Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 veercomputer (CSS) 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58
Berichten: 490
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 274,700.1
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Misschien lekken je veer cilinders inwendig wat?.

_________________
Mit freundlichen grüßen DER Frans(z).
ZOOO niet mii.


21 feb 2018 11:53
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 1792
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10057
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Dan moet er een flinke inwendige lekkage zijn als hij daarom lang blijft lopen. En bij een lekkage van dat formaat ligt de wagen ook binnen no time op zijn gat bij uitschakelen HD-pomp. Denk zelf eerder dat er een signaal te laat binnenkomt (hoogtesensor?) wat ervoor zorgt dat de HD pomp uitschakelt.

_________________
Citroen C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige 2006
Citroen C3 1.6 E-hdi Collection 2012
Citroen 2cv6 spécial 1986
De ex-en: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG-G3 2001,Citroen zx 16v 1997, Citroen 2cv6 1983, Citroen C4 1.6 16v HDI 110 pk Ligne Ambiance 2005, Citroen C2 1.4 i Ligne Prestige 2004


21 feb 2018 14:21
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54
Berichten: 294
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 190000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Is alleen als de hoogste stand bereikt is.
De veerhoogte zelf reageert wel vlot.


21 feb 2018 14:24
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 1792
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10057
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Mijn antwoord heeft ook niets met het snel op hoogte komen te maken. Meer met het niet afslaan van de pomp als de wagen op max. hoogte is.

_________________
Citroen C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige 2006
Citroen C3 1.6 E-hdi Collection 2012
Citroen 2cv6 spécial 1986
De ex-en: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG-G3 2001,Citroen zx 16v 1997, Citroen 2cv6 1983, Citroen C4 1.6 16v HDI 110 pk Ligne Ambiance 2005, Citroen C2 1.4 i Ligne Prestige 2004


21 feb 2018 14:26
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 10:54
Berichten: 294
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 190000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Waarom zou er dan intern een grote lekage zijn dan?
Wat je later schreef dat het met de hoogteregelaar te maken zou kunnen hebben was idd ook mijn gedachte.


21 feb 2018 15:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39
Berichten: 1792
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10057
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Gris Orageux


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Je interpreteert mijn antwoord verkeerd. Mijn reactie is op voorgaand antwoord, daar wordt een interne lekkage gesuggereerd als oorzaak van het niet afslaan van de pomp. Daarop volgt mijn reactie dat als dat de reden is de interne lekkage wel heel groot moet zijn om dit verschijnsel te krijgen. Mijn gedachte zou eerder uitgaan na een signaal wat niet/te laat de HD pomp doet afslaan. Een veroorzaker zou de hoogteregelaar kunnen zijn. Blijft staan meten = weten!

_________________
Citroen C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige 2006
Citroen C3 1.6 E-hdi Collection 2012
Citroen 2cv6 spécial 1986
De ex-en: Citroen C5 Break 2.0 16v LPG-G3 2001,Citroen zx 16v 1997, Citroen 2cv6 1983, Citroen C4 1.6 16v HDI 110 pk Ligne Ambiance 2005, Citroen C2 1.4 i Ligne Prestige 2004


21 feb 2018 15:43
Profiel
Online
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 6555
Auto: V50 DrivE limited edition
Opties: Leer, PDC, start-stop, High performance audio, regensensor, lichtsensor, DRL, DTSC, Lichtmetaal, Chiptuning
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 285000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Als de pomp blijft lopen is de gewenste hoogte nog niet bereikt.

Dat kan verschillende oorzaken hebben.
Verkeerd afgestelde hoogte
Lucht
Te weinig lds

Als de pomp na lang proberen uit schakelt vanwege de temperatuur dan wordt tevens foutcode signaal hoogteregeling onlogisch opgeslagen.
Dit betekent niets anders dan dat de ingestelde hoogte niet is bereikt.

