Auteur |
Bericht |
websurfer
C5club Bikkel
Geregistreerd: 07 jan 2009 20:17 Berichten: 473
Auto: x
Naar boven
|
Slotbout issue
Gisteren eindelijk even tijd om mijn winterbanden te monteren. dus eerst naar de auto op de krik en de bouten losdraaien.
Achterbanden gingen zonder enige probleem los incl. de slotbouten. Toen de voorbanden en daar ging het dus mis schiet gewoon over de borging van de slotbout heen. als ik het hulpstuk bekijk zie ik 2 stalen pennetjes zitten maar 4 pen aansluitingen. uiteraard de twee pennen beschadigd en niet goed borgend meer. nu de vragen ? 1 ) horen hier niet gewoon 4 pennen in te zitten ? 2) zijn deze pennen eruit te halen (denk het wel maar hoe?) 3) bij verwijdering hoe kan ik dit eventueel weer (nieuwe) vastmaken ? 4) hopelijk niet nodig maar hoe krijg ik deze twee bouten op een andere manier los?
nu is het geen gezicht voor 17" LM en achter 16" doppen
laatste vraag is er een bekende lekkageplek waardoor de reserve band kuip volloop met water? hoop dat jullie antwoorden hebben want ik moet wel verder maar hoe????
|
10 nov 2013 18:09 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58 Berichten: 13866 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
|
10 nov 2013 18:19 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31 Berichten: 33374 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
Slotbouten van Citroën lekker weggooien, is rommel ... Maar goed daarmee heb je ze nog niet los
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
10 nov 2013 18:27 |
|
|
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 17:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
Op mijn "nieuwe" auto had ik er ook twee die met een luchtsleutel verrot gedraaid waren.
De oude truc toegepast, auto vlak langs een muur en de dop met een schaarkrik aangedrukt.
Ging met enige moeite los.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
10 nov 2013 19:03 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06 Berichten: 3544 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
als de bout echt naar de knoppen is;......moer op lassen. succes. (wel ontzettend balen! ) Geen slagmoersleutel gebruiken bij slotbouten.
|
10 nov 2013 19:28 |
|
|
robbie63
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 30 jan 2013 15:29 Berichten: 110 Woonplaats: Valkenswaard
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
een mogelijkheid is het gebruik van een moerverwijderaar voor slotbouten, deze erop slaan en met beleid losdraaien. Wordt bij garages gebruikt. http://www.datona.nl/media/catalog/prod ... bouten.jpg.
_________________ DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD
|
10 nov 2013 19:58 |
|
|
robbie63
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 30 jan 2013 15:29 Berichten: 110 Woonplaats: Valkenswaard
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
Sorry, deze die hier afgebeeld staat moet je er alleen opdraaien.
_________________ DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD
|
10 nov 2013 20:07 |
|
|
robbie63
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 30 jan 2013 15:29 Berichten: 110 Woonplaats: Valkenswaard
Auto: C5 sedan L. Business 2.0i 16V
Opties: binnenbandverlichting, verwarmde trekhaak, electrisch verstelbare ventieldopjes, van buitenaf verstelbare binnenspiegel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11474
Productienummer: 0286
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 58000
Kleur: mativoire
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
Ben er vandaag even niet bij, maar je had nog meerdere vragen staan,ik concentreerde mij alleen op de uiteindelijke manier om de bouten los te krijgen.
1.Volgens mij horen er inderdaad gewoon 4 pennen in te zitten 2. normaal gesproken kun je de pennen er niet uithalen 3. zou er ook niet mee beginnen om er pennen in te gaan zetten, beter is het gewoon naar een citroengarage te gaan om ze daar even los te laten draaien als de pengaten in de bout nog niet beschadigd zijn. Er zullen niet al te veel combinaties van van citroen "slotbouten" bestaan.
_________________ DAF 33 0.745l 4V, Fiat 128, R5, R5 Alpine Turbo, Ford Sierra 1.8 TD CLX, Ford Sierra 2.0i CLX, Toyota Celica, Porsche 944, Daewoo Espero 2.0i CD
|
10 nov 2013 20:16 |
|
|
websurfer
C5club Bikkel
Geregistreerd: 07 jan 2009 20:17 Berichten: 473
Auto: x
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
Allen bedankt voor de antwoorden tot nu toe. Robbie, ik ga deze ook niet meer gebruiken maar als ik twee pennen er in kan doen (heb net een boortje kunnen vinden met de juiste diameter) zou ik de bouten theoretisch zonder veel romslomp moeten kunnen losdraaien. daarna weggooien uiteraard nu alleen een mogelijkheid de oude pinnen er uit halen en de nieuwe er in (lijmen? )ik denk dat het dan moet lukken het vervolg laat ik weer weten!
|
10 nov 2013 22:26 |
|
|
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21 Berichten: 6198 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
Boortje is niet taai genoeg, die zal afbreken.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
11 nov 2013 08:24 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
De pennetjes zijn ook van hard staal
|
11 nov 2013 09:39 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
Oldenhage kan ze evt ook los krijgen zonder de sleutel . En dan een gewone bout er op. Alsof iemand die wielen van je zal jatten.....
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
11 nov 2013 10:44 |
|
|
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 21:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
Juist, weg met die slotbouten. Ik had er een setje op dat niet van Citroen was, maar ook altijd geklooi met loskrijgen, en dat losse dingetje wat je daarvoor nodig hebt. Gewoon weggooien en een normale bout erin zetten.
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
11 nov 2013 10:47 |
|
|
websurfer
C5club Bikkel
Geregistreerd: 07 jan 2009 20:17 Berichten: 473
Auto: x
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
GWtje, ik heb net een boortje in de overgebleven gaten geperst en daarna netjes op (pen) maat afgezaagd. vanmiddag na het werk ga ik aan de slag en hoop dat het toch (desnoods maar 2 bouten) even houd. deze bouten ga ik inderdaad niet meer gebruiken maar moeten nu wel ff los zonder breuk of beschadiging van de LM velgen ik geef mezelf hiermee een redelijke kans Daarna anders de hardcore methode maar proberen. laat het weten !
|
11 nov 2013 10:54 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 17 jun 2010 23:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: Slotbout issue
exroosje schreef: Oldenhage kan ze evt ook los krijgen zonder de sleutel . En dan een gewone bout er op. Alsof iemand die wielen van je zal jatten..... Winterbanden zijn gewild de laatste jaren hoor. De kans dat is niet zo groot maar als zit je echt om het hand. Met missinde pennen is het risico groot dat je de boel dol draait. Bij gebruik is het verstandig om zowel de sleutel als de slotbouten te controleren op speling of beschadiging. De pennen lubberen bij veel gebruik ook uit.
|
11 nov 2013 11:25 |
|
|
|