Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 remklauw onderhoud en raam mechanisme stuurzijde stuk 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 22 maart 2013 11:01
Berichten: 10
Auto: citroen c5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 50500
Kleur: metalic blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht remklauw onderhoud en raam mechanisme stuurzijde stuk
Hallo mensen ik heb niet zoveel geluk met deze c5 type 3 (bj 2009) Tijdens het bedienen van mijn raam voorzijde hoorde ik een pok en viel er iets op de bodem deel van mijn deur. Vroeger draaide je een paar schroefjes los en kom je het probleem onderzoeken. Nergens een schroefje te vinden alleen maar 3 sleuf gaatjes aan de handgreep en een druk knop die je er waarschijnlijk er uit kan halen. Kan ik dit zelf nakijken en hoe? Garage wist zoal te vertellen dat er een nieuw mechanisme in moest. 200 euro

De tweede vraag
Grote beurt in januari. In een keer door de apk. Maar mijn achter remmen doen het na de onderhouds beurt niet goed meer. Lijkt op vuil en nog goede remblokken. De xantia heb ik dit altijd zelf gedaan maar ik kan hem niet uit elkaar krijgen. Ik heb een torx bouten gevonden maar verder niet.

Mijn distubutie riem haalt nooit de 120000km. Bij 80000km gereden bleek er een spanrol stuk te zijn. waarschijnlijk nu ook weer. Wie herkent dit?


18 mei 2019 20:54
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: remklauw onderhoud en raam mechanisme stuurzijde stuk
Dat raam is een C5-3 kwaaltje ...
Dat is zelf te maken met wat handigheid , maar compleet nieuw mechanisme is makkelijker en sneller.

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


18 mei 2019 21:23
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: remklauw onderhoud en raam mechanisme stuurzijde stuk
Wat betreft het raam mechaniek sluit ik mij aan bij menno, zoek eens op het forum, daar is al veel over geschreven, en zelf goed te doen.

Wat is er met de remmen? Heb je een elektrische handrem?
Vaak zitten daar de zuigers vast, dat kun je eigenlijk zelf niet reviseren. Een andere klauw monteren is dan de oplossing. Bij een klauw met normale handrem kun je deze zelf reviseren met verkrijbare sets. Enige kennis en kunde is wel vereist daarbij.

Wat betreft de distributie is het belangrijk dat er goed wordt gekeken wat er aan de hand is. Spanrollen gaan in de regel niet stuk binnen de vervangingstermijn. Die is overigens 140 000 km.
Neem geen risico met de distributie, als daar iets mis gaat zijn de kosten erg hoog voor herstel.Hier zou ik een kundige garagist naar laten kijken.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


19 mei 2019 10:45
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 22 maart 2013 11:01
Berichten: 10
Auto: citroen c5
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 50500
Kleur: metalic blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: remklauw onderhoud en raam mechanisme stuurzijde stuk
Dankje voor je reactie maar ik heb toch nog een vraag. Als de remklauw nu gewoon vuil is wat mijn ervaringen is. Idiote kosten in het verleden gehad terwijl het gewoon gebrek aan onderhoud was. Nu even jou vragen beantwoorden:
1 een elec handrem. Weinig gebruikt alleen in de vakantie. Kan ik deze zelf loshalen om deze schoon te maken en hoe doe ik dat. Ik zal de parkeer rem uitschakelen. Lijkt mij handig. Ik hoop iets van je te horen


19 mei 2019 17:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: remklauw onderhoud en raam mechanisme stuurzijde stuk
Schoon maken is eenvoudig.
Gewoon los halen. Blokken er uit de vijl over de aanligvlakken en daar keramisch vet tussen doen.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


19 mei 2019 21:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.