Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143  Volgende
 1.6THP "problemen" ? 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
De auto is nog niet aangeschaft. Deze zal dan naast de C5 diesel komen.


03 nov 2023 18:51
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ze gaan wel opvallend vaak de handel in die Citroëns C5 THP.
Alleen deze handelaar heeft er ondertussen al 3 identieke staan:
https://www.grootauto.nl/occasion/citroen/c5/16-thp-dynamique/occ19167390-c397f1c4#voorraad
https://www.grootauto.nl/occasion/citroen/c5/16-thp-business/occ19198826-c397f1c4#voorraad
https://www.grootauto.nl/occasion/citroen/c5/16-thp-business/occ19218091-c397f1c4#voorraad
Zowel die witte als die grijze business uitvoering daar gisteren bekeken. Die liepen ook nog prima. Alleen ik vind ze nogal aan de prijs.
Grappig is dat ik op mijn zoektocht tot nu toe vrijwel alleen maar goed lopende C5 THP's ben tegen gekomen. Zo erg zal het dus, denk ik, allemaal niet zijn.
Daarbij, met mijn eigen C5 1.6 diesel heb ik ook genoeg problemen gehad terwijl men op de site van Autoweek gewoon doodleuk zit te vertellen dat deze 1.6 8 klepper diesels nooit stuk gaan en het eeuwige leven hebben. Nou, dus mooi niet. Tot voor 2 jaar terug behoorlijk wat ellende gehad met de injectoren die telkens kortsluiting gaven en uitvielen. En dan sta je dus ook stil. Laatste keer was notabene in Frankrijk vorig jaar zomer. Heb toen bij PSA Peugeot Retail in Roncq de 2 nog niet vervangen injectoren laten vervangen en sindsdien geen problemen meer gehad. De Fransen waren dus wel op de hoogte dat de injectoren van de 112 en 115pk 1.6 hdi's aan de lopende band uitvallen en via Citroën France nog coulance gekregen ook. Citroën/PSA/Stellantis Nederland doen net alsof ze van niets weten en je krijgt 0,0 coulance.
Verder wel eens bij andere merken gekeken naar een fatsoenlijke D segmenter. Dan kom je terecht bij auto's als een Ford Mondeo's (2.0 duratec verbruiken enorm veel olie), Opel Insignia (versnellingsbakken aan de lopende band stuk) of een Hyundai I40 (die vreten koppelingen en kettingen). Zelf 1 keer bij een I40 geweest met de 2.0 gdi motor die totaal geen compressie meer had.
Kortom, bij andere merken is het dus niet altijd beter terwijl je wel hogere prijzen betaalt dan voor een C5 THP.


03 nov 2023 19:45
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Je bent er niet vanaf te praten zo te horen.
Op basis van een proefrit van 5km valt niets te concluderen.
Steek maar eens een endoscoop in de cylinders, en maak een proefrit van 500km, dan spreken we je wel weer.
De problemen die jij hebt gehad met je hdi stellen niets voor in vergelijking met de thp ellende.

Niet voor niets zijn modellen met motoren van voor de thp en fsi drama generatie vaak gewilder en duurder.


03 nov 2023 21:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2021 19:01
Berichten: 341
Woonplaats: Haarlem
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ook als je een zeer bekende Citroën specialist van het c5 forum zou bellen voor info over deze motor, krijg je te horen "Ik verkoop hem liever niet"!!!

Het klopt ook, dat sommige ruim boven de 2 ton gelopen hebben, maar je krijgt geen overzicht wat voor kosten er aan besteed zijn.


03 nov 2023 22:30
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Heel goed samengevat Jan, ik ben er ook ingestonken na een proefrit van 30km met mijn eerste 508THP, leek allemaal in orde met onderhoud volgens het boekje. Mijn huidige THP heeft juist geen onderhoud volgens het boekje gehad, de olie is veel vaker en eerder ververst dan voorgeschreven, je aan het boekje houden is garantie voor einde motor rond 70 a 80K.

