Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 143  Volgende
 1.6THP "problemen" ? 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
hans77 schreef:
Nu weer een rijderservaring met deze 1.6 THP: nadat 3 weken geleden de distributieketting etc vervangen zijn, viel eergisteren de kracht weer weg zonder enige melding op de display.


Dan quote ik nog maar even mijzelf over het terugkeren van het probleem:

EvilTwin schreef:
Het gaat regelmatig fout bij het niet geheel volgen van de werkplaatsinstructies. Bij MINI zijn er nogal wat gebruikers waar de fix schijnbaar twee of drie keer moest worden uitgevoerd, omdat bij de eerste keer alleen de spanner aangepakt werd, niet de nokkenasverstelling en omdat pas later de ketting verwisseld werd.

Dus diegenen met dit probleem raad ik aan om niet te makkelijk een fix te accepteren en om documentatie te vragen van de werkzaamheden (stuklijst)


alsmede dit:

Citaat:
Ik ben ook een verhaal tegen gekomen van een MINI met het spannerprobleem waar men een HPFP probleem vermoedde, maar pas toen de distributie perfect was, kwam er een foutmelding van de HPFP. Blijkbaar is het MM systeem gevoelig voor de distributietiming en gaat dus snel in noodloop, waarop er geen HPFP foutmeldingen meer gegenereerd worden.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


21 feb 2011 12:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Er zit wel wat meer verschil tussen de THP en de 2l als een paar PK. De karakteristiek van de THP is veel beter door de turbo. Komt eigenlijk meer in de buurt van de V6 (maar komt natuurlijk bovenin vermogen tekort tov die)

Jammer alleen dat er kennelijk een paar hardnekkige problemen in zitten, die zoals altijd door fabrikanten een beetje onder tapijt geschoven worden (tot dat het echt niet anders kan).

De V6 had overigens ook z'n problemen met bobines (en daardoor kats) en inderdaad nokkenasversteller die ook niet echt voor de eeuwigheid gemaakt lijkt. Ook hier kun je vraagtekens stellen bij het gebruek aan actie aan cit zijde. Wel altijd de vraag in hoeverre de verzamelde ervarignen op een forum representatief zijn. Er is altijd een zwijgende meerderheid die nergens last van heeft lijtk me. Cit zwijgt natuurlijk in alle talen over dit soort statistiek.

Vraagje : Hoe hou je eigenlijk de NOx onder controle zonder EGR? EGR is toch essentieel om de verbrandingstemperatuur laag genoeg te houden. En deze temp gaat juist omhoog door de steeds efficientere motoren.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


22 feb 2011 11:22
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
exroosje schreef:
Er is altijd een zwijgende meerderheid die nergens last van heeft lijtk me.


Is er al iemand die meer dan 100.000 km heeft gereden met de THP? Dan kan je pas echt zien of er fundamenteel iets niet klopt met het ontwerp. De volgende revisie zal dan weer alle fouten eruit hebben gehaald....als dat ook echt gebeurd?

http://www.turbochargers.nl/turbo/turbo-weetjes.html


Zat deze link net ff te lezen. Hieruit blijkt dat je met benzine turbomotoren toch veel preciezer de intervallen moet aanhouden wat olie betreft.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


22 feb 2011 11:37
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Allicht, die motor wordt al een tijd gebruikt in diverse Peugs en anders cits (en als eerste in de mini dus, maar die is dus net anders)

En er is al iets fundamenteel veranderd, want er is een service bulletin. De voorgestelde wijzigingen op de bestaande exemplaren zijn dan af fabriek ook doorgevoerd. Vraag is alleen of dat afdoende is.

Algemeen is een turbo natuurlijk een ding wat stuk kan gaan. Maar het is zeker niet zo dat die dingen bij 100K kl allemaal sneuvelen Bovendien is dat ook niet het punt bij de THP (ondanks de titel van het subject), de turbo valt uit omdat er een ander probleem is en dus noodloop. Is dat probleem weg, doet de tubo het ook weer.

Het audi artikel zet vraagtekens bij de combi longlife en turbo. Dat snap ik ook wel. Overignes is die VW longlife olie zo duur dat je beter maar kunt verwisselen ./ En nket eenturbo dus al helemaal. da's ook de ervaring bij de 1.6 HDI, deze turbo kan ook niet tegen lage verversintervallen.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


23 feb 2011 11:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
exroosje schreef:
Vraagje : Hoe hou je eigenlijk de NOx onder controle zonder EGR? EGR is toch essentieel om de verbrandingstemperatuur laag genoeg te houden. En deze temp gaat juist omhoog door de steeds efficientere motoren.


In principe kan je met een driewegkatalysator NO_x omzetten in zuivere lucht (N_2 en O_2) daarvoor zijn juist hogere temperaturen nodig. De O_2 kan dan weer gebruikt worden in diezelfde kat om HC en CO volledig te verbranden. Wat moderne MM systemen kunnen is heel snel schakelen tussen net iets te arm (meer NO_x) en net iets te rijk mensel (meer HC, CO) Het kan zelfs zijn dat er gebruik gemaakt wordt van Ceriumoxide (zelfde spul als in Eolys) maar dan verankerd in de kat-matrix. Cerium-oxide werkt dan als tijdelijk zuurstof opslag om arm en rijk te overbruggen.

De HPi deed iets soortgelijks met de Bariumkat, alleen werd daar NO_x opgeslagen ipv O_2. Diens MM schakelde enkele keren per minuut van arm naar rijk. Nu gaat dat nog vaker.

