Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 regeling rijhoogte hydroliek-vering 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 03 aug 2012 18:53
Berichten: 8
Auto: c5 2008 berline 2.016v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 43000
Kleur: zwart-metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht regeling rijhoogte hydroliek-vering
hallo,had even vraagje;
weet iemand of je de rijhoogte voor/achter kan veranderen van een c5 III ,met hydrauliek?
vroeger met een xantia en bx kon je dat mechanisch dacht ik,bij deze niet zeker?(electronisch?)
m.vr. groet ramon, :smt193


05 aug 2012 20:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
knopjes tussen de voorstoelen bij de (el) handrem voor omhoog en omlaag (en om de vering in sportstand te zetten)
Heb je die niet, dan heb je een C5-3 op conventionele vering

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


05 aug 2012 21:32
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
Waarom zou je dit willen, Wero?

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


05 aug 2012 21:33
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06
Berichten: 4116
Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
Ik denk dat hij bedoelt of zijn rijhoogte tijdens het rijden kan worden veranderd, exroosje.
En dan, inderdaad, waarom zou je dat willen?

_________________
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.


05 aug 2012 21:53
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 03 aug 2012 18:53
Berichten: 8
Auto: c5 2008 berline 2.016v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 43000
Kleur: zwart-metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
hoi,ja er
zitten nu 19inch met 245/40 banden op ,en in rijstand vindt ik met name aan de achterkant dat er nogal wat ruimte tussen band en rand achterscherm zit,bandenmaat is juist dacht ik .
geparkeerd in laagste stand ziet het r 'natuurlijker'uit vindt ik,enfin....
vanmiddag op de fiets ,stond we voor de brug te wachten en daar stond ook een c5 III,zwart en die stond een stukje lager aan achterzijde .
maar msschien was dat een conventioneel geveerde?
we hebben m net een paar dagen,vandaar.
ben ook nog op zoek naar nwe velgen voor winterbanden,maar deze velgen hebben wat parkeer-schade.
kan deze dr ook voor gebruiken ,en dan mooie nwe 19inch zoeken voor zomerbanden.
:smt193 ...heb vanmiddag een paar foto's gemaakt,moet even uitvogelen hoe ik ze r op krijg.
grt,ramon


05 aug 2012 22:02
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 07 apr 2012 22:02
Berichten: 164
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
Laagste stand is inderdaad een mooi zicht, ik durf 'm soms zo parkeren (zeker met die 20" is het totaal plaatje dan af) :)

Ik heb al gelezen dat je elektronisch de rijhoogte kan laten aanpassen, maar bij wie je daarvoor terecht moet dat is een andere vraag. Ik zou ook graag de "autosnelweg rijhoogte" combineren met de sportstand (-3cm?), tenslotte veert hij dan ook iets stroever dus dat zou de sportstand alleen maar ten goede komen (lager middelpunt en strakkere vering). Dan kan je zowel 'normaal' als 'iets lager rijden'. Ik deel dus een beetje dezelfde vraag als jou, enkel zou ik het graag combineren met de sportstand :smt203

Ik weet ook dat veel C5-fanaten daar tegen zijn want een C5 is puur voor comfort. Ik begrijp/respecteer jullie mening, maar begrijp ook de mening van mensen die liever ook het oog wat geven :smt203 Trouwens don't shoot me maar die 20" die er bij mij nu onder zitten, rijden nog altijd zéér comfortabel (tenslotte is het de ophanging en niet de banden die voor het comfort van een Citroën zorgen) :smt190

*edit*
Welkom trouwens :D


05 aug 2012 22:17
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
In elk geval staan conventioneel geveerde C5's juist hoger op de poten.

Wil je eea ietsje lager hebben, dan kun je 1cm zakken onder het afstelminimum door de hoogteregelaars te verdraaien. Zo laag als de laagste stand zal niet lukken omdat je dan geen vering meer hebt. Een beetje lager kan echter best.

BEvalt het niet, dan draai je ze weer terug.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


05 aug 2012 23:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
Hoogteregelaars verdraaien gaat niet op een C5-3/C6 omdat die vier sensoren hebben: eentje per draagarm.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


06 aug 2012 08:21
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
ahh, dit was inderdaad ph1/ ph2 info

Dan moet je hopen dat je het in de compu kunt afstellen (en dat zal wel als je het mechanisch niet kan)

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


06 aug 2012 10:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
Lager afstellen van de vering heeft als consequentie dat de invering minder wordt, en dat 'ie dan eerder op z'n aanslagen terecht komt bij drempels en dergelijke.
Je verandert namelijk niks aan de veerwerking zelf, de bollen blijven hetzelfde.

Oftwel: niet doen zou ik zeggen.
En als je 'm dan voor het zicht wat lager wil hebben als 'ie voor je deur geparkeerd staat, wel, dan moet je even de knop bedienen.
Niet vergeten 'm weer in de normale stand te zetten vóórdat je wegrijdt :idea:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


06 aug 2012 10:39
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
Nooit langzamer dan 110 km/u rijden 8-)

gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


06 aug 2012 16:37
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 03 aug 2012 18:53
Berichten: 8
Auto: c5 2008 berline 2.016v exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 43000
Kleur: zwart-metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
hallo,
bedankt voor jullie reactie's
ben langs de garage geweest,ff gevraagd ......de rij-hoogte regeling is instelbaar mechanisch en electronisch.
de monteur vond m ook aan de hoge kant aan achterzijde (heb n foto opgezet bij de sectie waar je je voor moet stellen,was nie zo eenvoudig .)
enfin ,is inderdaad zo dat boven 90/100km per uur de wagen lager gaat,(13mm?).
en er zijn idd grenzen,m.b.t. rij-hoogte,maar de veerwerking in rij-stand wijzigt in principe niet.
dus we gaan m voor en achter wat lager zetten,met de wijziging van het zakken op snelheid in mn achterhoofd houdend.
wil ook graag iets meer vermogen(chiptunen,uitlaat,luchtfiter?iemand ervaring?),is jammer dat r tussen 2.0l en 3.0l motor geen keuze is,volgende 1.6thp?
ik ga weer werken,dan ben ik nie zo vaak meer online.
tot volgende bericht,m. vr. groet ramon :cit4


06 aug 2012 17:43
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33387
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
1.8 / 2.0 benzine chiptunen heeft weinig effect ...
viewtopic.php?f=54&t=11916

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


06 aug 2012 17:44
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
Hebben ze niks voor was het commentaar wat ik kreeg. :roll:

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


06 aug 2012 17:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: regeling rijhoogte hydroliek-vering
XortioN schreef:
Ik zou ook graag de "autosnelweg rijhoogte" combineren met de sportstand (-3cm?)


De twee hebben niks met elkaar te maken; sportstand maakt de auto niet lager, lager op snelheid heeft geen effect op de variabele veerkarakteristiek.

exroosje schreef:
ahh, dit was inderdaad ph1/ ph2 info

Dan moet je hopen dat je het in de compu kunt afstellen (en dat zal wel als je het mechanisch niet kan)


Een aantal zaken van de Ph.I/II geldt wel, bijv dat op het oog weinig te zeggen is, het omhoog gaan bij slecht wegdek (+15nmm), en het zakken op snelheid (15mm voor 10mm achter?).

Maar er zitten meer complicaties achter, bijv de multi-link ophanging en de bijbehorende sporing/cupping problemen, helemaal met 245 bandjes. Ik zou er niet zo maar mee gaan klooien.

De basis is wel dat de C5-3 op bollen lager staat dan eentje op wokkels (leeg), maar dat de bollenbak uiteraard niet zakt.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


06 aug 2012 21:11
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.