Auteur |
Bericht |
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56 Berichten: 1295 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Bollentest mislukt
Dacht even de bollen te laten testen (na 170.000 km) bij Chyparse (vering leek me de laatste tijd iets stugger op kleine weggetjes). Hadden ze nog nooit een V6 3.0Hdif gezien ! Het bleek onmogelijk om aan de voorkant een ontluchtventiel te vinden om de laatste druk eraf te halen, achter was geen probleem, kun je zo bij. Dus maar weer naar huis gezweefd. Iemand een idee hoe je dat doet??
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
14 dec 2017 18:33 |
|
|
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
In de Haynes staat het, met foto's. Makkelijker is het met een lexia. Hebben ze die niet bij chyparse? Verbazend....
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
14 dec 2017 18:40 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56 Berichten: 1295 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Lexia hebben ze niet blijkbaar, Diagbox had ik bij me maar weten ze geen weg mee. Haynes heb ik weer niet. Maar de middenbol voor is echt niet te vinden zo op het oog.
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
14 dec 2017 18:44 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 07:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Nou dan moet je daar dus niet (meer) zijn met een moderne hydropneumaat.
|
14 dec 2017 18:47 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Als ze eerst de auto in de laagste stand gezet zouden hebben, vervolgens de dop van het LDS vat afgehaald hadden en daarna de auto op de voorste krikpunten wat opgekrikt zouden hebben, zouden de voorste hoekbollen er zonder moeite en lekkage afgehaald kunnen worden.
Met de voorste middenbol is het wat lastiger, hebben ze die twee aan de achterkant wel gecheckt ?
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
14 dec 2017 19:25 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56 Berichten: 1295 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Nee, niks gecheckt, zit ook wel wat in, als je het doet kun je het beter goed doen. Maar die middenbol voor was absoluut niet te ontdekken, misschien moet er e.e.a. weggehaald worden. Auto zag er van onderen overigens als nieuw uit. Ik denk overigens dat ze zelf toch ook wel wat zullen gaan uitzoeken.
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
14 dec 2017 21:26 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13 Berichten: 1211 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
De voorste hydractiefklep zit midden boven het subframe., onder het achterste uitlaatspruitstuk. Voor een Lexia moet je inderdaad niet bij Chyparse zijn. Goed thuis in LHM systemen, niet in HA3 met LDS
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
15 dec 2017 11:34 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56 Berichten: 1295 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Vraag is dan hoe je bij die klep/bol komt....
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
15 dec 2017 12:23 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13 Berichten: 1211 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Waarschijnlijk erg veel losschroeven daar in de buurt.
En de vraag is waarvoor. Die LDS bollen hebben bijna het eeuwige leven. De meeste mensen hebben geen idee waar die middenbollen voor zijn. En als zo'n ding faalt gaat de auto stugger veren. En dan zetten ze comfortbollen op de hoeken, lekker goedkoop.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
15 dec 2017 12:47 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
JanSr schreef: De voorste hydractiefklep zit midden boven het subframe., onder het achterste uitlaatspruitstuk..... Zo zit dat bij de viercilinders. Maar bij de X7 met zescilinder motoren zoals Ccinq heeft, zit hij helemaal rechts vooraan, schuin onder het voorraadvat: Groet, JW
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
15 dec 2017 12:47 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13 Berichten: 1211 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Gewoon geen midden bol, dus. Ja, zo kan het ook....
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
15 dec 2017 12:49 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 13:56 Berichten: 1295 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 227.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Zo zie je maar weer. Waarschijnlijk het makkelijkst te bereiken door het binnenscherm te demonteren. Kan je trouwens op zo'n stugheidsregelaar handmatig iets regelen?
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
15 dec 2017 15:20 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13 Berichten: 1211 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Bij HA2 was dat relatief simpel te doen. Bol 15-20% meer druk en de demperplaatjes een 10-15%% groter gatoppervlak geven. Geen idee van de opbouw van een HA3 stijfheidregeleaar.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
15 dec 2017 15:44 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Bollentest mislukt
Ccinq schreef: Zo zie je maar weer. Waarschijnlijk het makkelijkst te bereiken door het binnenscherm te demonteren. Inderdaad, daarover is in het CitDoc B3BG0113P0 Verwijderen - Aanbrengen : Voorste stugheidsregelaar (6-cilindermotor) te lezen: Citaat: 2. Verwijderen VERPLICHT : Maak de vering van de vooras drukloos . Maak de accukabel los . Verwijder : Het rechter voorwiel De voorzijde van het wielkuip rechtsvoor
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 dec 2017 00:57 |
|
|
|