Re: Elektrische handrem uitschakelen Type 3 Exclusive
vandaag een dagje vrij, heb nu vakantie en meteen mijn achter remmen aan gepakt
wat gereedschap bij elkaar gezocht wat ik dacht nodig te hebben.
Dit is wel een belangrijk punt.
wel de elektrische handrem vrij zetten, dan de auto van het contact af, en 15 minuten wachten, daarna de plus los halen van je accu, hou deze 15 minuten wel aan, dit i.v.m allerlei activiteiten wat je computer nog aan het doen is voordat het systeem in rust is.
je begint met het los halen van de dopjes zoals aangeven met " A " op onderstaande tekening, daar zitten inbussen in, die draai je los, en dan tik je de klauw er voorzichtig af.
nu kun je de oude blokjes verwijderen.
men heeft het over speciaal gereedschap, om de remcilinders terug te zetten, nou dat heb ik anders opgelost.
je moet namelijk de rem cilinders terug draaien en drukken tegelijk.
Ik heb het opgelost met een lijmtang en een waterpomp tang.
Door steeds de lijmtang iets aan te draaien en dan met de waterpomp tang met de klok mee de rem cilinder te draaien, gaat de cilinder naar binnen, zodat je straks de nieuw blokjes kunt monteren.
de klauwen goed schoon maken met remreiniger en de staal borstel, zodat alle corrosie weg is, ook op je rem cilinders.
Dan weer terug bouwen zoals je het hebt los gehaald.
Nadat ik alles terug gemonteerd had, eerst voorzichtig met het rem pedaal de boel op druk gezet.
daarna de plus weer aangesloten op de accu en de motor gestart, weer even voorzichtig de rem ingetrapt een paar maal, en de elektrische handrem getest.
Alles werkt weer als vanouds, geen meldingen gehad van de computer en de elektrische handrem werkt perfect.
Dus niks diagbox of andere moeilijkheden.
met dank aan JW die mij digitaal de handleiding heeft gestuurd.
het stelt dus echt niets voor.