Mocht je toch het blok willen vervangen, een nieuw blok kost € 10600 + 1100 statiegeld bij PSA.
Een gereviseerd blok kost € 6700 bij PSA, vorig jaar nog 8900 nieuwe en 4000 gereviseerd, daar zal volgend jaar nog een schep bovenop komen.
Uiteraard komt er nog van alles aan kosten bij, denk aan pakkingen, koppeling (ligt toch open), etc etc., wordt een prijzige C5, boven op de matige kwaliteit van de gehele auto.


03 nov 2023 22:31
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 03 nov 2011 17:16
Berichten: 230
Woonplaats: Alkmaar
Auto: C4 Cactus PT110 Shine
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 48000
Kleur: Polar White


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik denk dat je even moet zoeken voor een goede thp, met mijn zoon op zoek geweest naar een goedkope DS3 1.6thp, 2 auto's gezien die beide slecht liepen en in noodloop stonden, beide met een km stand van ongeveer 130000, nu eentje uit 2010 met 254000 op de teller. Motortje loopt perfect, geen olieverbruik of iets dergelijks, we gaan wel voor de zekerheid de ketting vervangen, niet dat je die hoort maar omdat er geen onderhouds geschiedenis bekend is.


04 nov 2023 11:23
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik ben ook van plan de ketting rond de 80 a 100k preventief te vervangen, vorig jaar waren de onderdelen daarvoor bij de dealer goedkoper dan online. Tenminste als je voor een complete set gaat incl. tandwielen, vorig jaar was dat 250 euro bij de dealer. Het vervangen zal ik zelf moeten doen uit noodzaak, de fietsenmaker om de hoek is failliet :lol:


04 nov 2023 11:38
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Citaat:
wordt een prijzige C5, boven op de matige kwaliteit van de gehele auto.


Matige kwaliteit van de gehele auto kan ik niet onderschrijven. Sterker nog, buiten de motorische problemen heb ik gedurende bijna 10 jaar en 230.000km geen enkel defect gehad aan de auto zelf.
Misschien ligt het er ook aan dat de mijne al een versie is van na de facelift waarbij er kwalitatief veel verbeterd is aan de C5 X7. Hier geen spontaan naar beneden vallende zijruiten, geen uitvallende displays of kapotte deurscharnieren. Alles blijft het perfect doen, ook alle electronica. En dat zie je bij andere merken weleens anders. Het motortje is me dan wel weer tegengevallen. Alle 4 de injektoren zijn inmiddels vervangen (en dat zijn dure jongens!), egr klep ging pas geleden stuk en bij 170k was ik al aan de beurt voor een nieuw roetfilter. En dat terwijl ik louter lange afstanden rijd en ik steevast of Shell V Power diesel of Aral Ultimate diesel tank over de grens in Duitsland.

Citaat:
Niet voor niets zijn modellen met motoren van voor de thp en fsi drama generatie vaak gewilder en duurder.

Dat is niet altijd zo. Vandaag kwam er bij de Groot waar ik afgelopen week was om te kijken voor 2 C5 THP's weer een C5 online maar nu met de aloude 2 liter EW motor en ook nog eens hydractieve vering en met ongeveer dezelfde km.stand als die THP's:
https://www.grootauto.nl/occasion/citroen/c5/20-16v-comfort/occ19221018-c397f1c4#voorraad
Precies even duur dus als die beide THP's en dat terwijl deze Comfort uitvoering meer opties heeft plus ook nog eens is uitgerust met hydractief. Die vlieger gaat dus niet altijd op.
Trouwens, wel opvallend dat deze handelaar nu opeens 4 C5 sedans heeft staan. Het lijkt wel een C5 specialist :D

Citaat:
nu eentje uit 2010 met 254000 op de teller. Motortje loopt perfect, geen olieverbruik of iets dergelijks, we gaan wel voor de zekerheid de ketting vervangen


