C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Even een vraag , bij welke stand meet je de LDS stand, ik dacht in de laatste stand en dan methaan zichtbaar op onderste puntje. Auto is gerepareerd aan lekkage achter aan hydraulisch systeem ( zie ander draadje) controleer ik net nivo staat het in de onderste stand bovenin, bijna vol

Volgende week naar Frankrijk , wil daar geen problemen mee

Wie helpt ?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
In de laagste stand moet het LDS niveau net zichtbaar zijn, onderin het "trechtertje".

Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt bij een paar keer gymnastieken.
Als het dan in de laagste stand nog (veel) te hoog blijft, zou ik er het nodige uithalen.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=21113" onclick="window.open(this.href);return false;
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Je link verwijst naar dit zelfde draadje.....
Ik neem aan dat je wat anders bedoelt ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
er was zo nog eentje.
https://www.google.com/url?client=inter ... vR68M2Nis1" onclick="window.open(this.href);return false;

ik had het verkeerde gepost :oops:
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Gisteren even wat LDS eruit gehaald , 0,8 liter
Morgen maar even de :cit2 garage bellen waarom zij hem zo hadden afgevuld ......

Maar gelukkig is lekkage nu verholpen
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:26
Auto: C5 Cross Tourer 2.0 BlueHDI 180
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 132000
Kleur: Perla Nera
Locatie: Zwevegem
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Als je LDS met de auto in de laagste stand bijvult dan zit er te veel olie in.
Je moet de auto met de diagnose software in een nog lagere stand zetten om juist af te vullen.
Oppassen bij het uitvoeren van het commando via de software want de overtollige olie spuit er gewoon uit.
https://www.youtube.com/watch?v=R_9-y91_7MM" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:26
Auto: C5 Cross Tourer 2.0 BlueHDI 180
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2016
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 132000
Kleur: Perla Nera
Locatie: Zwevegem
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Procedure volgens het boekje.

1. Tooling
Diagnostic tool.
2. Checking and topping up the LDS fluid
CAUTION : The LDS fluid must be checked with the engine cold and switched off.
Remove the cap from the LDS fluid reservoir.
Connect the diagnostic equipment to the vehicle’s diagnostic socket.
2.1. LEXIA diagnostic tool
Carry out an global test.
Start communication with the suspension ECU .
Select the menu : Depressurizing the system.
Follow the instructions displayed on the screen.
2.2. Diagnostic tool Diagbox
Successively select the following menus, on the diagnostic tool :
Customer delivery
Check of the suspension fluid level
Follow the instructions displayed on the screen.
2.3. Continued
N.B. : The depressurisation operation takes around 3 minutes.
Wait for the end of the depressurisation procedure.
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Als je een probleem had met lekkage dan is bijvullen niet de juiste “reparatie”
Waar zat die lekkage precies? En is die nu echt veholpen?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
De lekkage is verholpen door vervangen van een leiding bij de achterwielen . Toen ik de auto rug kreeg was er teveel LDS bijgevuld . Auto doet he5 daarna weer perfect
Plaats reactie