Een ander methode is al genoemd: interne EGR, waarbij de inlaatklep al een beetje open gaat in de uitlaatslag of de uitlaatklep eerder sluit dan dat de cilinder leeg is. In beide gevallen komt er uitlaatgas in de inlaatlucht.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


23 feb 2011 12:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Vandaag nog een andere storing thp opgelost:
Af en toe vermogensverlies en branden van het mm lampje

De beluchting van de vacuumgestuurde bediening van de turbo was belemmerd, waardoor de turbodruk te langzaam terug geregeld werd.
Dus dat kan ook nog. Optie 5??

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


23 feb 2011 23:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Waardoor was die toevoer belemmerd?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


24 feb 2011 00:43
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Even kleine update: gisteren het rijdend hondehok dat zich C-Crosser noemt, omgeruild voor een C5. En dan moet ik toch zeggen: als zo'n C5 THP goed loopt is het zooooooooooo'n fijne auto... :cit23

Ook wat minder goed nieuws: de importeur die afgelopen maandag z'n zonemanager bij de dealer op bezoek zou laten komen om mijn "probleem C5" te bekijken en bespreken was gisteren (woensdag, 18:00 uur) nog niet geweest :smt013 . Blijkbaar neemt de importeur het heel serieus dat mijn auto al sinds 11 januari niet deugt, is tenslotte ook pas 6 weken, dus wat zeur ik nou?

Greetz,
Walter


24 feb 2011 09:11
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07
Berichten: 953
Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Is dat echt zo'n hondehok? Tja....t blijft een japanner! Toen ik de c5 uitzocht heb ik ook nog in wat Toyota's test gereden, maar dat was toch minder. Alleen de service van Cit. is toch een stuk minder zo te zien/lezen.
Je moet gewoon geen pech krijgen met auto's van Cit. En dan zijn het fijne auto's.

_________________
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014


24 feb 2011 10:34
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
@JW:
Om het aanzuigfiltertje zit in een rubber stofdopje, en dat is weer een uitsparing in het klepdeksel gedrukt. Al met al zorgt dit voor wat te weinig lucht doorlaat.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


24 feb 2011 22:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Aha....
En heb je de indruk dat dit een struktureel probleem is, of was hier duidelijk sprake van een incident?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


24 feb 2011 22:49
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Gisteren gebeld door de dealer, ze hadden me gevraagd of ik samen met een monteur met 2 andere C5's THP wilde rijden. Citroën NL had namelijk aangegeven dat het stotteren rond 1.500 toeren een "producteigenschap" is... Woehahaha!!!!! Enfin, uiteindelijk met de beste man meegereden en hij beweerde dat een THP Sedan waar we eerst mee reden (mijn leenauto) het ook deed, ik vond van niet en voelde het niet. Daarna nog even met een nieuwe THP Tourer gereden waarvan de monteur ook vond dat 'ie het (een klein beetje) deed bij 1.500 toeren. Wel was hij met me eens dat mijn C5 het veel erger deed dan deze 2. Dit wordt dus een welles-nietes spelletje, was er al bang voor. Uiteindelijk afgesproken mijn eigen C5 mee naar huis te nemen, de tank leeg te rijden en dan 's even premium brandstof te gaan tanken.

Ik vind het allemaal ongelooflijke l*lkoek! Ik weet dat ik een behoorlijk kritische rijder ben en dat een willekeurig ander iemand het misschien veel minder erg zou vinden, maar voor mij is het rijplezier in deze waanzinnig mooie, en oorspronkelijk bere-fijne auto vergald. Ik ga het een week proberen en dan zien we wel verder.

Greetz van een niet zo-enthousiaste C5-rijder ;-)
Walter


25 feb 2011 10:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Jammer inderdaad dat het hier in uitmondt. En dat je als consument (ook als is je leasemaatschappij dat officieel) niet echt serieus genomen wordt.

Kun je een andere dealer vragen?

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


25 feb 2011 10:18
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 mei 2009 09:01
Berichten: 181
Woonplaats: De Meern
Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
@Maarten: het is niet zo zeer de dealer, maar de importeur die de discussie nu deze kant op manouvreert. De dealer heeft tot dusver gedaan wat ze dachten dat goed was, maar hebben de oplossing voor het stotteren niet voor handen. Daarom is het Technisch Platform van de importeur ingeschakeld en die gooien het nu op een "producteigenschap".

Ik heb sterk het vermoeden dat de software-update die tijdens of vlak na de distributie-modificatie is gedaan, de boosdoener is. Waarschijnlijk is die erop gericht om ergens een probleem op te lossen, maar heeft 'ie dit stotterende gedrag bij 1.500 toeren als bijverschijnsel tot gevolg.

Greetz,
Walter


25 feb 2011 13:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: turbo valt uit bij 1.6THP
Misschien moet je iets preciezer zijn in het beschrijven van het gedrag (stotteren?) en wanneer het optreedt. (koud/warm? snelheid?)

Het kan inderdaad een producteigenschap zijn, als je dat continu schakelen tussen lean-mode en tijdelijk rijk mengel in ogenschouw neemt. MN koud is lean burn bijna "Dieselen". Dat kan wat vreemd klinken.

Als je last heb van dit zgn stotteren, wat gebeurt er dan als je volgas geeft? (niet terugschakelen aub)

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


25 feb 2011 14:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 143  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.