aan de kant van de kunstof afdichtingsring zitten in de asring van het lager (autozijde) magneetjes. dat kun je voelen met een schroevendraaier door aantrekking door magnetische kracht. Het oude lager ligt uit elkaar, dus zo kan ik dat voelen. dat is dus ook bij het nieuwe lager. De metalen afdichtingsring zit aan buitenzijde auto. Overigens lager bij Autodoc.nl gekocht, € 35,--, lekker goedkoop.
_________________ andere auto's:c2 2004, c3 trefle 1925, Xantia activa 2.0 tct (rijdt fantatisch!!), chevrolet nationale 1928 Vroeger: BX 16tgi, Opel Kadett 2.0GSI met Heku-carcamp, bestel-eend, datsun 1200, renault 5 TD. Het ergst: Mazda 323(gelukkig niet in gestorven).
Metalen afdichtingsring hoort inderdaad naar de buitenzijde, ik heb 2 lagers liggen van SKF waar dat in de handleiding staat. Ooit per ongeluk besteld bij autodoc, ook voor € 35/stuk en vergeten terug te sturen. Bleek het borgding van de aandrijfas te zijn wat rammelde
De opmerking dat je het uit de buurt van metaal moet houden snap ik niet echt, bestaan er tegenwoordig kunststof of keramische stempels om het lager er in te persen ?
Maar niet bij magneten zoals er in die instructie staat, en ook niet bij (losse) metaaldeeltjes, ijzervijlsel en dat soort spul. Die hechten dan aan de magneetpolen van het lager...…
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum