druk gezakt zijn? Bij de DS is het altijd +5 -10 Bar, gaat dit voor de bollen van de c5 x7 ook op?
En is er en andere manier dan fysiek testen of de stugheidsregelaar achter werkt?

Alvast dank!


08 jan 2024 22:21
Profiel
Online
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
@JMTV:

Toevallig hebben we gisteren (maandag) samen met een ander forum lid met de diagbox realtime gekeken, onder welke omstandigheden de
Soft/stug situatie omschakelt.
Het bleek, dat dit eigenlijk al snel gebeurt.
Binnenkort gaan we testen, wat de auto doet, als we de connector v.d. stugregelaar loskoppelen, hij zal wel een storing geven, maar zal dan in de soft mode blijven.

Gezien de km. stand van jouw auto hoef je eigenlijk niet te twijfelen, of de bollen te ver zijn terug gelopen.
Er zijn hier diverse berichten te vinden van leden die heel tevreden zijn over hun auto, nadat de bollen vervangen zijn.
Wat ik wel eerder heb aangegeven, doe ze alle 7, want dan is het effect maximaal.

Groet,
Kees.


09 jan 2024 12:20
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 30 jun 2023 08:22
Berichten: 25
Auto: C5 tourer exclusive v6
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 415.000
Kleur: Blauw/grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
Hoi Kees,

Idd daar twijfel ik daar ook niet aan. Omdat in de de hoekbollen schokbrekers zitten, wil ik deze in ieder geval vervangen. Deze slijten immers en bij mijn auto zal daar het beste echt vanaf zijn..

Ik heb een stugheidsregelaar achter op de kop getikt voor weinig en de bollen daarvan getest, vandaar dat ik een idee van de initiaaldruk wilde hebben. De ene is 48 bar, van de 52, dat lijkt me best ok, de andere is nog 41, dat lijkt mij al tegen het minimum aan te lopen. Deze regelaar ziet er nog heel goed uit en de auto had 150.000km op de klok, maar je kan er niet natuurlijk niet inkijken, dus ik was benieuwd of ie te testen is gedemonteerd van de wagen.

Al bij al was het leuk prullen, en een beetje ervaring krijgen hoe je de bollen redelijk netjes gedemonteerd krijgt.

To be continued.


09 jan 2024 14:03
Profiel
Online
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: SCHUIMVORMING IN LDS
@JMTV:
Ik ben het met je eens over deze 2 bollen.
Het testen van dit hydroblok, zou ik zo niet weten, alleen het doormeten v.d. spoel, maar nog niet eerder gehoord, dat deze defect is geraakt.
Ik heb er wel eens over gedacht om deze ook voor te plaatsen, dan heb je meteen 100% meer volume.

Groet,
Kees.


09 jan 2024 16:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.