Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 veerbol_project 
Auteur Bericht
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44
Berichten: 2181
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veerbol_project
Hij heeft de hoekbollen gelaten zoals ze zijn.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


06 maart 2023 11:40
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veerbol_project
@Jansr:

Ik heb inderdaad de hoekbollen gelaten, maar in het verleden heb ik achter i.pv. de standaardbol een C550RH geplaats, dus die is 50 bar.
Ik wil daar verder niets aan veranderen, omdat wanneer hij vanwege de situatie overschakelt naar de stug mode, dit zo blijft en niet te zacht wordt.

Groet,
Kees.


06 maart 2023 13:26
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2019 15:53
Berichten: 134
Woonplaats: Zaltbommel
Auto: c5II break exclusive
Opties: automaat, pack parking, navidrive, beige matinal, JBL, schuifdak, afneembare trekhaak, AFIL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10439
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veerbol_project
Heb je met deze verhoogde druk in de Hydractief bollen een verbetering opgemerkt mbt body roll?


13 jun 2023 18:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veerbol_project
Welke invloed verwacht je, van de middenbol?


13 jun 2023 19:20
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veerbol_project
@citrohanC5:

Over de body roll kan ik eigenlijk niet iets vertellen.
Die verhoogde druk v.d. midden bollen heb ik gedaan, omdat
ik de auto softer wilde hebben.

Ik rijd er nu nog steeds mee, het bevalt me goed.

Binnenkort ga ik wel even de druk opnieuw meten, om
te zien, of de druk niet terug loopt.

Groet,
Kees.


13 jun 2023 20:42
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04
Berichten: 8048
Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 170.000
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veerbol_project
Erg leuk dat je je hier in verdiept.

Ik volg je topic met veel plezier. :smt193

_________________
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda CBF 1000i 2007


13 jun 2023 21:42
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veerbol_project
Ik wil weer eens een update plaatsen van de laatste aanpassing, die ik gedaan heb.
Het is wel in het Engels, omdat ik iemand op het franceforum.uk antwoord heb gegeven.

het komt erop neer, dat de stugheids regelaars niet meer werken, dus ik heb nu een HA3+ systeem, zonder de +

Last time i checked how the stiffness regulator works, i did this with a led.
The conclusion of this is, with almost every thing you do he changed from soft to hard and keep this sometimes longer than a second.
For example, if you accelerate, brake's and also if there is a bump in the road.
When you apply the sport stand it all happens sooner.
So, i disconnected both stiffness regulator's and because you get an error i fool the system now with a 10 Ohm/10 watt resistor.
This means that my car is always soft.
So you can say, i have a car with HA3 + system but now without the +.
I also machined the sphere's, so i can refill them, and also vary the pressure.

Greetings,
Kees.


08 maart 2024 20:25
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 22 jul 2019 15:53
Berichten: 134
Woonplaats: Zaltbommel
Auto: c5II break exclusive
Opties: automaat, pack parking, navidrive, beige matinal, JBL, schuifdak, afneembare trekhaak, AFIL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10439
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: noir obsidien


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veerbol_project
c5jan schreef:
Welke invloed verwacht je, van de middenbol?


Weet het niet 123 precies meer Jan, zou daar weer in moeten duiken vanuit XM verleden.
Faint notion: het zou iets te maken kunnen hebben met dat de LHM, of LDS van links naar rechts stroomt (of andersom) bij draaien om de lengte-as, en dat dit dan wordt genivelleerd doordat er een klep op de stugheids regelaar in het midden open gaat waardoor het wiel dat niet in veert hoger wordt gezet waardoor de roll wordt tegengegaan.
Een beetje zoals het Ackerman (?) principe bij de voor- en achterwielen van de 2Cv (maar dan hydraulisch ipv mechanisch)


11 maart 2024 16:34
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: veerbol_project
@citrohanc5:
Dat klopt, dat de XM die voorziening had.
De C5X7 met HA3+ heeft dat niet meer.
Groet,
Kees.


11 maart 2024 16:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 63 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.