Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Granulaat reiniging de oplossing ? 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
.....te vinden in dit hoofdstuk van BJG-Diagnostics.

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 feb 2018 13:11
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Afdoppen van de PCV naar het inlaattraject is voor de THP misschien een (deel)oplossing. Bij de VTi motoren die geen extra PCV heeft is dit geen optie. Voor beide motoren ondervangt de Oilsaver een slechte keerklep en houdt de overmaat aan olie in de ontwijkende gasstroom tegen. Samen met van tijd tot tijd een motorflush is dat een aanmerkelijk voordeliger oplossing dan een nieuw kleppendeksel, wat ook niet afdoende functioneert.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


27 feb 2018 16:19
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 21:02
Berichten: 10660
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Sport-line
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Bjg zal het wel weten maar ik heb eens begrepen dat het bij de vti lekt bij de zuigerveren,
Doe maar eens een lek test.


27 feb 2018 16:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Afdoppen carterventilatie heeft niet voorkomen dat mijn 1e motor vervangen moest worden.
Bij mij lekte inderdaad de olie langs de klep seals.

De motor begon na de 1e ketting vervanging wat olie te verbruiken (toen was alles nog schoon) en bij de 2e keer was de zaak ook dusdanig vervuild dat er granulaatreiniging nodig was.

Waardoor gaan die klepseals lekken ? Verband met de kettingvervanging? Wie het weet mag het zeggen.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


27 feb 2018 19:04
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Jouw motor is denk ik niet vervangen vanwege lekkende klepseals.
Het probleem zijn vastzittende, en ik denk daarom zelfs gebroken, zuigerveren geweest.

En ik denk dat de service adviseur van de importeur een goede training heeft gehad...

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


27 feb 2018 19:23
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 apr 2007 23:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
....zo gaat dat dan.....
Win-win heet dat, klant tevreden, min of meer, en de importeur is niet met de billen bloot gegaan ;)

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


27 feb 2018 19:52
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 nov 2006 20:17
Berichten: 534
Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt bij de garage voor een granulaat reiniging (Over een maand. Het is blijkbaar erg druk) Ben benieuwd of dit gaat helpen.

_________________
Citroen ZX 1.4 Alure
Citroen Xsara Break 1.6 LP
Citroen Xsara Picasso 1.8 16v
Citroen Saxo 1.4 VTS
Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break
Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan
Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3
VW Tiguan 1.5 TSI DSG

Afbeelding


28 feb 2018 09:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Nog héél even inhaken op de VTi. Ik krijg de laatste tijd van steeds meer bedrijven aanvragen voor Oilsavers. Vorige week zat daar een garagebedrijf tussen die bij een VTi hadden geflushed en de zuigerveren hadden vernieuwd.......
Nog steeds verbruikte deze motor 1,5 liter olie op 3000 km. Ten einde raad wordt er dan toch een Oilsaver besteld.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


09 maart 2018 10:43
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
er zijn wel meerdere zaken dan zuigerveren.


09 maart 2018 12:38
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Wat is nu het olieverbruik na monteren van de oilsaver bij deze motor?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


09 maart 2018 12:48
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2007 20:21
Berichten: 6198
Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Bij deze VTi moet hij nog gemonteerd worden, maar door de bank genomen halveert het olieverbruik door toepassing van de Oilsaver. In mijn eigen C5, waar hij nu sinds december 2015 in gemonteerd zit, is het olieverbruik daadwerkelijk gehalveerd. Ik kan nu ruim 8000 km met 1 liter olie rijden.
Momenteel zijn er zo'n 120 in omloop. Grappig is, dat er een verschuiving plaatsvindt van particulieren naar garagebedrijven die ze bestellen. Soms met 7 stuks tegelijk.

Tot nog toe: geen klachten en 0 problemen. Ik adviseer wel om eerst de motor goed te flushen.

_________________
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km


09 maart 2018 13:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2007 17:39
Berichten: 2462
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Op het CIFO zag ik toch ook een ervaring bijkomen dat de oilsaver bij de VTI niet het gewenste effect had. Ik ben ook eens benieuwd naar meer ervaringen icm een VTI. Mijn schoonouders hebben een c3 met 1.4 VTI. Verbruik is na 8 jaar nog bijna 0, auto heeft slechts 55000 km gelopen, dit verbaasd me wel gezien het lage aantal gebruik km's.

_________________
Citroen 2cv6 spécial 1986


09 maart 2018 13:03
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 13866
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
MartijnC5
C5club extreme Fan


Geregistreerd: 06 mei 2015 18:20
Berichten: 145
Auto: C5 2.0 16v Berline Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 234567
Kleur: Ganache


Naar boven

Re: Mijn Exclusive LPG C5 uit 2004
Auto rijdt nog steeds lekker
Het oil saver dingetje heb ik er uit gehaald, na plaatsing begint de motor na enkele dagen heel beroerd te lopen, foutmeldingen enz. Bij verwijdering zijn de problemen weg. Na een poosje weer terug geplaatst en al vlot weer het beroerde lopen. Dan maar olie bijvullen

Storing P0170 En de andere "je katalysator is aan het overlijden" zijn al een hele poos weg na het proberen van dit spul!
https://www.wynns.nl/product/catalytic- ... r-cleaner/

Nooit gedacht dat het zó goed zou werken


09 maart 2018 13:06
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 17:31
Berichten: 33374
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
Niet weer de discussie , wel / niet zo’n ding ....

_________________
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien


09 maart 2018 13:31
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Granulaat reiniging de oplossing ?
GW-tje schreef:
Bij deze VTi moet hij nog gemonteerd worden, maar door de bank genomen halveert het olieverbruik door toepassing van de Oilsaver.


Vandaar de vraag:
ik zou graag willen weten hoeveel van het olieverbruik daadwerkelijk komt via de carterventilatie. Dat betekent dat je een inschatting kunt maken van het probleem.

vb Stel dat je 0,5 l/1000 km verbruik hebt via de PCV, dan zullen, normaal gesproken, dezelfde motoren datzelfde verbruik ongeveer hebben.

Verbruikt een motor dan 1,5 l/1000 km dan is mbv de oilsaver max 0,5 l winst te behalen en is er dus een probleem dat 1/1000 km verbruik ergens anders vandaan komt.

Begrijp je de logica?

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


09 maart 2018 15:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.