Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

veercomputer (CSS)
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=18998
Pagina 4 van 6

Auteur:  Frans 99 [ 21 feb 2018 10:53 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Misschien lekken je veer cilinders inwendig wat?.

Auteur:  c5maarten [ 21 feb 2018 13:21 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Dan moet er een flinke inwendige lekkage zijn als hij daarom lang blijft lopen. En bij een lekkage van dat formaat ligt de wagen ook binnen no time op zijn gat bij uitschakelen HD-pomp. Denk zelf eerder dat er een signaal te laat binnenkomt (hoogtesensor?) wat ervoor zorgt dat de HD pomp uitschakelt.

Auteur:  Zeevijver [ 21 feb 2018 13:24 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Is alleen als de hoogste stand bereikt is.
De veerhoogte zelf reageert wel vlot.

Auteur:  c5maarten [ 21 feb 2018 13:26 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Mijn antwoord heeft ook niets met het snel op hoogte komen te maken. Meer met het niet afslaan van de pomp als de wagen op max. hoogte is.

Auteur:  Zeevijver [ 21 feb 2018 14:27 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Waarom zou er dan intern een grote lekage zijn dan?
Wat je later schreef dat het met de hoogteregelaar te maken zou kunnen hebben was idd ook mijn gedachte.

Auteur:  c5maarten [ 21 feb 2018 14:43 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Je interpreteert mijn antwoord verkeerd. Mijn reactie is op voorgaand antwoord, daar wordt een interne lekkage gesuggereerd als oorzaak van het niet afslaan van de pomp. Daarop volgt mijn reactie dat als dat de reden is de interne lekkage wel heel groot moet zijn om dit verschijnsel te krijgen. Mijn gedachte zou eerder uitgaan na een signaal wat niet/te laat de HD pomp doet afslaan. Een veroorzaker zou de hoogteregelaar kunnen zijn. Blijft staan meten = weten!

Auteur:  BJG [ 21 feb 2018 19:05 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Als de pomp blijft lopen is de gewenste hoogte nog niet bereikt.

Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Verkeerd afgestelde hoogte
Lucht
Te weinig lds

Als de pomp na lang proberen uit schakelt vanwege de temperatuur dan wordt tevens foutcode signaal hoogteregeling onlogisch opgeslagen.
Dit betekent niets anders dan dat de ingestelde hoogte niet is bereikt.

Verder ben ik benieuwd of de vervanging van de regelaar het probleem oplost. In ieder geval leidt discussie over mogelijke oorzaken niet tot een oplossing. Dat doet alleen gedegen diagnose.

Auteur:  Frans 99 [ 22 feb 2018 16:22 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Mijn antwoord over inwendige lekkage,was mijn antwoord voor zeevijver.
En heeft NIETS met mijn probleem te maken!.
De veer problemen staan sinds gisteren op een laag pitje,de olie lekkage is nu het grootste probleem.
De auto staat nu op de brug,en ga zo kijken of ik het vinden kan.
De veercilinder is het niet.
Ik weet ook niet of het olie of LDS is of niet.
Het is links voor.iemand een idee?.
Morgen met de K10 naar mijn werk. (is eenvoudig en rijdt).
BJG wat versta jij onder een gedegen diagnose??.

Auteur:  Frans 99 [ 22 feb 2018 17:24 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Ik denk dat ik de lekkage heb gevonden.
Geen olie of LDS,Maar koelvloeistof oranje van kleur en het tankje is leeg.
Bij mijn auto,loopt links ook een metalen leiding,en die is door geroest.
Hopelijk kan ik alleen het metalen deel vervangen.

Auteur:  jantje1948 [ 22 feb 2018 17:51 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

LDS is oranje. KVS is meestal blauw of roze.

Auteur:  JW-C5 [ 22 feb 2018 17:53 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Dat is toch de leiding die aan de linkerkant (deels) buitenom door de wielkast loopt?

Bij de C6 is dat een berucht probleem, er zijn er al heel wat van vervangen, zie ook dit draadje.
En als ik me goed herinner is dat geen simpel klusje, helaas :shock:

Groet,
JW

Auteur:  furriegurrie [ 22 feb 2018 18:08 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Die leiding loopt bij de c6 in/door de linker wielkast dacht ik. Het is een lange leiding met stukken slang. Inderdaad best sen kluaje om te vervangen. Bij de mijne nog niet gebeurd of nodig geweest. Ik heb bij aanschaf van de c6 die leiding ontroest en beschermd. Vervolgens dik ingevet en er een bescherm huls omheen aangebracht in de hoop dat dat verder verval tegen zal gaan....

Geloof dat Lijzinga er een alternatieve oplossing voor heeft waardoor je niet de hele leiding hoeft te vervangen....

Auteur:  Ccinq [ 22 feb 2018 18:29 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Ik heb ergens gelezen dat iemand het zelf had gedaan, viel hem nogal mee dacht ik. Uiteraard wiel en modderkuip eraf en dan verder pielen. Heb toen e.e.a. verder uitgezocht en gehoord dat het bij de 3.0 Hdi niet voor zou komen gelukkig. Klopt (tot nu toe ;) )

Auteur:  JanSr [ 22 feb 2018 18:39 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Lijzenga deed het bij mijn C6 HDi 2.7. Ze zagen de oude leiding dicht bij de koppelingen er tussenuit. Dan gaat er met knelkoppelingen een nieuw stuk tussen. Ik meen voor € 175 of zo.

Het kan ook anders denk ik.
Die leiding loopt, zoals hier gezegd, van de ene naar de andere EGR koeler.
Als je de EGR afblindt (wat ik meteen al deed) kan je die koelleiding ook afblinden. Weer een stuk simpeler.

Auteur:  JW-C5 [ 22 feb 2018 18:51 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Als ik het goed begrepen heb van de postings op CiFo is het niet de leiding van de EGR, maar die van de warmtewisselaar van de verwarming.
Dat is dan #7 op dit plaatje:
Bijlage:
C5 3 verwarming.jpg
Die moet je maar niet weglaten en afdoppen, lijkt me zo ;)

Groet,
JW

Pagina 4 van 6 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/