Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Fan


Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2015 09:49
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu
Locatie: Landen België
Ik heb een C5 ph3 2.0rhr am6 exclusive.
Over de ophanging heb ik geen enkele kennis en sinds een tijdje een probleem dat misschien kenbaar is voor enkelen onder jullie.
Ik merk dat de achterophanging zeer stijf staat. Je kan het best vergelijken met de olie die precies niet weg kan uit de hydroactive schokdempers of dat je geen veerweg meer hebt.
Je merkt het heel goed bij rijden over een vluchtheuvel, als de achterkant erover gaat wipt de koffer zo omhoog dat alles wat erin ligt omhoog vliegt.
Zakken en stijgen doet hij nog steeds met de schakelaar.
VIN-nummertje kan ik in pb wel even sturen als er Citroën medewerkers zijn die tsb's is even willen nakijken(werk zelf bij Peugeot maar vandaar dat ik geen kennis heb van de hydroactive ophangingen)
Alvast bedankt voor de reacties.
Over de ophanging heb ik geen enkele kennis en sinds een tijdje een probleem dat misschien kenbaar is voor enkelen onder jullie.
Ik merk dat de achterophanging zeer stijf staat. Je kan het best vergelijken met de olie die precies niet weg kan uit de hydroactive schokdempers of dat je geen veerweg meer hebt.
Je merkt het heel goed bij rijden over een vluchtheuvel, als de achterkant erover gaat wipt de koffer zo omhoog dat alles wat erin ligt omhoog vliegt.
Zakken en stijgen doet hij nog steeds met de schakelaar.
VIN-nummertje kan ik in pb wel even sturen als er Citroën medewerkers zijn die tsb's is even willen nakijken(werk zelf bij Peugeot maar vandaar dat ik geen kennis heb van de hydroactive ophangingen)
Alvast bedankt voor de reacties.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Heb je al gekeken of de auto goed reageert met 'gymnastieken', het handmatig omhoog of omlaag laten komen met behulp van de knoppen?
Als er een klep oid vast zit zou die op die manier gangbaar kunnen worden.
Eventueel controleren of je geen LDS-lekkage hebt; maar bij een ph3 gaat dat anders dan bij de ph1/ph2, iets met een dop losdraaien om een geknapte tank te voorkomen, maar dat exacte advies moet nog even door een ander bevestigd worden
Ik neem aan dat je geen 'storing veersysteem' hebt...?
Als er een klep oid vast zit zou die op die manier gangbaar kunnen worden.
Eventueel controleren of je geen LDS-lekkage hebt; maar bij een ph3 gaat dat anders dan bij de ph1/ph2, iets met een dop losdraaien om een geknapte tank te voorkomen, maar dat exacte advies moet nog even door een ander bevestigd worden

Ik neem aan dat je geen 'storing veersysteem' hebt...?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Staat hij achter wel op de normale rijhoogte?
En hoe staat hij daar als je 'm met de schakelaar in de laagste en vervolgens hoogste stand zet?
Zijn dat dan duidelijk andere standen?
Overigens, ik zou er niet mee doorrijden.
Als hij echt zó stug is, krijgt de wielophanging enorme klappen, en da's niet best voor de lageringen daarvan
Groet,
JW
En hoe staat hij daar als je 'm met de schakelaar in de laagste en vervolgens hoogste stand zet?
Zijn dat dan duidelijk andere standen?
Overigens, ik zou er niet mee doorrijden.
Als hij echt zó stug is, krijgt de wielophanging enorme klappen, en da's niet best voor de lageringen daarvan

Groet,
JW

C5club Fan


Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2015 09:49
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu
Locatie: Landen België
Ja, omhoog en omlaag werkt allemaal prima met de knoppen. Das duidelijk merkbaar visueel.
Hij gaat van een verlaagde wagen tot een jeep.
Storingen weet ik niet, kan die ophanging niet uitlezen.
Er komt alleszins geen storing op de display.
Het valt ook op dat hij precies rechtsachteraan stug is. Vooral bij een vluchtheuvel in een bocht.
Enige punt dat ik nog vergeten te melden was, is dat toen ik mijn winterbanden had geplaatst en de wielen terug op de grond zette, dan ging hij vooraan plat op zijn buik liggen. Achteraan hield hij wel rijhoogte.
Ik heb toen hem terug moeten omhoog zetten met de schakelaar.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft omdat het vooraan is maar het kan er wel ontrechtstreeks met te maken hebben.
Welk effect krijg je als die veerbollen stuk zijn?
Hij gaat van een verlaagde wagen tot een jeep.
Storingen weet ik niet, kan die ophanging niet uitlezen.
Er komt alleszins geen storing op de display.
Het valt ook op dat hij precies rechtsachteraan stug is. Vooral bij een vluchtheuvel in een bocht.
Enige punt dat ik nog vergeten te melden was, is dat toen ik mijn winterbanden had geplaatst en de wielen terug op de grond zette, dan ging hij vooraan plat op zijn buik liggen. Achteraan hield hij wel rijhoogte.
Ik heb toen hem terug moeten omhoog zetten met de schakelaar.
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft omdat het vooraan is maar het kan er wel ontrechtstreeks met te maken hebben.
Welk effect krijg je als die veerbollen stuk zijn?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Dan wordt ze keihard.

C5club Fan


Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2015 09:49
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu
Locatie: Landen België
Dan zal zo een veerbol stuk zijn waarschijnlijk?
Berichten: 1251
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Een kapotte veerbol verklaart precies wat je beschrijft. Het komt vrij zelden voor.
Een nieuwe bol plaatsen kost erg weinig.
Zo te lezen rechtsachter beginnen.
Een nieuwe bol plaatsen kost erg weinig.
Zo te lezen rechtsachter beginnen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club Fan


Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2015 09:49
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu
Locatie: Landen België
Ik was eens aan het kijken, kwam op deze site http://veerbollen.eu/originele-citroen-nrs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand daar al besteld of weet dat het betrouwbaar is?
Iemand daar al besteld of weet dat het betrouwbaar is?
Berichten: 1251
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Sinds mensenheugenis bekend adres. Kan je gewoon bestellen. Maar ook bij de dealer, kost het dubbele.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1251
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Weet je precies welke bol je moet hebben?
Ik schat in dat het 44 bar moet zijn, Citroen onderdeelnummer 5272 67.
Als je het precies wilt weten moet je met je VIN nummer op service.citroen.com kijken.
Ik schat in dat het 44 bar moet zijn, Citroen onderdeelnummer 5272 67.
Als je het precies wilt weten moet je met je VIN nummer op service.citroen.com kijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club Fan


Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2015 09:49
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 180000
Kleur: Gris alu
Locatie: Landen België
Ik had op citroën service gekeken.
Was de 527290 als ik me goed herinner en kom dan op deze uit C 550 RH € 59,-/stuk (achteraan)
Ok, dan zal ik ze daar bestellen binnenkort.
Allen bedankt voor het advies.
Ik kom op hetzelfde uit als ik op de site manueel opzoek.
Model C5 x7
Type break hydra
Brandstof diesel
Motor 2.0
Was de 527290 als ik me goed herinner en kom dan op deze uit C 550 RH € 59,-/stuk (achteraan)
Ok, dan zal ik ze daar bestellen binnenkort.
Allen bedankt voor het advies.
Ik kom op hetzelfde uit als ik op de site manueel opzoek.
Model C5 x7
Type break hydra
Brandstof diesel
Motor 2.0