Auteur |
Bericht |
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Remblokken
Iemand enig idee of er een soort goede remblokken voor de C5 bestaat die niet zoveel remstof achterlaten dan de originele blokken die de garage altijd monteerd.
Niets zo achterlijk dan een net gewassen auto, een ritje van pakweg 30km en niet meer aan de wielen kunnen zien dat die net gepoetst zijn. Wat laten die originele blokken een hoop rotzooi achter!
oja, liefst een setje dat ook nog goed remt
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
10 apr 2016 21:09 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13914 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: Remblokken
welk merk van remblokken bedoel je , citroen maakt zelf geen remblokken vandaar mijn vraag
|
10 apr 2016 21:29 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: Remblokken
Dat Citroen geen blokken maakt had ik eigenlijk wel verwacht Volgens mij zijn het gewoon de blokken die de dealers gebruiken. Volgens mij moeten ze die toch gewoon bij Citroen inkopen? Of zie ik dat verkeerd? Iemand die ervaring heeft met blokken die weinig remstof achter laten?
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
10 apr 2016 21:45 |
|
|
icebyte
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 03 aug 2015 08:44 Berichten: 517 Woonplaats: Zwolle
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 Hdi
Opties: alle, behalve alarm en open dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10482
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: Remblokken
Ik had op de 206 goede ervaringen met de greenstuff blokken van EBC, het stof wat eraf kwam ging er makkelijk af bij het wassen. Geen idee of deze er ook zijn voor de C5 ph 3?
Ze kosten flink wat, maar ze gingen onder de 206 erg lang mee.
|
10 apr 2016 23:26 |
|
|
Willyb
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 16 feb 2012 01:25 Berichten: 692 Woonplaats: Emmerich am Rhein Dld.
Auto: VW T5.1 multivan
Opties: 8 pers. En extra verwarming.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 150000
Kleur: Rood
Naar boven
|
Re: Remblokken
Er zijn ook speciale kappen die in wielen komen, zie hier, https://www.kleenwheels.comGr. WillyB
_________________ Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
|
11 apr 2016 09:05 |
|
|
cieterman
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 25 apr 2009 17:29 Berichten: 818 Woonplaats: Den Haag
Auto: C5 Tourer 1.6 THP 16V 156 Exclusive
Opties: Wegdraaib. trekhaak Thule
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12912
Productienummer: 10188
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 132500
Kleur: KTVD Zwart Perla Nera
Naar boven
|
Re: Remblokken
Jammer dat ze geen kappen voor Citroen/Peugeot maken. Groeten, Cieterman
_________________
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70 Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km), C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km) C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot heden
|
11 apr 2016 10:23 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: Remblokken
Ik zou ze er nooit tussen willen hebben. De koeling wordt er altijd negatief door beïnvloed, en dat is toch al geen al te sterk punt bij de C5. Voorts kijk je dan tegen zwarte platen aan, door je LM's heen. Geen gezicht Van het geschetste probleem heb ik weinig last. Dat is het geval bij de Suzuka's die ik er voorheen onder had, en ook niet bij de gelijk uitziende Toka-Toka's die er nu onder zitten. Ook de Venises die ik onder de Xantia had, hadden er geen last van. Dat zijn allebei velgen zonder "dunne spaken", en dus zijn ze makkelijk schoon te houden. Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 apr 2016 10:31 |
|
|
C5HDI110
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32 Berichten: 4706 Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Naar boven
|
Re: Remblokken
JW-C5 schreef: Voorts kijk je dan tegen zwarte platen aan, door je LM's heen. Geen gezicht Je kan die platen toch rood spuiten, dan denkt degene naast je dat je een snelle auto heb. Nou is dat in jouw geval ook zo
|
11 apr 2016 11:34 |
|
|
SaXoKe
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 25 feb 2015 21:18 Berichten: 580 Woonplaats: Achel (België)
Auto: C5-III Berline 2.0HDiF Exclusive
Opties: Detectie Pack Exclusive - My Way GPS - wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11923
Productienummer: 10351
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: +/-145.000
Kleur: Bourrasque
Naar boven
|
Re: Remblokken
de blokken zijn gisteren bij de onderhoudsbeurt vervangen, eens kijken of het nu beter gaat zijn. De blokken die ze er onder gemonteerd hebben zijn afkomstig van Bosch (staat op de blok). Eens kijken of dat een beetje wil vertragen en of dat nog zoveel remstof gaat geven.
