Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Wat wel heel televant is om te weten is dat je voor een coulance regeling van de importeur VOORAF toestemming moet hebben. Ermoet nl een foto van de vervuiling zijn verstuurd naar de importeur zodat die de juiste de oplossing kan voorschrijven (en betalen).
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
16 feb 2014 19:14 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Exroosje: De twee leidingen maken ventilatie mogelijk. Je doorspoelt als het ware het carter met verse lucht. Nu je er een hebt afgesloten heb je alleen ontluchting Op de link zie je de verschillende principeschema`s ook ontluchtingsprincipes en ventilatie. Neem bv plaatje G Je ziet een keerplep en een ristrictie aan de drukzijde. Aan de retourzijde zie je dat niet daar zit alleen een olieafscheider. Die ristrictie zorgt er voor dat er altijd een mate van onderdruk heerst. Die niet kan worden gegarandeerd omdat de blowby gassen nooit gelijk zijn. De keerklep zit er om bij nullast te voorkomen dat er valse lucht stroomt over je carter je inlaat in. De zijde waar de ristricte zit heb je zeker af "laten" sluiten. Hoe kleiner de doorlaat in de ristrictie hoe groter de onderdruk die dan mogelijk is. Normaal zal de ristrictie moeten voldoen. Maar Volgens BJG heb je een ander systeem, bij gebrek aan voldoende uitleg over hoe het nu bij de THP zit heb ik G als voorbeeld genomen. Don`t shoot the Messenger. Vind het wel vreemd dat bij bewezen problemen ze maar blijven aanmodderen met een ongewijzigd systeem wat problemen blijft geven.
|
16 feb 2014 23:05 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik snap wat je zegt. Ik heb nu alleen een mogelijkheid om druk op het carter kwijt te raken (over en onder), terwijl normaliter er actief geventileerd wordt. Blijft natuurlijk de vraag welk belang je hebt bij fris en fruitige carterlucht. En zeker blijft het punt dat PSA zelf hem afdopt op de thp200 (de dopjes zijn PSA issued onderdelen).
En uiteindelijk weten we natuurlijk niet of de diagrammen getoond in AMT ook illustratief zijn voor de THP.
Maar laat onverlet dat ik graag de modificatie had ontvangen.
Enig idee wat die moet kosten?
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
17 feb 2014 11:45 |
|
|
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ventileren heeft als voordeel dat de afvoer van vervuiling veel effectiever is dan bij ontluchten. De dampen hebben minder kans neer te slaan en opgeloste vluchtige stoffen in de olie kunnen niet verdampen in een verzadigde omgeving. Met dit gegeven is het ook wel te verklaren dat de vervuiling in het verbranding circuit groter zal zijn. Je blok vervuild wel sneller maar die is toch al zwart zeg maar.
|
17 feb 2014 12:46 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Je feitelijke constatering is dan dat de vervuiling vanuit de carterdampen zich nu verplaatst naar de olie.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
17 feb 2014 14:34 |
|
|
Robbert
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Mijn THP staat weer in de garage, ergens benzinelekkage onder de motorkap.......... Als leenauto een 508 hybride.......
|
19 feb 2014 00:46 |
|
|
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Hebben ze allemaal last van, moet toch ergens heen de benzine
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
19 feb 2014 01:15 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33387 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ah een echte 508 als leen, leuk
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
19 feb 2014 02:00 |
|
|
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1848
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Robbert, ik vraag me langzaamaan toch af wat jij met je auto doet buiten het normale verkeer
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
19 feb 2014 11:26 |
|
|
Robbert
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik rij met de THP als ik altijd al deed met de diesels, rustig warm draaien en rijden op koppel. Laguna hiervoor 180k probleemloze km's. Mankement nu kapotte injector. Kan 'm morgen weer halen
|
20 feb 2014 01:36 |
|
|
Citroenfan39
C5club Bikkel
Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40 Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Rustig warm rijden is natuurlijk altijd goed bij elke motor maar éénmaal op temperatuur moet je dit soort motoren ook ééns een keer lekker in de toeren jagen anders krijg je al snel last van interne vervuiling. Lekke injector is weer balen, daar doe je zelf niets aan. Hoor toch over heel erg veel problemen met deze motor. Als je verkopers vraagt naar de reputatie van deze motoren vallen ze bijna van schrik van hun stoel af. Hoop dat PSA snel afstapt van deze drama motoren. Blij dat ik gekozen heb voor een diesel!
|
20 feb 2014 14:16 |
|
|
Robbert
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Dat regelmatig de toeren in gebeurd regelmatig op de Duitse autobahn waar ik dan hele stukken (bij Emmen de grens over) 180+ rijdt.........
|
20 feb 2014 19:35 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik herhaal nog maar even: Mijn motor was brandschoon van binnen!
Vervuiling is dus zeker geen zekerheid.
Kapotte injectoren komen bij diesels ook regelmatig voor.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
20 feb 2014 22:44 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7260 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Euh, eens in de hoeveel autoos...? Nouja, da's ook regelmatig.
|
20 feb 2014 22:57 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Jij bedrijft net zo goed statistiek op basis van kleine aantallen....
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
21 feb 2014 18:58 |
|
|
|