Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

veercomputer (CSS)
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=18998
Pagina 3 van 6

Auteur:  Frans 99 [ 12 feb 2018 19:19 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Mail adres komt eraan!.
Het probleem is dat als ik hem eronder uit haal,ik er ook niet meer mee kan rijden.
moet ik dan nog dingen bestellen of halen (wat tijd kost).en niet rijden betekent.
ook wordt hij compleet geleverd,dus een veertje of O ring apart bestellen zit er niet in.

Auteur:  Frans 99 [ 14 feb 2018 17:07 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Even gestoeid met diagje.
4 fouten in het veer systeem.
2 in de elektronische vering: U1116 storing ongeldige gegevens van de elektronische eenheid
U2005 wekfase (storing ontvangst wagen snelheid) deze staat er jaren in.
En 2 CSS
C1195 gemiddelde uitslag vooras
C1196 gemiddelde uitslag achteras. beide permanente storing en onlogische waarden.
c5maarten hartelijk dank voor het 195 pagina,s tellende document.gelukkig hoef er maar 1/3 van te lezen.
Ik heb er al wat van gelezen en het is een mooi systeem,maar best wel erg complex.

Auteur:  BJG [ 14 feb 2018 18:42 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Op basis van deze foutcodes kun je zeggen dat de hoogte zowel voor als achter anders is dan op grond van aansturing zou moeten zijn.

Wat daarvan de oorzaak is zeggen deze fouten uiteraard niet. Een probleem in de stugheidsregelaar zou dit kunnen veroorzaken, maar daarvoor moet wel wat verder gekeken worden.

Auteur:  c5maarten [ 14 feb 2018 20:46 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Graag gedaan. Het is een uitgebreid document, onder het motto 'je kunt maar beter goed beslagen ten ijs gaan' :D doe er je voordeel mee.

Auteur:  Frans 99 [ 16 feb 2018 10:41 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Net wat test gedaan met de DB.
In CSS kom ik allen maar de variabele stuur bekrachtiging tegen.
In suspension ecotech alle test gedaan op 2 na goed bevonden.
Electroklep hyderactieve voor en achter zouden van soepel naar stug moeten gaan,daar kan ik geen verschil in ontdekken ook niet bij een herhaalde test het blijft soepel.
Dus denk ik dat het dure (stijfheids regelaar)onderdeeltje toch kapot is

Auteur:  BJG [ 16 feb 2018 19:48 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Doe eens een eenvoudige test:

Draaiende motor voel de vering voor en achter
Dan motor uit en auto in rust (na enige minuten), voel de vering voor en achter.

Wat is het verschil stug/soepel?

Auteur:  Frans 99 [ 17 feb 2018 14:20 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Ondanks het computer tijdperk,de auto heeft er al 7 geloof ik.
De very old school methode ook geprobeerd.
Ook mijn vriendin heeft de vering ingedrukt en kon net als ik geen verschil ontdekken.
Hij blijft soepel.

Auteur:  BJG [ 17 feb 2018 15:54 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Mm geen verschil dus?

Dan zou hij stug moeten zijn ipv soepel.
Ook na een paar uur staan op slot niet stugger dan met draaiende motor?

Auteur:  Frans 99 [ 17 feb 2018 16:56 ]
Berichttitel:  veercomputer (CSS)

voor we morgen naar hilversum en amsterdam en zeist gaan,ga ik dat ook proberen.
ik verwacht geen verandering,maar laat t hier weten.
5277N7 zonder bollen 160€ + 10€ verzenden. 88.444 km bij de vos.
de bitch slaap nu (op slot in de garage)

Auteur:  Frans 99 [ 20 feb 2018 21:12 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Beetje laat misschien.
Zondag ochtend weer met z,n 2 en de vering weer ingedrukt,beiden vinden hem soepel net als andere keren.
Als uitbreiding van de test ook de sportstand geprobeerd,en die is op vakantie geloof ik.

Auteur:  BJG [ 20 feb 2018 22:11 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Mm blijft wat vreemd, dan zouden de stugheidsregelaars beide mechanisch open moeten staan.

Of zijn er misschien ooit normale veerbollen op gezet omdat beide stugheidsregelaars niet werken (stug). Dat match met je klacht dat de wagenhoogte soms zakt.
De regelaars werken normaal modulerend, de extra bollen worden trapsgewijs bijgeschakeld zeg maar. In rust is de boel dicht, dus uit. Maar als ze stuk gaan zie je dat de klep soms vooral bij inschakelen even opent waardoor de vering zakt.

Het is een suggestie, maar komt niet helemaal uit de lucht vallen. Ik heb dit eens gezien ergens.

Auteur:  Frans 99 [ 20 feb 2018 22:50 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Ik heb er nooit andere/nieuwe bollen onder gezet.
En het heeft altijd gewerkt,tot een jaar terug ongeveer toen de 40 a zekering eruit ging.

Auteur:  Zeevijver [ 21 feb 2018 07:59 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Die 40 ampere gaat er ook niet zomaar uit.
Dat een nieuwe erin steken wellicht blijft zitten hoeft niet te zeggen dat het probleem opgelost is.

Dit geeft dan vrijwel zeker aan dat het een elektrisch probleem is en niet mechanisch.

Auteur:  Frans 99 [ 21 feb 2018 10:36 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

kan het niet zo zijn dat de nu verkeerde wagen hoogte de pomp niet op tijd laat afslaan en daardoor de 40 a zekering eruit gaat?.Er gaat trouwens een nwe stijfheidsregelaar in.
De bitch begint een problem car te worden, net olie lekkage ontdekt,nu achterhalen of het lds is of gewone motor olie.

Auteur:  Zeevijver [ 21 feb 2018 10:40 ]
Berichttitel:  Re: veercomputer (CSS)

Ik merk bij mij dat de pomp ook te lang blijft lopen als de hoogste stand ingezet wordt.
Bij mij blijft de zekering er gewoon in.
Ook een aandachtspunt voor mij.

Pagina 3 van 6 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/