Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 veercomputer (CSS) 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
17 en 14 zijn wel 2 ontluchtings leidingen.


25 feb 2018 08:25
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
ik heb net het bolletje in leiding 6 en de temperatuur sensor los gehad,bij beide staat er koel middel onder. maar zitten boven op het blok.
Is dat goed?.
of kan er ergens nog een luchtbel zitten?.
durf er nog niet echt een proefrit mee te maken!.
het is koud en duurt het langer voor de motor warm en al die tijd zit ik in spanning of de motor wel gekoeld wordt,en wat extra kapot maak.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


25 feb 2018 10:22
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 3544
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Net zoals bij je micra....warm draaien totdat de thermostaat open gaat.
Reservoir (het liefst verhogen of met een doorgesneden fles ophogen) bijvullen en onluchtnippels nalopen van laag naar hoog?


25 feb 2018 10:28
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
op leegloop laten draaien en je moet temp in het oog houden en je hebt een goede verwarming en de koel ventilator werkt , dan zit er normaal geen lucht meer op.


25 feb 2018 10:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
JW-C5 schreef:
JanSr schreef:
Wat klopt er niet? En welke ontluchtingsleiding? In leiding 11 zit toch geen ontluchting?


Volgens mij, en ook anderen is het niet die leiding, maar leiding #7 van het verwarmingssysteem.
Zie eerdere postings, ook op CiFo.

Weghalen van de door jou genoemde leiding zou overigens ook betekenen dat je geen verwarming meer hebt in je auto. Die wordt immers afgetakt van de door jou aangegeven leiding, in het midden daarvan :idea:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


25 feb 2018 11:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Net de bitch laten warm draaien tot 1 blokje en daarna gaan rijden.
Kachel wordt warm.
de temp meter blijft netjes op 7 blokjes staan,bij terug komst staan wachten tot de ventilatoren gaan draaien en dat gebeurt niet (ook niet na 25 min)de temp meter blijft al de tijd keurig op 7 blokjes staan.
Gaan we verder met de titel:
morgen de stijfheidsregelaar op halen en inbouwen.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


25 feb 2018 11:52
Profiel
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jan 2013 17:13
Berichten: 1211
Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
@ JW, inderdaad, ik zie het nu. Die plaatjes munten niet uit door duidelijkheid.
Leiding nr 10 is zo te zien de roestleiding, niet leiding 11.
Helder. Mar wel jammer.

_________________
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop


25 feb 2018 16:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
Het is zelfs #7, niet die #10 van dat plaatje.
Die #10 wordt gebruikt bij PH3's met extra verwarming, in de standaard uitvoering zoals in deze C5 wordt leiding #7 gebruikt.
In een PH3 tref je dus bijna altijd #7 aan, een heeeeel enkele heeft die extra verwarming die je ook op dat plaatje ziet. En dan dus leiding #10 ipv #7.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


25 feb 2018 20:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Geregistreerd: 18 nov 2008 20:58
Berichten: 957
Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veercomputer (CSS)
vanochtend naar de dealer gereden,met de koeling geen probleem.
het enige is dat er nu (soms) 2 blokjes te gelijk verspringen,en dat kan ik me niet herinneren.
ik ben ook vrolijk begonnen met het vervangen van
de stijfheid regelaar.
Ik krijg helaas maar 3 leidingen los.(probleem is dat de schroefdraad verroest is, maar ook de schroefhuls op de leiding,dus de leiding tordeerd)
Alles weer in elkaar gezet,en na het ontluchten lijkt het alsof de vering op 1e stand boven rij hoogte staat.Zoals het was dus.
ik laat nu eerst een paar leidingen maken.en dan gaan we verder.

_________________
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.


26 feb 2018 15:26
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.