Citroen C5 club forum
https://www.c5club.nl/c5forum/

Granulaat reiniging de oplossing ?
https://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=54&t=19799
Pagina 3 van 4

Auteur:  JW-C5 [ 27 feb 2018 13:11 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

.....te vinden in dit hoofdstuk van BJG-Diagnostics.

Groet,
JW

Auteur:  GW-tje [ 27 feb 2018 16:19 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Afdoppen van de PCV naar het inlaattraject is voor de THP misschien een (deel)oplossing. Bij de VTi motoren die geen extra PCV heeft is dit geen optie. Voor beide motoren ondervangt de Oilsaver een slechte keerklep en houdt de overmaat aan olie in de ontwijkende gasstroom tegen. Samen met van tijd tot tijd een motorflush is dat een aanmerkelijk voordeliger oplossing dan een nieuw kleppendeksel, wat ook niet afdoende functioneert.

Auteur:  Roman [ 27 feb 2018 16:26 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Bjg zal het wel weten maar ik heb eens begrepen dat het bij de vti lekt bij de zuigerveren,
Doe maar eens een lek test.

Auteur:  exroosje [ 27 feb 2018 19:04 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Afdoppen carterventilatie heeft niet voorkomen dat mijn 1e motor vervangen moest worden.
Bij mij lekte inderdaad de olie langs de klep seals.

De motor begon na de 1e ketting vervanging wat olie te verbruiken (toen was alles nog schoon) en bij de 2e keer was de zaak ook dusdanig vervuild dat er granulaatreiniging nodig was.

Waardoor gaan die klepseals lekken ? Verband met de kettingvervanging? Wie het weet mag het zeggen.

Auteur:  BJG [ 27 feb 2018 19:23 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Jouw motor is denk ik niet vervangen vanwege lekkende klepseals.
Het probleem zijn vastzittende, en ik denk daarom zelfs gebroken, zuigerveren geweest.

En ik denk dat de service adviseur van de importeur een goede training heeft gehad...

Auteur:  JW-C5 [ 27 feb 2018 19:52 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

....zo gaat dat dan.....
Win-win heet dat, klant tevreden, min of meer, en de importeur is niet met de billen bloot gegaan ;)

Groet,
JW

Auteur:  gerben [ 28 feb 2018 09:29 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij de garage voor een granulaat reiniging (Over een maand. Het is blijkbaar erg druk) Ben benieuwd of dit gaat helpen.

Auteur:  GW-tje [ 09 maart 2018 10:43 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Nog héél even inhaken op de VTi. Ik krijg de laatste tijd van steeds meer bedrijven aanvragen voor Oilsavers. Vorige week zat daar een garagebedrijf tussen die bij een VTi hadden geflushed en de zuigerveren hadden vernieuwd.......
Nog steeds verbruikte deze motor 1,5 liter olie op 3000 km. Ten einde raad wordt er dan toch een Oilsaver besteld.

Auteur:  willy4 [ 09 maart 2018 12:38 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

er zijn wel meerdere zaken dan zuigerveren.

Auteur:  BJG [ 09 maart 2018 12:48 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Wat is nu het olieverbruik na monteren van de oilsaver bij deze motor?

Auteur:  GW-tje [ 09 maart 2018 13:00 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Bij deze VTi moet hij nog gemonteerd worden, maar door de bank genomen halveert het olieverbruik door toepassing van de Oilsaver. In mijn eigen C5, waar hij nu sinds december 2015 in gemonteerd zit, is het olieverbruik daadwerkelijk gehalveerd. Ik kan nu ruim 8000 km met 1 liter olie rijden.
Momenteel zijn er zo'n 120 in omloop. Grappig is, dat er een verschuiving plaatsvindt van particulieren naar garagebedrijven die ze bestellen. Soms met 7 stuks tegelijk.

Tot nog toe: geen klachten en 0 problemen. Ik adviseer wel om eerst de motor goed te flushen.

Auteur:  c5maarten [ 09 maart 2018 13:03 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Op het CIFO zag ik toch ook een ervaring bijkomen dat de oilsaver bij de VTI niet het gewenste effect had. Ik ben ook eens benieuwd naar meer ervaringen icm een VTI. Mijn schoonouders hebben een c3 met 1.4 VTI. Verbruik is na 8 jaar nog bijna 0, auto heeft slechts 55000 km gelopen, dit verbaasd me wel gezien het lage aantal gebruik km's.

Auteur:  willy4 [ 09 maart 2018 13:06 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

MartijnC5
C5club extreme Fan


Geregistreerd: 06 mei 2015 18:20
Berichten: 145
Auto: C5 2.0 16v Berline Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 234567
Kleur: Ganache


Naar boven

Re: Mijn Exclusive LPG C5 uit 2004
Auto rijdt nog steeds lekker
Het oil saver dingetje heb ik er uit gehaald, na plaatsing begint de motor na enkele dagen heel beroerd te lopen, foutmeldingen enz. Bij verwijdering zijn de problemen weg. Na een poosje weer terug geplaatst en al vlot weer het beroerde lopen. Dan maar olie bijvullen

Storing P0170 En de andere "je katalysator is aan het overlijden" zijn al een hele poos weg na het proberen van dit spul!
https://www.wynns.nl/product/catalytic- ... r-cleaner/

Nooit gedacht dat het zó goed zou werken

Auteur:  Menno [ 09 maart 2018 13:31 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

Niet weer de discussie , wel / niet zo’n ding ....

Auteur:  BJG [ 09 maart 2018 15:55 ]
Berichttitel:  Re: Granulaat reiniging de oplossing ?

GW-tje schreef:
Bij deze VTi moet hij nog gemonteerd worden, maar door de bank genomen halveert het olieverbruik door toepassing van de Oilsaver.


Vandaar de vraag:
ik zou graag willen weten hoeveel van het olieverbruik daadwerkelijk komt via de carterventilatie. Dat betekent dat je een inschatting kunt maken van het probleem.

vb Stel dat je 0,5 l/1000 km verbruik hebt via de PCV, dan zullen, normaal gesproken, dezelfde motoren datzelfde verbruik ongeveer hebben.

Verbruikt een motor dan 1,5 l/1000 km dan is mbv de oilsaver max 0,5 l winst te behalen en is er dus een probleem dat 1/1000 km verbruik ergens anders vandaan komt.

Begrijp je de logica?

Pagina 3 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/