Auteur |
Bericht |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
17 en 14 zijn wel 2 ontluchtings leidingen.
|
25 feb 2018 09:25 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 959 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
ik heb net het bolletje in leiding 6 en de temperatuur sensor los gehad,bij beide staat er koel middel onder. maar zitten boven op het blok. Is dat goed?. of kan er ergens nog een luchtbel zitten?. durf er nog niet echt een proefrit mee te maken!. het is koud en duurt het langer voor de motor warm en al die tijd zit ik in spanning of de motor wel gekoeld wordt,en wat extra kapot maak.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
25 feb 2018 11:22 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3548 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Net zoals bij je micra....warm draaien totdat de thermostaat open gaat. Reservoir (het liefst verhogen of met een doorgesneden fles ophogen) bijvullen en onluchtnippels nalopen van laag naar hoog?
|
25 feb 2018 11:28 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
op leegloop laten draaien en je moet temp in het oog houden en je hebt een goede verwarming en de koel ventilator werkt , dan zit er normaal geen lucht meer op.
|
25 feb 2018 11:37 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
JW-C5 schreef: JanSr schreef: Wat klopt er niet? En welke ontluchtingsleiding? In leiding 11 zit toch geen ontluchting? Volgens mij, en ook anderen is het niet die leiding, maar leiding #7 van het verwarmingssysteem. Zie eerdere postings, ook op CiFo. Weghalen van de door jou genoemde leiding zou overigens ook betekenen dat je geen verwarming meer hebt in je auto. Die wordt immers afgetakt van de door jou aangegeven leiding, in het midden daarvan Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
25 feb 2018 12:17 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 959 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Net de bitch laten warm draaien tot 1 blokje en daarna gaan rijden. Kachel wordt warm. de temp meter blijft netjes op 7 blokjes staan,bij terug komst staan wachten tot de ventilatoren gaan draaien en dat gebeurt niet (ook niet na 25 min)de temp meter blijft al de tijd keurig op 7 blokjes staan. Gaan we verder met de titel: morgen de stijfheidsregelaar op halen en inbouwen.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
25 feb 2018 12:52 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
@ JW, inderdaad, ik zie het nu. Die plaatjes munten niet uit door duidelijkheid. Leiding nr 10 is zo te zien de roestleiding, niet leiding 11. Helder. Mar wel jammer.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
25 feb 2018 17:56 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
Het is zelfs #7, niet die #10 van dat plaatje. Die #10 wordt gebruikt bij PH3's met extra verwarming, in de standaard uitvoering zoals in deze C5 wordt leiding #7 gebruikt. In een PH3 tref je dus bijna altijd #7 aan, een heeeeel enkele heeft die extra verwarming die je ook op dat plaatje ziet. En dan dus leiding #10 ipv #7.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
25 feb 2018 21:27 |
|
|
Frans 99
V.I.P.
Geregistreerd: 18 nov 2008 21:58 Berichten: 959 Woonplaats: Heede /Ems Dld
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: H
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11692 CJ
Productienummer: 10264
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 390002,09
Kleur: zwart KTVD
Naar boven
|
Re: veercomputer (CSS)
vanochtend naar de dealer gereden,met de koeling geen probleem. het enige is dat er nu (soms) 2 blokjes te gelijk verspringen,en dat kan ik me niet herinneren. ik ben ook vrolijk begonnen met het vervangen van de stijfheid regelaar. Ik krijg helaas maar 3 leidingen los.(probleem is dat de schroefdraad verroest is, maar ook de schroefhuls op de leiding,dus de leiding tordeerd) Alles weer in elkaar gezet,en na het ontluchten lijkt het alsof de vering op 1e stand boven rij hoogte staat.Zoals het was dus. ik laat nu eerst een paar leidingen maken.en dan gaan we verder.
_________________ De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
|
26 feb 2018 16:26 |
|
|
|