_________________ verleden: BX 19D 1985 ESX-387 - 2CV6 Special 1987 RKE-612 - Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 EZM-221 - Berlingo 1.6HDi92 XTR 2009 YYV-939 heden: Saxo VTS 1.5D Bi-Ton 2002 (mijn 2e) EZM-221 - C5 2.0HDiF140 Exclusive 2010 1-JXL-906 restauratieproject: 2CV4 Special 1973 Werkbus: Ford Transit 2008 995-AEF www.tom-thijs.be
|
22 apr 2016 22:36 |
|
|
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium
Naar boven
|
Re: Remblokken
Ik ga binnenkort de remblokken achter vervangen van mijn C5. Het betreft hier een C5 zonder bollen dus met remsysteem TRW/Lucas. De nieuwe remblokken heb ik al in huis. Deze zijn van Bosch. Meteen ook maar even nieuwe metalen plaatjes erbij bestelt waar de remblokken inkomen (precieze naam van die dingen is mij niet bekend). Deze metalen plaatjes komen in de remklauw en schijnen op den duur uit te slijten waardoor er een vervelend piepgeluid kan ontstaan. Verder wil ik meteen ook even mijn geleidepinnen opnieuw smeren. En dat is nu precies mijn vraag. Ik heb keramisch vet gekocht van de Kroonoil. Schijnt zeer goed spul te zijn en bestand tegen zeer hoge temperaturen. Mag ook wel want zo'n potje kost al snel 20 euro! Ik wil mijn geleidepinnen smeren met dit keramisch vet. De man van de automaterialenzaak zegt dat keramisch vet hiervoor perfect is echter een bekende van mij zegt dat hij dit witte vet nooit gebruikt voor het smeren van de geleidepinnen echter wel voor het smeren van de uiteinden en de achterzijde van de remblokken. Wat is nu wijsheid? Ik kan op het internet hier niet echt een duidelijk antwoord op vinden. De één zegt zus, de ander zo. Wat zouden jullie doen?
|
25 mei 2016 22:22 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3590 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: Remblokken
Achterzijde blok likje keramisch of kopervet. Zweefpennen gangbaar en soepel .....lekker vanaf blijven. Als ze vast zitten uitnemen, schoonmaken en spaarzaam smeren met keramisch vet. Niet teveel waardoor de pennen juist weerstand krijgen! Succes.
Vergeet je remtang niet goed schoon te maken, cbeck de stofhoes op scheurtjes enz Let op: Zuiger niet drukken maar indraaien (ivm handrem mechanisme)
|
26 mei 2016 12:11 |
|
|
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium
Naar boven
|
Re: Remblokken
Dankje Boes! Voor de zuiger heb ik inderdaad een speciaal setje waarmee je deze kloksgewijs kunt terugdraaien. Laatst toen ik onze 208 onderhoud gaf heb ik de remklauwen ook los gehad en de geleidepennen eruitgehaald, schoon gemaakt en gesmeerd. Achteraf eigenlijk onnodig want die waren nog goed gangbaar. Ik heb deze toen ook ingesmeerd met het witte keramische vet. Dat wat er vanaf de fabriek aan zat leek me trouwens ook keramisch vet want het was ook wit. Teveel vet kun je eigenlijk niet aan deze pennen smeren, want het overtollige komt er automatisch uit als je de pen in de opening drukt, maar je moet wel oppassen dat je op de kop van de pen niet teveel doet want dan ontstaat er inderdaad teveel weerstand tussen remklauw en geleidepen. Op de achterzijde van de Bosch blokken zitten trouwens stukjes plastic. Bij montage moet je die eraf halen en komt er vet tevoorschijn. De remklauwen maak ik eerst goed schoon en verwijder eventuele oxidatie. Daarna op de contactvlakken tussen remblok en remklauw ook wat keramisch vet om oxidatie en dus piepen in de toekomst tegen te gaan. Moet wel zeggen dat mijn remmen nu soms erg piepen maar zitten ook nog de originele remblokken op en de boel is nog nooit uit elkaar geweest. Hoop dat dit piepen met het aanbrengen van de nieuwe remblokken verdwijnt.
|
26 mei 2016 12:56 |
|
|
|