Valt me ook op ja. Dat THP's met hogere km.standen vaak in betere conditie lijken te zijn dan die met lage km.standen. Maar zoals kees05 het zegt, je weet natuurlijk niet wat de kosten zijn geweest om deze km.stand te bereiken. Sterker nog, het hele motorblok kan wel onlangs zijn vervangen. Als dat het geval is, dan ben je dus echt spekkoper.
Verder gaat het mij er ook niet om dat het ding in perfecte staat moet zijn zoals deze uit de fabriek kwam rollen. Een keer een hikje of wat olieverbruik kan ik voor dat geld wel op de koop toenemen. Je koopt voor dat geld ook geen nieuw auto! En, bij andere merken is het gras ook niet groener. Die VAG TSI's en TFSI's kan je ook maar beter heel ver links laten liggen. Tijdje geleden een periode gehad waarbij ik dacht een BMW 3 serie te moeten hebben. Zo'n F30. Maar wat een ellende kom je dan tegen zeg! Daarvan loopt er echt geen enkele meer fatsoenlijk na een jaar of 8. Verder hoor je ook veel ellende bij Volvo met de 1.6 T3 motor en de nieuwere VEA's. Dat wordt hem dus ook niet. Bij Renault kan je dan gaan voor een Talisman met 1.6 TCE en altijd in combi met de EDC automaat. Die laatste zijn zeer breekbaar en de motoren schijnen het ook niet eeuwig vol te houden. Bij die Hyundai's I40 vergaat de koppeling als sneeuw voor de zon en zie je ook regelmatig advertenties van deze auto's met motorschades. Bij de Opel Insignia gaan de handbakken aan de lopende band stuk. Enige wat dan overblijft is een Toyota Avensis (daar wil ik nog niet dood in worden gevonden en rijd ook voor geen meter) of een Honda Accord. Die laatste is een super fijne en zeer betrouwbare auto. Maar bekijk de prijzen eens. Voor een 2010 wordt zomaar nog 10k of meer gevraagd. Een C5 heb je gewoon voor de helft van het geld! Dan neem ik eventuele onkosten wel op de koop toe.
Trouwens, de bedragen die hier worden genoemd voor een gereviseerde thp motor zijn wel erg overdreven. Ik vind ze op het internet voor iets over de 2k: https://revisiemotorbenelux.nl/product/gereviseerde-motor-peugeot-508-sw-1-6-16v-thp-5f02-5fv/
Bij de onderdelenlijn voor 2,6K: https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/magazijn/motorcode/5f02/onderdeel/motor/
Dus ik snap niet waar jullie die bizar hoge prijzen vandaan halen.
Inbouw van zo'n motor is ook geen heksenwerk. Het is en blijft maar een 4 cilindertje en geen één of andere dikke V8 of V6. Dan ben je voor alles bij elkaar 3k klaar en kun je weer jaren verder! Bij 2k aanschafprijs heb je dus voor 5k in totaal een technische goede auto met een motor erin die hoogstwaarschijnlijk beter is als nieuw!


04 nov 2023 15:24
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12
Berichten: 7260
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
He? Je reed toch een C5 ph2?
Wat ik gezien heb aan kwaliteitsissues bij een C5 ph3 was niet bepaald moedgevend. Roestbescherming lijkt wel afwezig, en best hard nodig. En wat ik begreep, was het exemplaar wat ik bekeek daar geen uitzondering op.


04 nov 2023 16:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
c5jan schreef:
He? Je reed toch een C5 ph2?
Wat ik gezien heb aan kwaliteitsissues bij een C5 ph3 was niet bepaald moedgevend. Roestbescherming lijkt wel afwezig, en best hard nodig. En wat ik begreep, was het exemplaar wat ik bekeek daar geen uitzondering op.


