Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Duidelijk. Dan was het een sales pitch.
Overigens dat wegspoelen door een injector, die heeft VAG intussen weer geïntroduceerd toch?
Een gemodificeerde flashlube installatie die klepreiniger druppelt zou wonderen kunnen doen....
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
07 jul 2015 10:25 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Klopt, de nieuwe 18TFSI motoren draaien weer gedeeltelijk op indirecte inspuiting, bij deellast en stationair. Dit doet Lexus ook. Men zegt dat de mengselvorming onder deze omstandigheden beter gaat met indirecte injectie. Ik denk zelf dat er anders niet kan worden voldaan aan de NOx uitstoot, die bij directe injectie erg hoog is.
Een soort van flashlube installatie zou mogelijk uitkomst kunnen bieden, alleen verwacht ik dat er behoorlijk wat vloeistof doorheen moet om de boel schoon te houden.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
07 jul 2015 12:59 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Nou ik heb mijn auto weer terug. Reiniging, ketting en turbo gedaan. Eerste 2 coulance, turbo eigen kosten.
Ik had gehoopt dat ze weer als de brandweer zou gaan, maar dat viel eigenlijk wel tegen. Wel loopt ie prima, maar wat extra turbodruk had ik merkbaarder verwacht.
Op de rekening staat ook additief THP, wat is dat?
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
07 jul 2015 21:34 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
BJG schreef: Klopt, de nieuwe 18TFSI motoren draaien weer gedeeltelijk op indirecte inspuiting, ..... In de nieuwe AMS las ik dat ook de 6 liter W12 motor die in de nieuwe Bentley SUV gemonteerd wordt voorzien is van zowel directe als indirecte inspuiting Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
07 jul 2015 21:42 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Dat hoort bij de reiniging en wordt in de tank gedaan.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
07 jul 2015 21:43 |
|
|
tafkap72
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 dec 2014 16:31 Berichten: 145 Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
1.6THP "problemen" ?
@ex-roosje, eerste ketting vervanging en eerste reiniging.
|
07 jul 2015 21:50 |
|
|
giovanni
C5club Newbie
Geregistreerd: 18 jul 2015 07:11 Berichten: 2
Auto: 1.6 thp tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 66.000
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Dag, net lid geworden en al heel wat pagina gelezen over het thp blok Kwam niet direct mijn gezochte antwoord tegen. Dus vraag ik het maar gewoon.
Na anderhalf jaar tourer rijden is na 66.000 km mijn blok ook toe aan reiniging en nieuwe ketting etc. Auto is van dec 2009. Had alleen last van het bekende rammeltje bij een koude start. Garage houder (geen dealer) biedt coulance. Maar Is er vanuit citroen nl ook nog een regeling waardoor ze je tegemoet komen in de kosten?
Zodra ik internet af zocht kwam ik direct de uitzending van TrosRadar tegen van mrt 2012. Betreft dus een constructie fout. Nooit wat van gemerkt. Vind het een fijne auto en hij rijdt ook lekker!
Wie kan mij verder van info voorzien.
|
20 jul 2015 21:54 |
|
|
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 19:25 Berichten: 1847
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Citroën geeft bij mijn weten alleen coulance als de wagen conform de voorschriften bij een Citroëndealer is onderhouden; Bij mij is vorige jaar alles onder volledige coulance vervangen (wagen van 2011 met toen ca. 90.000km op de teller).
Wellicht laat je je (non C-)delaer met Citroën contact opnemen.
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
21 jul 2015 13:53 |
|
|
giovanni
C5club Newbie
Geregistreerd: 18 jul 2015 07:11 Berichten: 2
Auto: 1.6 thp tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 66.000
Kleur: blauw
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Dank voor het snelle antwoord.
Heb via de mail contact gelegd met Citroën Nederland. Netjes bericht ontvangen van de klantenservice. Ze vroegen om aanvullende gegevens zoals kenteken, garagehouder etc.
so far, so good.
|
21 jul 2015 22:06 |
|
|
rob beaufort
C5club Newbie
Geregistreerd: 25 jul 2015 20:22 Berichten: 3
Auto: citroen c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Hoe zit het nou toch met die thp? Gezien het aantal kilometers dat we nog rijden lijkt een diesel, niet meer echt nodig te zijn, Mijn vrouw kwam enthousiast aan met een 1.6 thp en de hersenen die ik nog over heb, sloegen op tilt. Spontane noodloop is nu niet bepaald gewenst, Zeker nietna mijn ziekenhuisellende wil mijn vrouw graag een betrouwbare auto. En mijn dochter van 18 jr heeft net haar rijbewijs In het tvprogramma Kassa: [url][/url]/archief/detail/aflevering/05-03-2012/problemen-met-turbomotor/, vertelde een mevrouw van peugeot dat in ieder geval voor Peugeot het probleem opgelost zou worden en dat deze problemen na 2010 niet meer voorkwamen. Nu behoren peugeot en ciytroen tot de psa groep, maar geldt die oplossing dan ook voor citroen. In kassa laten ze trouwens een distributieketting zien dat verdomd veel op een fietsketting leek. genoeg gemopperd. Hezien ons budget zouden we uitkomen op een c5 uit pakweg 2010.
