Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
 uitlijnen 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht uitlijnen
heb ff mn achterbanden laten vervangen en wat blijkt.....2mm verschil tussen binnen en buitenkant van het profiel.
Afbeelding
Ga de volgende week ff naar de Citroen dealer ermee. Mogen ze onder garantie uitlijnen. Of ze dat doen...ben benieuwd?
Zo slijten de banden veel te hard. Ze waren trouwens aan de binnekant het meest versleten.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


09 nov 2011 15:55
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 19:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
Bij de ph1/ph2 is het volgens mij standaard dat de binnenzijde iets sneller slijt dan de buitenzijde.
Was bij mijn zomerbanden ook (bij einde levensduur ~1mm verschil binnen/buiten).
Ik meen dat dat met de ophangingsgeometrie te maken had (camber?).

Geldt datzelfde verhaal niet ook voor de ph3?

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


09 nov 2011 16:10
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
het verschil is bij 1 band 2,5 mm. lijkt mij teveel.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


09 nov 2011 16:14
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 maart 2009 19:32
Berichten: 158
Woonplaats: Leusden
Auto: Volvo V60 D3 Momentum voorheen C5 2.0 Comfort Tourer
Opties: Bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 33.500
Kleur: Savile grey


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
Achterbanden laten vervangen bij 41.000 km? :smt017
Staat bij mij op 68.000 km met de zelfde banden.

_________________
Zastava 750, Fiat 127, Simca 1100, Ford Escort, Golf D (3x), Opel Kadett D, Citroen BX 1.4E Cannes LPG, Opel Vectra LPG, Opel Vectra Stationcar 2.0 D, Fiat Cinquecento, VW Lupo 1.4, Ford Mondeo 1.8 Stationcar, Opel Astra stationcar, Opel Astra LPG, Citroen C5 Tourer 2.0 Comfort LPG

Groeten Hans


09 nov 2011 16:16
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
helemaal scheef afgesleten

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


09 nov 2011 16:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 jun 2010 18:56
Berichten: 4498
Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
Standje BMW gereden? ;)

_________________
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......


09 nov 2011 17:27
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 04:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
Maarten schreef:
Bij de ph1/ph2 is het volgens mij standaard dat de binnenzijde iets sneller slijt dan de buitenzijde. Was bij mijn zomerbanden ook (bij einde levensduur ~1mm verschil binnen/buiten).
Ik meen dat dat met de ophangingsgeometrie te maken had (camber?).

Geldt datzelfde verhaal niet ook voor de ph3?


De achterwielophaning van de C5-3 is totaal niet te vergelijken met die van de Ph.I/II.
De C5-3 heeft een multilink ophanging (meervoudige dwarssarmen, bovenste wishbone+locator arms etc.)
De Ph.I/II heeft langsarmen/ADALs.

Aan de Ph.I/II is niks af te stellen, dus ook niks uit te lijnen (slechts na te meten).
Op de C5-3 is achter de sporing instelbaar, maar niet het camber.

Hier zie je wielophangingen van de C5-3:
viewtopic.php?p=310737#p310737
De enige verstelling achter is de dwarse onderste spoorstang (niet zichtbaar). Het camber wordt bepaald door de dwarslink.
Voor is er niks in te stellen op de sporing na, net zoals op de Ph.I/II.
Ik zie dat de TS een trekhaak heeft maar geen HP...ik vraag me af of het rijden met zware belading net te veel camber oplevert.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


09 nov 2011 17:35
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
het gekke is dat 1 band veel minder is afgesleten. Ik rijd natuurlijk ruim 5000km per jaar met een caravan erachter.
Dit op n jaargemiddelde van 20 a 22000km. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Afbeelding

Zit natuurlijk ook een LPG tank in ipv een reservewiel. Kogeldruk ongeveer 60kg. Verder een hond van 19kg achterin. Hij zakt idd wel iets door.

Ok, ff de 2 buitenste ringen(van de 4) van de band gemeten.
rechts: 3 en 1mm profiel diepte
links: 3 en 2mm

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


09 nov 2011 18:12
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
Peebee schreef:
Standje BMW gereden? ;)

dan zou de band juist aan de buitenkant zijn gesleten :roll:

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


09 nov 2011 18:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
Da's een misvatting.....
Met veel negatieve wielvlucht slijt de binnenkant het meest, uiteraard :idea:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


09 nov 2011 18:24
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
Ik bedoel..als de banden onder meer naar buiten staan dan boven dan slijt de binnenkant meer.
Bij het door bochten scheuren weet ik niet wat meer slijt? Het gekke is het grote verschil tussen links en rechts.
Rechts zit er aan de binnenkant geen profiel meer op.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


09 nov 2011 18:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
Onder meer naar buiten dan boven, da's "standje BMW".
Negatieve wielvlucht dus :idea:

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


09 nov 2011 18:40
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 31 okt 2011 18:52
Berichten: 28
Woonplaats: Eindhoven
Auto: c5 ph1 2.0 16v exlusive break
Opties: xenon,lederen bekleding, radio+telefoon+cd wissellaar en jbl boxen,afneembare trekhaak etc.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 9451
Productienummer: 10655
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 274415
Kleur: noir onyx


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: uitlijnen
bgt,

je geeft het zelf al aan. inderdaad hoger gewicht veren verder ingedrukt grotere camber.
bochten naar rechts zijn over het algemeen krapper dus meer weerstand, misschien verklaart dit een beetje het verschil.


09 nov 2011 18:45
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht @ JW-NHS
Ok, begrijp t nu. Zou ik dus constant in de BMW modus door een linker bocht moeten scheuren :lol:
It ain't gonna happen :smt038 Kan me niet herinneren dat er toen de voorbanden werden verwisseld zo'n verschil tussen binnen en buitenkant zat kwa profiel diepte?

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


09 nov 2011 18:46
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 17:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht @ jvb045
En dan ZO'N verschil???? 1mm En een bocht naar rechts is minder traject voor de rechter band dus minder slijtage ondanks de grotere weerstand.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


09 nov 2011 18:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 134 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.