Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 fluitende koppeling.... 
Auteur Bericht
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4510
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fluitende koppeling....
1800 Euro :shock: Is dat een koppeling waar bladgoud op zit :shock:

Gezien de hoeveelheid werk is het inderdaad verstandig om de koppeling als set te vervangen, daar zit een nieuw druklager inbegrepen. Het is best wel een klusje, maar constructie technisch gezien, heel goed te doen bij een C5-3 met 1.8-16V benzine motor, je kan overal goed bij, ik schat in dat het bij een Citroen dealer niet eens zoveel kost. Ik vermoed dat de garage denkt, oei een Citroen dat is altijd lastig, laten we een heel hoog bedrag noemen, dan druipt de klant hopelijk af en anders hebben we niets te verliezen.


22 sep 2023 19:29
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 14 mei 2019 10:16
Berichten: 472
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 378.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fluitende koppeling....
1800€ :shock:

Mijn koppeling was eigenlijk nog prima in orde en plaat en drukgroep hadden nog best een paar 100.000km mee gekund. Leek mij althans, met mijn lekenoog. Plaat was nog bijna net zo dik als de nieuwe, de drukgroep zag er nog heel netjes uit, geen rare plekken oid.

Maar aangezien ik de onderdelen al had gekocht voor het openmaken heb ik ze toch maar vervangen. En ook het vervangen van de keerring van de versnellingsbak was een goede zet, de lekkage die ik bij de bak had was en is volledig verdwenen.

Maar eigenlijk had ik dus met vervangen van die keerring en de druklager kunnen volstaan, had ik voor 50€ klaar geweest.

Misschien denkt die garage meer iets van als-tie het accepteert istie gek en klappen wij in onze handjes, als hij niet accepteert geen probleem, komt vast wel een andere langs die wel voor de bijl gaat. Ze gaan er natuurlijk ook van uit dat die koppeling echt noodzaak is dus je moet haast wel.

Ik zou het lekker zelf doen, is een vrij simpele klus die je, als je je vooraf goed documenteert en je hebt de juiste spullen bij de hand, in een weekend op je gemakkie zomaar voor mekaar hebt hoor.


22 sep 2023 19:48
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 15 maart 2008 12:26
Berichten: 124
Auto: C5 1.8 16v Dynamique Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 153.000
Kleur: zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fluitende koppeling....
grappig genoeg is het een Citroen dealer, althans als je van Mossel in Amsterdam ZO als een citroendealer aanmerkt, maar dat lijkt me toch wel. Stadionplein en Citroen Zuid Oost werden Van Mossel.
Ik zie nu dat zelfs de ANWB een bedrag van rond de 850 redelijk vindt dus ik ga bij het ophalen volgende week maar eens stevig reclameren....


22 sep 2023 20:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 83 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.