Verder ben ik benieuwd of de vervanging van de regelaar het probleem oplost. In ieder geval leidt discussie over mogelijke oorzaken niet tot een oplossing. Dat doet alleen gedegen diagnose.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3

Hobby: Burton zie website


21 feb 2018 20:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58
Berichten: 490
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 274,700.1
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Mijn antwoord over inwendige lekkage,was mijn antwoord voor zeevijver.
En heeft NIETS met mijn probleem te maken!.
De veer problemen staan sinds gisteren op een laag pitje,de olie lekkage is nu het grootste probleem.
De auto staat nu op de brug,en ga zo kijken of ik het vinden kan.
De veercilinder is het niet.
Ik weet ook niet of het olie of LDS is of niet.
Het is links voor.iemand een idee?.
Morgen met de K10 naar mijn werk. (is eenvoudig en rijdt).
BJG wat versta jij onder een gedegen diagnose??.

_________________
Mit freundlichen grüßen DER Frans(z).
ZOOO niet mii.


22 feb 2018 17:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58
Berichten: 490
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 274,700.1
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Ik denk dat ik de lekkage heb gevonden.
Geen olie of LDS,Maar koelvloeistof oranje van kleur en het tankje is leeg.
Bij mijn auto,loopt links ook een metalen leiding,en die is door geroest.
Hopelijk kan ik alleen het metalen deel vervangen.

_________________
Mit freundlichen grüßen DER Frans(z).
ZOOO niet mii.


22 feb 2018 18:24
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44
Berichten: 377
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
LDS is oranje. KVS is meestal blauw of roze.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


22 feb 2018 18:51
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15892
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Dat is toch de leiding die aan de linkerkant (deels) buitenom door de wielkast loopt?

Bij de C6 is dat een berucht probleem, er zijn er al heel wat van vervangen, zie ook dit draadje.
En als ik me goed herinner is dat geen simpel klusje, helaas :shock:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


22 feb 2018 18:53
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 19 feb 2016 16:38
Berichten: 83
Auto: C6


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Die leiding loopt bij de c6 in/door de linker wielkast dacht ik. Het is een lange leiding met stukken slang. Inderdaad best sen kluaje om te vervangen. Bij de mijne nog niet gebeurd of nodig geweest. Ik heb bij aanschaf van de c6 die leiding ontroest en beschermd. Vervolgens dik ingevet en er een bescherm huls omheen aangebracht in de hoop dat dat verder verval tegen zal gaan....

Geloof dat Lijzinga er een alternatieve oplossing voor heeft waardoor je niet de hele leiding hoeft te vervangen....


22 feb 2018 19:08
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56
Berichten: 796
Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170.000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Ik heb ergens gelezen dat iemand het zelf had gedaan, viel hem nogal mee dacht ik. Uiteraard wiel en modderkuip eraf en dan verder pielen. Heb toen e.e.a. verder uitgezocht en gehoord dat het bij de 3.0 Hdi niet voor zou komen gelukkig. Klopt (tot nu toe ;) )

_________________
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen


22 feb 2018 19:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13
Berichten: 450
Woonplaats: Bunschoten
Auto: C5 2.0 HDi 100 kW Break Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 420000
Kleur: Zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Lijzenga deed het bij mijn C6 HDi 2.7. Ze zagen de oude leiding dicht bij de koppelingen er tussenuit. Dan gaat er met knelkoppelingen een nieuw stuk tussen. Ik meen voor € 175 of zo.

Het kan ook anders denk ik.
Die leiding loopt, zoals hier gezegd, van de ene naar de andere EGR koeler.
Als je de EGR afblindt (wat ik meteen al deed) kan je die koelleiding ook afblinden. Weer een stuk simpeler.

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


22 feb 2018 19:39
Profiel
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 15892
Woonplaats: 030
Auto: C5 Break V6 Exclusive
Opties: leer, JBL , DRL's, RT4 Navi met HDD, glas-schuifdak, 17" LM-velgen, geen dakrails
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: F
Phase: 2
Organummer: 11207
Productienummer: 10087
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 250052
Kleur: Rouge Profond KKQD
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Als ik het goed begrepen heb van de postings op CiFo is het niet de leiding van de EGR, maar die van de warmtewisselaar van de verwarming.
Dat is dan #7 op dit plaatje:
Bijlage:
C5 3 verwarming.jpg
Die moet je maar niet weglaten en afdoppen, lijkt me zo ;)

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


22 feb 2018 19:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar: