Citroen C5 club forum https://www.c5club.nl/c5forum/ |
|
Bollentest mislukt https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=19593 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Ccinq [ 14 dec 2017 19:33 ] |
Berichttitel: | Bollentest mislukt |
Dacht even de bollen te laten testen (na 170.000 km) bij Chyparse (vering leek me de laatste tijd iets stugger op kleine weggetjes). Hadden ze nog nooit een V6 3.0Hdif gezien ! Het bleek onmogelijk om aan de voorkant een ontluchtventiel te vinden om de laatste druk eraf te halen, achter was geen probleem, kun je zo bij. Dus maar weer naar huis gezweefd. Iemand een idee hoe je dat doet?? |
Auteur: | jantje1948 [ 14 dec 2017 19:40 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
In de Haynes staat het, met foto's. Makkelijker is het met een lexia. Hebben ze die niet bij chyparse? Verbazend.... |
Auteur: | Ccinq [ 14 dec 2017 19:44 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Lexia hebben ze niet blijkbaar, Diagbox had ik bij me maar weten ze geen weg mee. Haynes heb ik weer niet. Maar de middenbol voor is echt niet te vinden zo op het oog. |
Auteur: | arendonk [ 14 dec 2017 19:47 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Nou dan moet je daar dus niet (meer) zijn met een moderne hydropneumaat. |
Auteur: | JW-C5 [ 14 dec 2017 20:25 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Als ze eerst de auto in de laagste stand gezet zouden hebben, vervolgens de dop van het LDS vat afgehaald hadden en daarna de auto op de voorste krikpunten wat opgekrikt zouden hebben, zouden de voorste hoekbollen er zonder moeite en lekkage afgehaald kunnen worden. Met de voorste middenbol is het wat lastiger, hebben ze die twee aan de achterkant wel gecheckt ? Groet, JW |
Auteur: | Ccinq [ 14 dec 2017 22:26 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Nee, niks gecheckt, zit ook wel wat in, als je het doet kun je het beter goed doen. Maar die middenbol voor was absoluut niet te ontdekken, misschien moet er e.e.a. weggehaald worden. Auto zag er van onderen overigens als nieuw uit. Ik denk overigens dat ze zelf toch ook wel wat zullen gaan uitzoeken. |
Auteur: | JanSr [ 15 dec 2017 12:34 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
De voorste hydractiefklep zit midden boven het subframe., onder het achterste uitlaatspruitstuk. Voor een Lexia moet je inderdaad niet bij Chyparse zijn. Goed thuis in LHM systemen, niet in HA3 met LDS |
Auteur: | Ccinq [ 15 dec 2017 13:23 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Vraag is dan hoe je bij die klep/bol komt.... |
Auteur: | JanSr [ 15 dec 2017 13:47 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Waarschijnlijk erg veel losschroeven daar in de buurt. En de vraag is waarvoor. Die LDS bollen hebben bijna het eeuwige leven. De meeste mensen hebben geen idee waar die middenbollen voor zijn. En als zo'n ding faalt gaat de auto stugger veren. En dan zetten ze comfortbollen op de hoeken, lekker goedkoop. |
Auteur: | JW-C5 [ 15 dec 2017 13:47 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
JanSr schreef: De voorste hydractiefklep zit midden boven het subframe., onder het achterste uitlaatspruitstuk..... Zo zit dat bij de viercilinders. Maar bij de X7 met zescilinder motoren zoals Ccinq heeft, zit hij helemaal rechts vooraan, schuin onder het voorraadvat: Bijlage: X7 HA V6.jpg Groet, JW |
Auteur: | JanSr [ 15 dec 2017 13:49 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Gewoon geen midden bol, dus. Ja, zo kan het ook.... |
Auteur: | Ccinq [ 15 dec 2017 16:20 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Zo zie je maar weer. Waarschijnlijk het makkelijkst te bereiken door het binnenscherm te demonteren. Kan je trouwens op zo'n stugheidsregelaar handmatig iets regelen? |
Auteur: | JanSr [ 15 dec 2017 16:44 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Bij HA2 was dat relatief simpel te doen. Bol 15-20% meer druk en de demperplaatjes een 10-15%% groter gatoppervlak geven. Geen idee van de opbouw van een HA3 stijfheidregeleaar. |
Auteur: | JW-C5 [ 16 dec 2017 01:57 ] |
Berichttitel: | Re: Bollentest mislukt |
Ccinq schreef: Zo zie je maar weer. Waarschijnlijk het makkelijkst te bereiken door het binnenscherm te demonteren. Inderdaad, daarover is in het CitDoc B3BG0113P0 Verwijderen - Aanbrengen : Voorste stugheidsregelaar (6-cilindermotor) te lezen: Citaat: 2. Verwijderen VERPLICHT : Maak de vering van de vooras drukloos . Maak de accukabel los . Verwijder : Het rechter voorwiel De voorzijde van het wielkuip rechtsvoor Groet, JW |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |