Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 aug 2013 20:16
Berichten: 590
Woonplaats: Nijmegen
Auto: C4 Grand Picasso 1.2 Puretech
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: B
kilometerstand: 30000
Kleur: Gris Sable


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6hdi en 2.0 hdi 2010-2014
Roman schreef:
Die heb ik ook gehad in de picasso, maar die heeft in de picasso iets meer koppel dan in de c5
112pk en 270 Nm plus een 6 bak.
Waar de c5 240 Nlm en een 5 bak heeft.

In 2012 dan ;)


Inderdaad, wij hebben de 5 bak gehad in onze C5 en dit overigens altijd een fijn blok gevonden. gereden tot 325k met originele roetfilter/turbo en koppeling er nog in. Motorblok nooit ergens open voor gelegen. En dat alles met filterje er gewoon in en geen langere peilstok. Wij gingen vervolgens proefrijden in een C4 Picasso uit 2010 met dezelfde motor. We vonden die enigzins onrustig en lawaaiig. Dezelfde dag gingen we proefrijden in onze huidige auto, dus met euro-5 (ehdi) motor en 6 versnellingen. Tjonge wat geeft dat beetje extra koppel een grotere trekkracht en soepeler rijstijl. Gecombineerd met de 6 bak een heeeeeel stuk stiller dan de oude 1.6Hdi. Volgens fabrieksopgave ook zuiniger. Dit kunnen dus overwegingen zijn bij de aanschaf..... Of het in de praktijk ook zuiniger is weet ik niet, maar ik rij nu gemiddeld 1:19,2 (na chippen) en dat vind ik erg goed te noemen (voor chippen rond de 1:18)

_________________
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....


15 jun 2018 09:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.