Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 143  Volgende
 1.6THP "problemen" ? 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 30 okt 2007 16:25
Berichten: 413
Woonplaats: Berlicum (+diagbox)
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Klaverblaadje schreef:

Volgens de (Citroen) dealer en enige klanten zijn de resultaten spectaculair.
Tot nu toe zijn er ca 150 apparaten in gebruik in Frankrijk en maar 1 in Nederland.


Ziet er veelbelovend uit. Weet je toevallig ook wie dat ene apparaat in NL heeft?


23 nov 2015 14:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Als ik via hun site zoek naar vestigingen, vind ik er niet een in NL.
Maar ook niet in Frankrijk, waar er 150 zouden zijn.

Het zou kunnen zijn dat ze hun apparatuur aan dealers verkopen, die dan onder hun eigen naam deze waterstofbehandeling uitvoeren.

Overigens, ik vraag me af of je bij een THP niet het risico loopt van "backfire".
Je laat immers hoogst brandbaar waterstof de inlaat in lopen, en dat komt dan in de inlaat heet uitlaatgas tegen via de interne klepoverlap.
Lijkt me een punt van aandacht, op z'n minst. Dat staat nog los van m'n eerdere vraagteken, zie de posting hierboven.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


23 nov 2015 15:06
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 20 jun 2009 23:12
Berichten: 108
Woonplaats: Zevenaar
Auto: prius
Opties: Executive pakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Arnold schreef:
Op aanraden door GJO naar Willem Bakker gegaan. Veel problemen door slecht werk van de dealer. Deze had dingen over het hoofd gezien, met ernstige problemen als " vervolgschade ". Deze zijn allemaal snel en vakkundig door Willem Bakker opgelost.. De auto rijdt weer zoals hij/zij hoort te rijden.


Wat heb je er laten doen? Granulaatreinigen of ook het vervangen van je ketting? En kun je iets over de kosten vertellen?
Alvast bedankt!

Peter


23 nov 2015 16:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
roelbouwman schreef:

Ziet er veelbelovend uit. Weet je toevallig ook wie dat ene apparaat in NL heeft?


Ja dat staat bij de C6 specialist en Citroen dealer in Aalsmeer.

Door het merkbare verschil na de behandeling verkoopt het apparaat zichzelf.

Bij lopende motor hangen ze de slang in het luchtfilter en laten de motor een half uur draaien.
Af en toe een beetje gas geven, en dat is het.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


23 nov 2015 16:59
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Zie hier. https://www.youtube.com/watch?v=VBHQHwiQ1Yo

klik Carbon Cleaning Machine

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


23 nov 2015 20:00
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Afbeelding

Afbeelding
Dat doe je toch gewoon even op de parkeerplaats? :smt190

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


23 nov 2015 20:04
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Herman schreef:
Zie hier. https://www.youtube.com/watch?v=VBHQHwiQ1Yo
klik Carbon Cleaning Machine

Gelukkig hoeft dit allemaal niet wanneer je op LPG rijdt :smt193

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


24 nov 2015 01:12
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41
Berichten: 11348
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
:smt023 :lol: wel erg zwart wat uit de uitlaat komt.
Dan maar wat CO2, krijgen de bomen ook wat te eten. Goed voor het groen.

_________________
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.


24 nov 2015 09:33
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
bgt schreef:
Gelukkig hoeft dit allemaal niet wanneer je op LPG rijdt :smt193


Dit heeft totaal niets met elkaar te maken!! De vervuiling van de THP komt van de DI en de interne EGR in combinatie met carterdruk. Een THP op LPG heeft hier exact evenveel last van.
Sorry dat ik niet vriendelijk klink, maar enige kennis van zaken is handig bij het posten in dit draadje over THP problemen.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


24 nov 2015 11:05
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Had ik idd ff wat moeten nuanceren........voor de atmosferische 2.0ltr motor.

Wat ik dan niet begrijp, zou een turbo die ook op LPG rijdt, niet een stuk minder last van vervuiling hebben dan 1 die op benzine rijdt? Natuurlijk wel meer dan een niet turbo maar toch een stuk minder dan benzine of diesel.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


24 nov 2015 11:18
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
De vervuiling heeft te maken met de motorconstructie en niet met de brandstof zoals ik al zei. Verdiep je maar eens in de THP daar is meer dan genoeg over geschreven in dit draadje. En verder staat het internet vol met verhalen hierover.

Dit is overigens niet alleen bij de THP maar ook de TFSI en soortgelijke motoren.

Verder is bij interne EGR en indirect ingespoten motoren het rijden op LPG minder gunstig voor de klepvervuiling omdat LPG deze vervuiling niet weg kan spoelen. Maar omdat de motor eerst nog even op benzine loopt levert dat in de regel geen problemen op.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


24 nov 2015 11:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Nou je hier toch bent: hoe kijk jij tegen die "waterstof-cleaning" aan, bij een THP?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


24 nov 2015 12:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik weet het (nog) niet.
Ik moet me daar nog even wat meer in verdiepen.

Vooralsnog heb ik het idee dat de aanslag in de inlaat en op de inlaatkleppen hierdoor niet zal verdwijnen omdat de waterstof eigenlijk in de cilinder verbrandt. Dus daar zal het zeker effect hebben.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


24 nov 2015 12:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17
Berichten: 534
Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ben ik ook slachtoffer ?

In 10.000 kilometer heb ik al twee keer een liter olie bij moeten vullen. Omdat ik de auto pas in april aangeschaft heb met 50.000 op de teller en ik een jaar garantie heb ben ik terug gegaan met deze klacht naar de dealer. Nu blijkt er een lichte olie lekkage te zijn aan het kleppendeksel (pakking) Die wordt nu vervangen. Daarna wordt de motor intern gereinigd (Vooral achterzijde waar blijkbaar de meeste vervuiling zit en opnieuw opgevuld met olie. Daarna moet ik een aantal weken/maanden gaan rijden en opnieuw terug naar de dealer waar opnieuw de hoeveelheid olie wordt bepaald om te kijken of er nog steeds een verhoogd verbruik is. Dit alles volgens voorschrift van de importeur.

_________________
Citroen ZX 1.4 Alure
Citroen Xsara Break 1.6 LP
Citroen Xsara Picasso 1.8 16v
Citroen Saxo 1.4 VTS
Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break
Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan
Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3
VW Tiguan 1.5 TSI DSG

Afbeelding


02 dec 2015 15:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik zie eigenlijk 2 issues:

Gewoon in de inlaat waterstof injecteren terwijl de lucht eerst door de turbo moet lijkt me een riskante aanpak.

Verhoging van de verbrandingstemp heeft vooral effect "downstream" dus in cylinder, uitlaat en kat. Deposits op de binnenkant van de klep brandt het misschien weg, op het inlaatspruitstuk en de klepstelen......


Ik zou meer iets zien in preventief engine flushen met Forte valve cleaner voor DI motoren (en ook dat spul moet je denk ik na de turbo injecteren.....)
Ik snap eigenlijk niet dat dit niet al lang preventief voorgeschreven wordt.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


02 dec 2015 15:43
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 143  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.