Ik heb de volgende vragen: Heeft citroen een soort van terugroepactie gedaan en/of modificaties doorgevoerd.
Hoe weet ik dat een thp die modificatie heeft. Kan alleen een citroendealer zo’n distributieketting vervangen/modificatie doorvoeren en is daar een speciale code(registratie voor, of is is deze modificatie ook beschikbaar voor de handige harrie en kan de verkoper wel van alles roepen. Zijn er nog andere specifieke dingen waar ik bij een 1.6 thp tourer op moet letten?. Heb het draadje in faq al gelezen en weet wel ongeveer hoe ik een auto moet nalopen
|
27 jul 2015 15:34 |
|
|
tafkap72
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 dec 2014 16:31 Berichten: 145 Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Er is geen terugroepactie geweest, de problemen worden op basis van coulance per geval opgelost. Voor beide grote problemen is een oplossing: 1. distributieketting rekt op. Dat wordt verholpen met een wissel door een gemodificeerde set. Volgens mij is er geen garantie dat het nooit weer terugkomt, maar dat geldt voor alles. 2. vervuiling directe inspuiting. Dit wordt verholpen door een kleppenreiniging, volgens mij kan dit ook terugkomen. Maar advies is momenteel niet teveel "nieuw" rijden en de motor met hogere toerentallen berijden. De THP nodigt uit tot zuinig rijden en lage toerentallen, maar daarmee loop je wel het risico tot verontreiniging van de kleppen. Verder is het een heel fijne motor, die heel goed in de C5 past. Amerikaans filmpje met kettingwissel op de Mini THP (zelfde motor) https://www.youtube.com/watch?v=u6E_BBV_REsVolgens mij hebben de sommige dealers voor de reiniging dit. Hoeft het kleppendeksel niet los. https://www.youtube.com/watch?v=hHOK7nzt5YE
|
27 jul 2015 16:20 |
|
|
rob beaufort
C5club Newbie
Geregistreerd: 25 jul 2015 20:22 Berichten: 3
Auto: citroen c5 2.0 hdi break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
dank je tafkap. Helder filmpje ook.Goed om het geluid even te horen. zondr enige voorkennis zou ik hditook al een schokkend geluid vinden, maar nu is duidelijk wat de achtergrond is Weet iemand stiekem dat als als erop een nota van een citroendealer staat "distributieketting vervangen dat er een bepaalde code bij staat voor deen gemodificeerde db?Ik heb echt weinig trek in db-ellende
|
27 jul 2015 22:38 |
|
|
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 19:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Het zou voor mij een reden zijn om de THP te laten staan, persoonlijk. Daarmee niet gezegd hebbende dat elke THP problemen veroorzaakt. Maar het zijn er wel veel. En coulance of niet, het geeft altijd gedoe. De 'conventionele' 2.0 benzine is betrouwbaarder, maar wel iets minder modern/zuinig/pittig. Het blijft altijd een keuze
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
28 jul 2015 06:22 |
|
|
tafkap72
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 dec 2014 16:31 Berichten: 145 Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Tourer Comfort 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12168
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 181000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Tja, ik heb 4 weken een 2 liter gehad die door de dealer is teruggenomen met een onoverkomelijk motorisch probleem... Er zijn legio (echt heel veel) THP's op de weg momenteel. Het blok ligt in elke model van PSA, tezamen met de mini's van BMW. Ik vind dit blok veel beter passen in de C5 dan de 2 liter, maar goed ik zie wel waar ons schip strand.
|
28 jul 2015 08:22 |
|
|
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 07:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Die 2 liter is over het algemeen erg betrouwbaar, maar hij doet al mee sinds de Xantia tijd. Niet echt state of the art zoals een THP. Maarten schreef: De 'conventionele' 2.0 benzine is betrouwbaarder, maar wel iets minder modern/zuinig/pittig. Vergeet niet dat een 2 liter veel toeren maakt en daarmee behoorlijk lawaaierig is. Ik heb geluidswerende ruiten erin (voor zover dat helpt), maar dan nog is het behoorlijk hard. Soms best irritant.
|
28 jul 2015 08:45 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|