Nee, nee. Gewoon een C5 X7. Dus model vanaf bj. 2008.
Van roest heeft de mijne totaal geen last. Pas nog op de brug gehad en er valt werkelijk waar geen spatje roest te bekennen. Zelfs de uitlaat is na 12 jaar nog in uitstekende staat. Kan me ook niet herinneren ooit iets van roest te hebben gezien op welke C5 dan ook. Ook de C5 1 Ph1 en Ph2 hadden dit al prima voor elkaar in tegenstelling tot de Xsara Picasso en de eerste C3's die al snel last kregen van verroeste dorpels.


04 nov 2023 18:29
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Dan is je C5 een uitzondering, de meeste C5 X7 zien er miserabel uit als je de onderkant ziet, in tegenstelling tot de Ph2.
De uitlaat is bij elke C5 van bovengemiddelde kwaliteit, afgezien van het feit dat ze bij een diesel minder vaak sneuvelen.

Het probleem met de verstuivers in je diesel komt niet van Citroen, daar hebben alle diesels last van gehad, ongeacht het merk en type motor. Diesel specialisten hebben hier goud geld aan verdiend, de oorzaak lag bijna altijd in het tanken van goedkope diesel en niet op tijd vervangen van het brandstoffilter. Net als E10 niet gezond is voor een hoop benzine motoren, geld dat ook voor de biodiesel gemengd in gewone diesel, tank maar eens 100% HVO, dan kun je de knip trekken na 800km voor nieuwe verstuivers.


04 nov 2023 21:17
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 01 jan 2013 23:40
Berichten: 326
Auto: Citroën C5 1.6 E-HDI Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12777CJ
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 274.000
Kleur: gris aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
C5HDI110 schreef:
Dan is je C5 een uitzondering, de meeste C5 X7 zien er miserabel uit als je de onderkant ziet, in tegenstelling tot de Ph2.
De uitlaat is bij elke C5 van bovengemiddelde kwaliteit, afgezien van het feit dat ze bij een diesel minder vaak sneuvelen.

Het probleem met de verstuivers in je diesel komt niet van Citroen, daar hebben alle diesels last van gehad, ongeacht het merk en type motor. Diesel specialisten hebben hier goud geld aan verdiend, de oorzaak lag bijna altijd in het tanken van goedkope diesel en niet op tijd vervangen van het brandstoffilter. Net als E10 niet gezond is voor een hoop benzine motoren, geld dat ook voor de biodiesel gemengd in gewone diesel, tank maar eens 100% HVO, dan kun je de knip trekken na 800km voor nieuwe verstuivers.


Nou, het zijn wel met name de 1.6 hdi 112/115 en de 1.6 tdi van VAG die betroffen zijn. Bij de 2.0 hdi of 2.0 tdi's van deze wereld zie je nauwelijks tot nooit problemen met de injectoren.
Al in 2014 werd er in de Franse pers melding gemaakt dat er behoorlijke problemen zouden zijn met de injectoren van deze motoren: [url]https://www.autoplus.fr/archives-par-numero/n-1364/a-nouveau-des-soucis-dinjecteurs
[/url]
Ondertussen staat zowel de hele Franse autopers er vol mee en dat heeft zijn uitwerking gehad daar want PSA vergoed nog altijd een deel op coulance als je te maken krijgt met storingen veroorzaakt door deze injectoren. Het betreft hier trouwens injectoren van Siemens Continental.
Coulance kan je in Nederland vergeten heb ik helaas meerdere malen aan den lijve mogen ondervinden. Bij Citroën zeggen ze gewoon, pech gehad kan gebeuren en u draait zelf 100% voor de kosten op. Komt ook een deel door het feit dat deze motoren in Nederland lang niet zo veel verkocht zijn als destijds in Frankrijk waar bijna iedere auto een dieselmotor heeft. Daarbij, PSA/Stellantis Nederland is bepaald niet gortig met het geven van coulance. Dat zie je nu weer terug bij mensen die betroffen zijn door het 1.2 Puretech probleem.
Vanaf het moment dat ik mijn C5 1.6 hdi 112 heb gehad heb ik louter V Power diesel en Aral Ultimate diesel getankt hier over de grens in Duitsland. Dat de oorzaak van het probleem zou liggen in het tanken van goedkope diesel is dus pertinent niet waar. Aral Ultimate en Shell V Power zijn verre van goedkope brandstoffen en bevatten in Duitsland 0 % biodiesel. Daar zijn ook meerdere artikelen en Youtube video's over te vinden die dit bevestigen. Nu weet ik natuurlijk niet wat de eigenaar voor mij erin heeft getankt. Dan moet de schade zijn ontstaan in de eerste 38000km. Maar hoe kan het dan dat de eerste injector het pas begaf bij 150.000km terwijl ik 112000km louter op diesel heb gereden dat 0% biodiesel bevatte? Conclusie is dus dat het gewoon een ontwerpfout betrof in de injector wat dus ook bevestigd wordt in de Franse autopers.

