Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

steunpunten krik Ph3
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=17909
Pagina 3 van 5

Auteur:  Jooster [ 14 jul 2016 00:12 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

JW-C5 schreef:
Ik vermoed dat men niet wil dat de auto achterover gaat hangen op de ondersteuningen, en dan ook nog eens verder zou kunnen inzakken aan de achterkant als er iets met de vering gebeurt.


Aha, ik vroeg me dat na het lezen van het document ook al af, zonder een antwoord te kunnen bedenken. Eerder bescherming van de monteur (veiligheid) dan bescherming van het veersysteem dus.

Auteur:  JW-C5 [ 14 jul 2016 00:19 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

Bescherming van de monteur, maar ook van de auto, denk ik.

Als de auto ver(der) achterover zakt worden de ondersteuningingspunten schuin belast, en die zouden dan kunnen beschadigen :idea:

Groet,
JW

Auteur:  Biedzjee [ 14 jul 2016 07:13 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

morjos schreef:
Welke Ph3-collega heeft zijn bumper al eens gedemonteerd ??? :


Exroosje heeft volgens mij zijn lampjes zelf vervangen zonder al te veel moeite. Bij mij is het op de brug gebeurd (met bumper eraf)

Auteur:  boes [ 14 jul 2016 07:21 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

Toch een raar verhaal.
Wat is er zo wezelijk anders dan een andere hp Citroën?
Waarom zou je in hoogste stand niet de voorkant mogen lichten en waarom moet je die rottige krikpunten gebruiken?

Als de ww komt gooien ze er gewoon een luchtzak onder.
Vreemde jongens die Fransen. :)

Auteur:  goudfrank [ 14 jul 2016 08:37 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

:smt203
Afbeelding
:cit4

Auteur:  GW-tje [ 14 jul 2016 11:47 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

Naar mijn idee gebeurt er met de vering ook niets, zolang die niet aangestuurd wordt door een hoogteregelaar of het wegnemen van de druk in de leidingen. Alles zit, bij uitgeschakeld contact, op slot. Vaag verhaal dit.

Auteur:  JW-C5 [ 14 jul 2016 12:36 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

Wellicht houdt men er rekening mee dat de veercilinders intern lekken, en dat de auto dan achter doorzakt. Daarover zijn voldoende verhalen bekend, ook op dit forum te lezen.

Dat gebeurt niet als de auto een uurtje hoog staat.
Maar men houdt er dan rekening mee dat mensen dat niet voor een uurtje doen, maar de auto mogelijkerwijs dagen zó laten staan als ze met een grotere klus bezig zijn.

En hoe moet je aankijken tegen de mogelijkheid dat de auto zichzelf weer "oppompt" als je de afstandsbediening gebruikt? Levert dat dan gevaar op voor degene die er aan sleutelt?

Groet,
JW

Auteur:  kos [ 14 jul 2016 14:46 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

morjos schreef:
Welke Ph3-collega heeft zijn bumper al eens gedemonteerd ??? Wil mij misschien wat raad geven want ik ben écht niet zo'n techneut ..... :oops: :oops:

De DRL's heb ik al wel vervangen door goedkope halogeen exemplaren van Gamma, maar dan zonder de voorbumper er af te halen... En ik dacht niet de enige te zijn hier op het forum...

Auteur:  GW-tje [ 14 jul 2016 14:48 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

Bij werkzaamheden waarbij je niet wilt dat er iets aan de vering en wielstanden wijzigt: accu loskoppelen.

Auteur:  JW-C5 [ 14 jul 2016 15:45 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

Voor de goede orde: ik geef alleen weer wat er in dat document staat, en probeer te begrijpen waarom dat daar dan zó staat.

Als het mijn auto zou zijn, en ik moest 'm een paar uur aan de voorkant iets omhoog zetten, zou ik niet aarzelen dat dan te doen door 'm op steunen te zetten.
Uiteraard netjes met de nodige voorzieningen en beschermingen ;)

Dat zal dan nog best een lastig klusje worden, want hoe doe je dat dan?
Als je 'm eerst opkrikt onder een voorste steun, kun je daar geen steun onder zetten.........

Groet,
JW

Auteur:  goudfrank [ 14 jul 2016 16:30 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

goudfrank schreef:
Plaats een potkrik of een garagekrik aan de zijkant onder de wagen ter hoogte van de middenstijl met een plamuur rubber tussen krik en wagen en krik deze voldoende op.
Plaats een assteun met plamuur rubber ter hoogte van het voorste krik punt en laat de krik zakken. Herhaal dit aan de andere zijde. Ga vervolgens doen wat je wilde doen.

Onder andere!
;) :smt023

Auteur:  GW-tje [ 14 jul 2016 17:47 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

Er zal vast voldoende staal onder zo'n Ph3 zitten. De steun kan onder het subframe, scharnier van een draagarm of wat dan maar. Plekjes genoeg.

Auteur:  KarelE [ 14 jul 2016 18:03 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

Zoek een stuk trottoir met hoge stoeprand op. Leg een aantal blokken/stenen in de goot, rijd de auto achteruit tot de voorwielen op de blokken staan. Auto in hoogste stand, assteunen/tegels/blokken onder de kriksteunen. Auto in lage stand of rijstand en blokken onder de voorwielen vandaan halen.

Ik heb van m'n XM V6 wel eens op straat van onderaf een startmotor vervangen. Auto stond met rechterwielen op de stoep en linkerwielen op straat. Auto in hoogste stand, voor de veiligheid assteunen onder de kriksteunen en er was genoeg kruipruimte in de goot om de klus te klaren.

Auteur:  JW-C5 [ 14 jul 2016 19:38 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

GW-tje schreef:
Er zal vast voldoende staal onder zo'n Ph3 zitten. De steun kan onder het subframe, scharnier van een draagarm of wat dan maar. Plekjes genoeg.


Daarover staat in die instructie:
Citaat:
VERPLICHT : Bij het oplichten mag de krik niet onder het voorframe worden geplaatst. Plaats geen bok onder het voorframe van de auto.


Voor wat het (je) waard is.......

Groet,
JW

Auteur:  JW-C5 [ 14 jul 2016 19:48 ]
Berichttitel:  Re: steunpunten krik Ph3

@Goudfrank,
Die eerste kant gaat zó wel.
Maar durf je dat ook aan met de tweede kant, als de andere kant al op een assteun staat?
Door 'm daar in het midden op te krikken ontstaat een zijdelingse kracht op die assteun......

Als ik het dan zou moeten doen zou ik in dit geval eerst aan een kant dat binnenscherm er uithalen en het wiel daarna terugzetten.
Vervolgens de andere kant doen, daar kan de auto dan op een assteun blijven staan totdat je aan die kant helemaal klaar bent.
Als laatste de eerste kant afmaken.

Groet,
JW

Pagina 3 van 5 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/