Auteur |
Bericht |
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 511 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
@JW-C5 :
Ja graag. Dank U
|
12 jul 2016 17:35 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
@boes, Zou dat niet mogen? Een garagekrik onder een zijkant, da's dan toch geen probleem?
Volgens die instructie zou die dan met een elastisch steunblok onder de drempel gezet moeten worden ter hoogte van de middenstijl. Daarmee krik je 'm dan aan een kant omhoog.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 jul 2016 17:40 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
@morjos: Misschien kan je een paar als deze aanschaffen/huren/lenen? Succes.
_________________ Groet, Jan 20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
12 jul 2016 18:54 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
Uit Morjos verhaal heb ik begrepen dat hij de wielen er af wil halen: Citaat: Tweede probleem : de wagen moet met beide voorwielen van de grond om de spatplaten en de bumper te kunnen demonteren om de appellichten te vervangen (LED-lampjes gekocht) maar waar kan ik dan blokken zetten als de wagen opgekrikt is en de krik eronderuit moet voor aan de andere zijde het wiel ook te verwijderen ?? Dat gaat dan een beetje lastig, lijkt me...... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
12 jul 2016 18:59 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
De wielen er af heb ik niet (@JW: nu wel ) gelezen. Wat in de instructie bumper demonteren hierover staat weet ik niet bij een phase 3. Bij mijn eerste neus is dat niet nodig. Maar een beetje extra ruimte tussen bumper en straat is wel prettiger werken.
_________________ Groet, Jan 20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
12 jul 2016 19:31 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
Vrienden, het blijft hier oorverdovend stil. Maar morjos wil nog steeds zijn appellichten vervangen. Daarom hier mijn ultieme poging tot hulp. Plaats het voertuig in de hoogste stand (nodig bij een ph.3 als de wielen vrij komen) en op de parkeerrem en maak de voorwiel bouten iets los. Plaats een potkrik of een garagekrik aan de zijkant onder de wagen ter hoogte van de middenstijl met een plamuur rubber tussen krik en wagen en krik deze voldoende op. Plaats een assteun met plamuur rubber ter hoogte van het voorste krik punt en laat de krik zakken. Herhaal dit aan de andere zijde. Ga vervolgens doen wat je wilde doen en zet aan het eind van de rit de wielen weer vast, bij voorkeur met een momentsleutel, met het juiste aanhaal moment, afhankelijk van de gebruikte velg. Succes. Potkrik Gamma nr. 463988 € 17,99 per stuk Garagekrik Gamma nr. 463984 € 34,95 per stuk Plamuur rubber Gamma nr. 425318 € 1,69 per stuk Assteunset Gamma nr. 465284 € 21,95 per twee Momentsleutel Gamma nr. 465381 € 63,95 per stuk Voor een plaatje en beschrijving zie Google.
_________________ Groet, Jan 20 april 2019 afscheid genomen van de C5.
|
13 jul 2016 12:52 |
|
|
Biedzjee
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 29 mei 2006 10:50 Berichten: 936 Woonplaats: Zonnigste provincie van Nederland
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
Gamma. Dat zeg ik
_________________ Na een Fiat Ritmo 60L (1983), Peugeot 405 1.6GRi (1992), Rover 416si (1995), C5 Berline 2.0 Exclusive (2001), C5 Tourer 1.6THP Exclusive (2010) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 (2008) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive (2013). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 (1984?), Renault Clio (1992), Peugeot 106 (1996), Picasso 1.8 (2003) nu Citroen C3 1.4i Diff (2004).
|
13 jul 2016 12:55 |
|
|
Paljas
V.I.P.
Geregistreerd: 12 mei 2007 09:59 Berichten: 603 Woonplaats: Rosmalen
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
Ik doe het zo . Een potkrik zou ik niet durven gebruiken.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ C5 Break 2.0i exclusive 2002
|
13 jul 2016 14:10 |
|
|
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 511 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
@Goudfrank : Gij zijt een goed mens.. edoch; Volgens de instructies hierboven van JW-C5, dewelke ik intussen ook mocht ontvangen (waarvoor dank), mag de wagen voorkant niet worden opgetilt zodat beide voorwielen van de grond zijn. Enkel met de brug waardoor alle 4 tegelijk. En dat staat heel uitdrukkelijk vermeld, zodus ..... . En om de bumper te kunnen demonteren moeten de wielen eraf . Wat een gedoe....een brug heb ik niet en met mijn poot langs boven ertussen wringen moet ik niet aan denken...weet trouwens niet hoe het aan de achterkant van de koplamp eruit ziet ...
|
13 jul 2016 17:56 |
|
|
goudfrank
V.I.P.
Geregistreerd: 16 aug 2014 13:59 Berichten: 1236 Woonplaats: De Stad Klundert
Auto: Break 2 liter LP
Opties: Pack André en Toverknopje
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09261
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 335404
Kleur: EZRC**
KPH: Achter
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
Dan gebruik je toch vier assteunen Groet, Jan
|
13 jul 2016 18:13 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
Heeft dit alles nu te maken met het risico op het klappen van het oliereservoir van de LDS? Iemand een idee waarom die wielen niet tegelijk van de grond mogen?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
13 jul 2016 21:45 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
als je een 2 palen brug neemt hangen toch alle wielen los
|
13 jul 2016 21:56 |
|
|
kos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 11 feb 2008 23:11 Berichten: 735
Auto: C5 Tourer Exclusive 2.0Hdi 163pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: Rouge Sanguine
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
En die wielen moeten er zeker af? Stond ook in de instructies voor het verwijderen van de achterbumper, maar dat ging ook probleemloos zonder verwijderen van de wielen.
_________________ C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010) BMW 520d Touring 209pk (bouwjaar 2008) C5 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 2002) Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999) BX Gti 16V 158pk (bouwjaar 1991)
|
13 jul 2016 23:23 |
|
|
morjos
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 21 jul 2009 07:15 Berichten: 511 Woonplaats: neerpelt
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
Binnenbescherming van de wielkuipen moet eruit anders kom je niet aan de bouten van de bumper. En probeer dat maar eens als de wielen er nog opzitten. Denk dat bij de hydraulische maar 1 wiel oftewel alle 4 mogen ontlast worden. Wat een gedoe om een paar lampjes te vervangen .....onvoorstelbaar !!!!! Welke Ph3-collega heeft zijn bumper al eens gedemonteerd ??? Wil mij misschien wat raad geven want ik ben écht niet zo'n techneut .....
|
13 jul 2016 23:29 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: steunpunten krik Ph3
GW-tje schreef: Heeft dit alles nu te maken met het risico op het klappen van het oliereservoir van de LDS? Iemand een idee waarom die wielen niet tegelijk van de grond mogen? De wielen mogen wél gelijk van de grond, dat doe je op een twee-koloms hefbrug. Daarbij dan wel even de dop van het LDS reservoir losdraaien, ook dat staat in die instructie. Ik vermoed dat men niet wil dat de auto achterover gaat hangen op de ondersteuningen, en dan ook nog eens verder zou kunnen inzakken aan de achterkant als er iets met de vering gebeurt. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
13 jul 2016 23:41 |
|
|
|