Helaas, en misschien maar gelukkig ook, kan ik ook niet bevestigen dat de onderkant van mijn C5 er miserabel en verroest uitziet. Ik heb hem laatst nog in Duitsland op de brug gehad en kreeg zelfs complimenten over hoe goed de bodem en het plaatwerk er nog uit zag. De Werkstattmeister zei letterlijk dat merken als Mercedes, Ford, Toyota en Volvo hier nog een voorbeeld aan kunnen nemen. En inderdaad, het ziet er ook nog allemaal uit als nieuw. Ook nog nooit last gehad van verroeste remleidingen of zo. En dat is bij andere merken en modellen van veel jongere leeftijd wel eens anders.

Alles bij elkaar vind ik de kwaliteit van de C5 X7, en vooral die van na de facelift, helemaal zo slecht nog niet. Zeker niet in vergelijk met bepaalde Duitse merken.


05 nov 2023 15:10
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Siemens systemen hadden bij de allereerste HDI al kuren, o.a. in de Xsara, in de Xantia was het altijd Bosch, wat probleemloos is, Bosch heeft diesel techniek veel beter onder de knie. Ik wist niet dat PSA nog Siemens heeft gebruikt in de 2.0-16V HDI, je zou zeggen dat ze hun lesje wel geleerd hebben met de Siemens systemen in o.a. de Xsara.

Wat de kwaliteit van de C5 X7 betreft, mogelijk zijn de laatste bouwjaren 2014/15 beter, daar heb ik nooit onder gekeken, meestal 2008 t/m 2012 en dat is echt om te huilen in vergelijking met een Ph2. In 2014 kwam de 508 facelift, zou zomaar kunnen dat de C5 vanaf toen geprofiteerd heeft van kwaliteitsverbetering.


06 nov 2023 00:32
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10662
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ben het er toch niet mee eens,
Heb beide ph nieuw gekocht.
De ph 2 was een ramp en de ph3 zat veel beter in elkaar.
Een simpel voorbeeld, de veren van de deurvakjes..
En zo zijn er nog punten.

Enige wat ik bij de ph3 minder vond was de kwaliteit van de zwarte lak.


06 nov 2023 15:37
Profiel
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06
Berichten: 3550
Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
type 1 en 1b (overgangsmodel naar 2) en ph2 gehad.
De 1b was eigenlijk de beste. (minste karakter).
Heb aan enkele ph3 gesleuteld (niet van mezelf) en die vond ik best goed in elkaar steken (helemaal geen roest wat ik sowieso ook nooit heb gezien bij de mijne).
Vind alleen het ph3 veersysteem met "verbeterde" veercilinders een innovatie te ver. (of eigenlijk gewoon een verslechtering tov de oude met ouderwetse retour)

Wil je roest zien bij een nieuwere auto; Mazda, Ford, Dacia...enz


06 nov 2023 16:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2131 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 139, 140, 141, 142, 143  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 73 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.