Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Het is mij overigens nog steeds niet duidelijk wat "gemodificeerd" inhoudt mbt de ketting.
Of dat dat maar een kletspraatje is om ongerustheid weg te nemen....
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
27 feb 2017 10:31 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
1.6THP "problemen" ?
Die THP mag een probleem zijn, ook andere merken kunnen er wat van. Nu we in afwachting zijn van nader nieuws over de overname van Opel door PSA bestaat het gevaar dat er straks Opelmotoren in PSA's komen. Lees daarom alvast deze horrorstory: http://www.problemcar.nl/nl/professiona ... rmaal.html
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
27 feb 2017 11:17 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33390 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Een tien jaar oude bedrijfsbus ???
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
27 feb 2017 11:21 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Klopt. Is inmiddels zo "gewoon" dat je ze daar niet meer vindt. Ik heb een buurman met een flinke garage, die mij wel eens wat horrorstories vertelt. THP niveau.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
27 feb 2017 11:31 |
|
|
Jooster
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11 Berichten: 766
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 200000
Kleur: Zwart parelmoer
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Gebeurt toch wel vaker dat iets erg vast zit? Kan net zo goed bij een vorige beurt verkeerd gemonteerd zijn. En het betreft maar 1 auto. Lijkt me bepaald geen horrorstory zoals bij de 1.6THP.
|
27 feb 2017 11:34 |
|
|
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13870 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: HYUNDAI TUCSON MX4 48V SHINE
Opties: trekkaak
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
als het regent komt er water te staan bij de Vivaro op het motorblok , daar waar de verstuivers zitten en zo roesten die vast,
|
27 feb 2017 11:34 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Klopt Willy. We kunnen het horror noemen, maar ik ben meer van het OMdenken.
Het is een algemeen bekend iets. Er is prachtig gereedschap voor om dit te demonteren. En je kunt het van tevoren zien aankomen.
Garages moeten anders leren denken, pro-actief inspelen op veranderingen in autotechniek. Niet wachten tot er een probleem ontstaat en je dan pas verdiepen in de materie. Dan loop je steeds achter de feiten aan. En raak je gefrustreerd.
Alleen op deze manier blijft het vak leuk denk ik.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
27 feb 2017 12:15 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
In de nieuwe opel crossland (c3p) komen iig geen gm blokken maar psa blokken, zowel de bluehdi en de 1,2 ethp
|
27 feb 2017 13:01 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
BJG schreef: Alleen op deze manier blijft het vak leuk denk ik. Geheel mee eens, maar waarom zijn er dan maar zo weinig "GJO's"?.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
27 feb 2017 15:12 |
|
|
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10663
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
er zijn er zeker nog, ff zoeken... denk dat er ook nog betere zijn..
|
27 feb 2017 17:18 |
|
|
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2464
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Eens met BJG, van de andere kant ben ik nieuwsgierig hoelang de consument nog pikt dat voor veel geld een matig tot slecht product wordt verkocht. Dit gaat natuurlijk niet alleen over THP blokken maar denk ook aan VAG motoren etc. De kwaliteit loopt in rasse schreden terug, ook niet gek als je ziet wat er uit een klein motortje aan vermogen geperst wordt. Is het dan alleen maar om €€ te doen?
Of is het dat een product anders verkocht moet gaan worden, termen als onderhoudsvrij etc. gewoon achterwegen laten en zeggen waar het op staat?
Dit zijn dingen waarover ik regelmatig nadenk, je verwacht toch dat ergens een grens ligt?
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
02 maart 2017 15:46 |
|
|
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Zoals je in mijn topic kunt lezen heb ik uiteindelijk bij 180000km een nieuwe motor gekregen.
Enerzijds kun je zeggen wat goed dat men bij zo'n km stand nog deze ondersteuning biedt, anderzijds heeft het geintje me al wel duizenden euros gekost. Het is nl allang uit de garantie dus telkens coulance waar je zelf ook wat aan mag bijdragen.
De software updates die cit heeft gedaan om het probleem "op te lossen" hebben ook als doel gehad om de storingsgrens verder op te trekken. Ik kreeg nl. nooit een foutmelding op de timing zelf, maar telkens wel een auto die steeds minder soepel loopt.
En aangezien men pas bij de 3e ketting de motor wil vervangen is de kans groot dat de consument al ruim voor tijd eieren voor zijn geld heeft gekozen. Of bv niet voor coulance in aanmerking komt omdat hij onderhoud inmiddels elders uitvoert.
De nieuwe motor rijdt weer heerlijk, moeiteloos, soeverein, soepel. Dit ok door de wederhelft opgemerkt. Ook het schakelen was opeens een stuk beter, kennelijk was de motor / bak interactie ook verstoord.
Moraal: Zorg bij een THP voor een volledige onderhoudshistorie en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Overigens, in dit segment is het vaak niet een consument maar een lease maatschappij die de andere partij is. Deze hebben ongetwijfeld wat meer in de melk te brokkelen...
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
29 maart 2017 12:48 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik ben zelfs zo arrogant om te durven denken dat ik iedere THP probleemloos en goed rijdend op de weg zou kunnen houden. Dit betekent echter veel inventief en preventief onderhoud, daar hangt wel een prijskaartje aan. Veel leasemaatschappijen maar ook garages willen dit niet en denken er niet eens over na hoe ze iets kunnen voorkomen door preventief ingrijpen (vb ketting op tijd zetten voordat er klachten zijn). Daardoor wordt de problematiek alleen maar groter, en wordt er een nieuwe ketting gemonteerd die in no time weer gerekt is, en zo begint de vicieuze cirkel.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 maart 2017 15:12 |
|
|
JanSr
C5club Veteraan
Geregistreerd: 29 jan 2013 18:13 Berichten: 1216 Woonplaats: Soestdijk
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat PhII
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: Donkergrijs
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Een paar kennissen en vrienden met deze rampenauo's. Allemaal al aan de tweede motor na eindeloss tijdvretend gedoe, vervangende autootjes of zelfs dat niet en budgettair gelazer bij goodwill na de garantie. Ik beveel ze steeds aan: Inruilen bij de dealer tegen een C5 met een betrouwbare motortype. Waar niemand het nog over heeft is dat de tweeedehandswaarde van een C5 met dit type motor zeer laag zal zijn.
_________________ Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
|
29 maart 2017 15:33 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: 1.6THP "problemen" ?
Klopt. Je hebt alleen niet veel inruil keuzealternatief als je een benzine C5 zoekt...
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
29 maart 2017 22:26 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|