Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Storing transmissie : 2.0 met 4traps automaat (lpg) 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Storing transmissie : 2.0 met 4traps automaat (lpg)
Beste forumgenoten,

Sinds twee weken heb ik een vervelend probleem met mijn C5 : de automaat "klapt" vast! (je hoort een harde slag).
In het display verschijnt : "Storing transmissie" en de automaat schakelt dan niet meer en blijft in versnelling hangen. (meestal de 3). De "winter/sport" icoontjes blijven vervolgens knipperen in de versnellingsindicator.

Stoppen en opnieuw starten is de oplossing. Vervolgens kan ik 8 van de 10 keer weer normaal rijden.
In eerste instantie gebeurde het alleen bij koude omstandigheden, had ik het idee (en meestal net met invoegen op de snelweg :shock: ).
Maar het werd erger: de storing trad na een paar dagen zelfs op bij constante snelheid op de snelweg (130km/h) in de 4 (dus NIET op een schakelmoment) of zelfs acceleratie/deceleratie. Vervolgens doorkachelen maar "o wee" als je onder toeren komt, dan knalt de bak met veel geweld terug naar 3 en blijft daar vervolgens in steken....

Afgezien van comfort ook niet echt veilig.

Het is me 1x gelukt om in storingstoestand de bak op Manual te krijgen en te kunnen schakelen. Maar meestal lukt dit niet.

Ongeveer een week voorafgaand had ik 2x bemerkt dat de automaat soms stokte bij opschakelen maar weitte dit zelf aan de extreme koude en/of per toeval gelijtijdig overschakelen op lpg.

Het lijkt mij een koppelings-probleem maar ik ben geen techneut.

De auto is 20 Oktober 2009 geleverd door Driessen Eindhoven. Inmiddels staat er ruim 12000km op de teller.
Je kunt je voorstellen dat ik NIET blij ben. Mijn C5 staat nu bijna 1 week al bij de dealer. Men wist zich geen raad en diagnose duurde 2 dagen.
Laatste bericht was dat de oliedruksensoren in de bak opnieuw moesten worden afgesteld maar dat er ook kans was dat de hele bak moest worden vervangen. Hoop morgen meer te weten.

Zijn er mensen hier bekend met het probleem?
Ervaringen 4-traps automaat 2.0 ?

Bij voorbaat dank
Jeroen


04 feb 2010 13:12
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21
Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing transmissie : 2.0 met 4traps automaat (lpg)
Hier ervaring et de AL4 bak uit 2005. In het instructieboekje staat wanneer de lampjes van de "S" en de sneeuwstand afwisselend knipperen, je direct naar de dealer moet. Is een ernstige storing! Auto is nog in de garantie, dus niet verder over nadenken; Driessen aan het werk zetten!!!
Onze AL4 bak zijn na 200000km de regeldrukkleppen vervangen, dat komt vaker voor bij deze kmstand. probleem was helemaal opgelost en hij schakelt weer prima.
Johan


04 feb 2010 14:07
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Geregistreerd: 17 maart 2009 22:27
Berichten: 81
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11911
Productienummer: 10229
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 123000
Kleur: Blue Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing transmissie : 2.0 met 4traps automaat (lpg)
Ook wij hebben dit probleem met de 2.0l benzine 4 traps. Niet de eerste keer overigens,
de peugeot 407 die we hiervoor hadden (ook 2.0l aut 4versn.) had hetzelfde euvel. De 406 die we daarvoor hadden had dit probleem ook. Daar is toen de hele bak vervangen.

Bij de 407 is niet de hele bak vervangen maar zijn er een paar onderdelen vervangen waarna
het euvel opgelost was.


05 feb 2010 13:54
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing transmissie : 2.0 met 4traps automaat (lpg)
Ik had ongeveer een half jaar geleden precies hetzelfde. Mijn auto stond twee weken bij de dealer en ik werd er helemaal gek van. Uiteindelijk is het probleem door de garage perfect opgelost. Wat er precies gebeurd is, weet ik niet maar het was iets van "hydraulische kleppen vervangen". Zeker geen nieuwe bak! De rekening was te overzien mede door een stukje coulance vanCitroen. De garage was Bennie Wilmink in Almelo. Misschien kan jouw dealer een keer met ze bellen.

Succes.

Pierre


07 feb 2010 17:53
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 sep 2009 23:19
Berichten: 167
Woonplaats: waalre
Auto: c5 break exlusive automaat 2.0
Opties: RT2 trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09117
Productienummer: 0326
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145000
Kleur: gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing transmissie : 2.0 met 4traps automaat (lpg)
Mmh alweer Driessen
Probeer eens een echte dealer in de buurt van eindhoven
Waalre hapert

_________________
c5 break exlusive automaat 2.0 echtgenote peugeot 206 en een trike rewaco hs4 , oudste zoon c5 break prestige , jongste zoon c4 coupe 1.6 vtr.


07 feb 2010 21:59
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing transmissie : 2.0 met 4traps automaat (lpg)
Inderdaad. Na een week in reparatie te hebben gestaan uiteindelijk oliedruk kleppen vervangen. Rijdt nu weer als een trein!


08 feb 2010 17:16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing transmissie : 2.0 met 4traps automaat (lpg)
2 weken en 2 dkm verder : nog steeds een soepel schakelende bak.
Ben echt iedere dag enorm blij met mijn C5.


11 feb 2010 22:10
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.